Παρασκευή 4 Απριλίου 2014

Επιμένει σε διακοπή εργασιών για το μετρό Θεσσαλονίκης η κοινοπραξία της ΑΕΓΕΚ

newmoney.gr,04/04/2014

Τα ρίχνει σε Χρυσοχοΐδη και Αττικό Μετρό για τις καθυστερήσεις στην διαιτησία -Τι αναφέρει στην νέα πολυσέλιδη επιστολή της η κοινοπραξία του έργου

της Μαριάννας Τζάννε


Στη διακοπή των εργασιών του μετρό Θεσσαλονίκης εμμένει η ΑΕΓΕΚ και οι Ιταλοί εταίροι της κοινοπραξίας, εξαντλώντας όλα τα μέσα που τους δίνει ο νόμος για την διάλυση της σύμβασης και απειλώντας με αγωγή για τις μεγάλες καθυστερήσεις που σημειώνονται στην επίλυση των διαφωνιών. Πρόκειται για τις συνολικά 71 αιτήσεις θεραπείας του εργολάβου που έχουν πακεταριστεί σε έξι διαιτησίες με διορισμένο διαιτητή από την πλευρά του αναδόχου τον δικηγόρο και πρώην υφυπουργό των κυβερνήσεων Παπανδρέου κ. Ντίνο Ρόβλια.

Όπως αναμενόταν, με πολυσέλιδη νέα επιστολή της που επιδόθηκε στην Αττικό μετρό προχθές, η κοινοπραξία υποβάλλει ένσταση επί της απόρριψης του αιτήματος διακοπής και επισημαίνει ότι “η συνέχιση των εργασιών δεν αποτελεί έμπρακτη ανάκληση της δήλωσης” όπως επικαλείται η Αττικό Μετρό αλλά αίσθημα ευθύνης και προσθέτει: “η συνέχιση των έργων και η κατάθεση μελετών αποτελεί συμμόρφωση του αναδόχου προς τις συμβατικές και νόμιμες υποχρεώσεις, μετριάζοντας τις δυσμενείς συνέπειες στο έργο που προκαλεί η παράνομη και αντισυμβατική συμπεριφορά της Αττικό Μετρό”.

Απειλούν με αγωγή για τις καθυστερήσεις στην διαιτησία
Οι διαφωνίες φαίνονται αγεφύρωτες και όσο καθυστερεί η εκδίκασή τους από την διαιτησία λόγω κωλύματος που έχει προβάλλει το ΣτΕ στον διορισμό επιδιαιτητών, τα προβλήματα οξύνονται. Ο εργολάβος θεωρεί υπεύθυνους για την καθυστέρηση στην συγκρότηση των διαιτητικών δικαστηρίων την Αττικό Μετρό αλλά και τον υπουργό Υπουργών κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, απειλώντας με την διεκδίκηση νέων αποζημιώσεων και την κατάθεση αγωγής για την ζημία που υφίσταται λόγω αδυναμίας επίλυσης των διαφορών.
Η ΑΕΓΕΚ αμφισβητεί επίσης ανοικτά το αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα που προβλέπει την λήξη της συμβατικής προθεσμίας στις 25 Νοεμβρίου του 2016. Όπως ισχυρίζεται η παράταση που δόθηκε στο μετρό της Θεσσαλονίκης είναι αυθαίρετη χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της και για το θέμα έχει προσφύγει σε διαιτησία αλλά και στο Εφετείο Αθηνών με σκοπό να ακυρωθεί η απόφαση της Αττικό μετρό. Τονίζει μάλιστα ότι ακόμη και αυτή η επιμήκυνση του χρονοδιαγράμματος είναι μη υλοποιήσιμη. Από την ημερομηνία αναθεώρησης του πλαισίου (1-6-2012) έως την ημερομηνία της αίτησης διακοπής εργασιών από τον ανάδοχο (13-3-2014) ενώ είχε προβλεφθεί η εκτέλεση εργασιών ύψους 271 εκ. ευρώ, στους 21,7 αυτούς μήνες οι καταβολές για εργασίες που έγιναν και πιστοποιήθηκαν ανήλθαν σε 22,8 εκ. ευρώ ήτοι το 8,41% του έργου.

«Αν χρειαστεί θα επαναδημοπρατήσουμε το έργο»
“Εμείς θεωρούμε δεδομένο αυτό το χρονοδιάγραμμα, ας αποφασίσει η διαιτησία για την διαφωνία ” υποστηρίζει ο επικεφαλής της Αττικό Μετρό κ. Χρίστος Τσίτουρας επισημαίνοντας ότι “μπροστά μας έχουμε δύο δρόμους. Ή τα βρίσκουμε με τον ανάδοχο και το έργο συνεχίζεται ή το επαναδημοπρατούμε”.

Σε κατ' ιδίαν συζητήσεις τους στελέχη της κοινοπραξίας υποστηρίζουν ότι η Αττικό μετρό δείχνει όψιμο ενδιαφέρον για την τύχη του έργου καθώς μέσα στα 6,5 χρόνια κατασκευής του μετρό που κατασκευάστηκε το 26% του έργου ουδέποτε απέστειλε κάποια επιστολή όχλησης σε σχέση με το εκτροχιασμένο χρονοδιάγραμμα. Τονίζουν μάλιστα ότι εάν σταματήσει το έργο ζημιωμένη θα βγει η ελληνική κοινωνία αλλά και η Αττικό μετρό καθώς η κοινοπραξία τα έχει χάσει πλέον όλα. Η ΑΕΓΕΚ βρίσκεται στο χείλος του γκρεμού ενώ η Ιταλική Seli, εκ των μελών του γκρούπ έχει υπαχθεί στο ιταλικό άρθρο 99!

Στερούν 220 θέσεις εργασίας από την Βενιζέλου

Σχετικά με την επόμενη μέρα του έργου, η διοίκηση της Αττικό Μετρό δηλώνει προσηλωμένη στην πρόσφατη απόφαση του υπουργείου Πολιτισμού που προβλέπει την απόσπαση και επανατοποθέτηση ακόμη και κατά 90% των αρχαιοτήτων μέσα στο σταθμό (επίπεδο -1) και υπογραμμίζει ότι όσο καθυστερούν οι εργασίες στην Βενιζέλου το έργο στερεί 220 θέσεις αρχαιολόγων. Στην Αττικό Μετρό δεν κρύβουν πάντως τον προβληματισμό τους για την διατήρηση του ενιαίου χαρακτήρα στην κατασκευή του μετρό καθώς όσο παρατείνεται το θρίλερ με την αρχαιολογία τόσο πιο κοντά είναι η μεγάλη πιθανότητα της τμηματικής παράδοσης του έργου. Ο προφανής λόγος είναι ότι οι αρχαιολογικές έρευνες θα συνεχιστούν τουλάχιστον για ένα χρόνο ακόμη με τους αρχαιολόγους να κάνουν λόγο για Ρωμαϊκά ευρήματα που ουδείς μπορεί να προβλέψει με ακρίβεια την έκτασή τους. Με αυτούς τους ρυθμούς παραδέχονται, το χρονοδιάγραμμα του έργου μετατίθεται για το 2020-2023!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.