Τετάρτη 30 Ιουλίου 2014

Χωρίς μετρό μέχρι το 2020

agelioforos.gr,30/07/2014

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΤΑΡΤΑΜΠΟΥΚΑ

chritart25@gmail.com

Ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στο Μετρό Θεσσαλονίκης, Χάρης Κυπριανίδης, τόνισε χτες σε συνέντευξη Τύπου ότι τα προβλήματα είναι πάρα πολλά και η παράδοση του έργου θα αργήσει σημαντικά. Μάλιστα, όπως εξήγησε ο ίδιος, το Σεπτέμβριο ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, είχε δηλώσει πως μέχρι το τέλος του 2016 το μετρό θα λειτουργεί στη Θεσσαλονίκη. «Δε φτάνουν οι δηλώσεις για να ολοκληρωθεί ένα έργο, χρειάζονται πράξεις και έργα», προσέθεσε.
Εννέα μήνες ύστερα από τη σχετικά ικανοποιητική πορεία του έργου, το χρονοδιάγραμμα αυξήθηκε κατά ενάμιση χρόνο. Αποτέλεσμα η νέα ημερομηνία παράδοσης να υπολογίζεται στις αρχές του 2018. Ωστόσο, οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν πως δεν υπάρχει καμιά αναθεωρημένη μελέτη και κανένα εγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα που να αποτυπώνει τα πραγματικά στοιχεία ως έχουν, αφού η τελευταία μελέτη φαίνεται να έγινε τον Ιούνιο του 2012. «Το μετρό δεν πρόκειται να τελειώσει πριν από το 2020, αφού δε γίνονται προσπάθειες να λυθούν τα προβλήματα. Αναφέραμε ως τέλος των εργασιών και λειτουργίας του μετρό περίπου το 2023, αλλά χλευαστήκαμε», επισημαίνει ο κ. Κυπριανίδης.

Τα προβλήματα είναι πολλά και δεν περιορίζονται μόνο στο αρχαιολογικό κομμάτι. Υπάρχουν προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις, με το έργο των πολιτικών μηχανικών αλλά και διάφορα οικονομικά θέματα που εκκρεμούν. Χαρακτηριστικό είναι ότι στο σταθμό της Βούλγαρη δεν έχει γίνει ακόμη η απαλλοτρίωση, ενώ οι μετροπόντικες θα παραμείνουν ακινητοποιημένοι και αποθηκευμένοι στο σταθμό της Νέας Ελβετίας. «Ολα αυτά συγκαλύπτονται κάτω από το χαλί της Αρχαιολογίας, ρίχνοντας όλο το βάρος και τη δημοσιότητα στο σταθμό της Βενιζέλου», τονίζει ο κ. Κυπριανίδης.

Ο σταθμός Βενιζέλου
Τα αρχαιολογικά ευρήματα στο σταθμό της Βενιζέλου, όπως επισημαίνουν και οι αρχαιολόγοι, είναι πολλά και ιδιαίτερης σημασίας. Ωστόσο, δημιουργείται μια αρνητική και δαπανηρή εικόνα γύρω από αυτά, προκαλώντας τις αντιδράσεις των εμπλεκόμενων φορέων και καθιστώντας προβληματική τη συνέχιση των εργασιών. «Δε σεβόμαστε την ιστορία μας ούτε τους ανθρώπους αυτής της πόλης και έχουμε μετατρέψει το σταθμό αυτό σε ένα πρόβλημα έργου», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Κυπριανίδης.

«Στόχος είναι η διαφύλαξη της πολιτιστικής κληρονομιάς, αλλά και η ταυτόχρονη συνέχιση του έργου», αναφέρει ο αρχαιολόγος και γενικός γραμματέας του σωματείου, Δημήτρης Παππάς. Εκείνο που φαίνεται να τους ανησυχεί περισσότερο είναι η εξασφάλιση των απαραίτητων χρημάτων για την ολοκλήρωση των ανασκαφών. Μάλιστα, στα χρήματα που έχει εισηγηθεί το ΚΑΣ εμπεριέχεται και ένα ποσό που καλύπτει μελέτες που θα προκύψουν στο μέλλον, εάν βρεθούν νέα αρχαιολογικά ευρήματα. Η ολιγωρία ωστόσο είναι κι εδώ εμφανής, αφού το ΚΑΣ έχει εγκρίνει ήδη από τις αρχές Μαρτίου ένα ποσό της τάξης των 43 εκατ. ευρώ χωρίς όμως η σύμβαση αυτή να φτάσει στο Ελεγκτικό Συνέδριο για να κριθεί η νομιμότητά της και να εκταμιευθούν τα χρήματα. Η απόφαση αναμένεται μέχρι των Σεπτέμβριο, ενώ οι εργαζόμενοι ελπίζουν να μην υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις ώστε να μπορέσει να συνεχιστεί άμεσα το έργο.

Οπως όλα δείχνουν, η πόλη θα «πληρώσει» αυτήν την ολιγωρία, αφού δεν προβλέπεται να τηρηθούν οι προθεσμίες που δόθηκαν. «Βρισκόμαστε σε μια περίοδο παραλογισμού και σε μια πόλωση που δεν οδηγεί πουθενά», επισήμανε ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.