Τετάρτη 30 Ιουλίου 2014

Σε βαθύ ύπνο το Μετρό της Θεσσαλονίκης

efsyn.gr,30/07/2014

Σύμφωνα με τους εργαζομένους, οι μετροπόντικες απλώς «κοιμούνται» αποθηκευμένοι στους σταθμούς, ενώ οι αρχαιότητες είναι δήθεν εμπόδια, αφού τα πραγματικά προβλήματα του έργου είναι τα οικονομικά ζητήματα και τα θέματα μηχανικού.Του Νίκου Φωτόπουλου

Αμετροεπείς… όσοι μιλούν για Μετρό στη Θεσσαλονίκη πριν από το 2020. Σύμφωνα με τους εργαζομένους, οι μετροπόντικες που πιάνουν δουλειά απλώς «κοιμούνται» αποθηκευμένοι στους σταθμούς όπου μεταφέρονται, ενώ τα δήθεν εμπόδια από τις αρχαιότητες «είναι το χαλί κάτω από το οποίο κρύβονται τα πραγματικά προβλήματα».

Σαφείς και κατηγορηματικοί ήταν για ακόμη μια φορά οι εργαζόμενοι στο Μετρό Θεσσαλονίκης, που έδωσαν χθες συνέντευξη Τύπου στο Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο με αφορμή την ανάδειξη νέας διοίκησης στο σωματείο τους.

«Οσο καλά και να πάμε από εδώ και πέρα και όποιον σταθμό και να καταργήσουμε, η Θεσσαλονίκη δεν πρόκειται να αποκτήσει Μετρό πριν από το 2020 ή το 2023», εξέφρασε την πεποίθηση ο επανεκλεγείς πρόεδρος των εργαζομένων Χάρης Κυπριανίδης. Υποστήριξε ότι οι καθυστερήσεις που έχουν ανακύψει με τις αρχαιότητες στον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό είναι απλώς το «χαλί» κάτω από το οποίο κρύβονται τα πραγματικά προβλήματα του έργου, δηλαδή οι απαλλοτριώσεις, τα οικονομικά ζητήματα και τα θέματα μηχανικού…

«Ακόμη και οι δύο μετροπόντικες», είπε, που ανακοινώθηκε ότι «ξαναπιάνουν δουλειά», απλώς θα αποθηκευτούν στον σταθμό της Νέας Ελβετίας όπου μεταφέρονται και δεν πρόκειται να λειτουργήσουν όσο δεν κατασκευάζονται οι διαφραγματικοί τοίχοι στη Βούλγαρη, εξαιτίας των εκεί προβλημάτων.

Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας του σωματείου, αρχαιολόγος Δημήτρης Παπάς, πρόσθεσε ότι απομένει να ολοκληρωθεί το 28% των ανασκαφών. «Φοβόμαστε», συμπλήρωσε, ότι «οι πρόσθετοι πόροι, ύψους 42 εκατομμυρίων ευρώ, που τελούν υπό τελική έγκριση για τις αρχαιότητες, δεν είναι επαρκείς» και σημείωσε ότι η σύμβαση για τα χρήματα αυτά (εκ των οποίων 10 εκατ. προορίζονται για την εφαρμογή οποιασδήποτε απόφασης, όπως για απόσπαση και ανάδειξη των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου), δεν έχει φτάσει καν στο Ελεγκτικό Συνέδριο, ώστε ακολούθως να κυρωθεί από τη Βουλή.

Ο κ. Παπάς εξέφρασε την απογοήτευσή του για την απόσυρση της μελέτης με αντικείμενο την αξιοποίηση των αρχαιοτήτων στη Βενιζέλου από την ημερήσια διάταξη της σημερινής συνεδρίασης του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ), καθώς αυτό σημαίνει ότι στην καλύτερη περίπτωση το ζήτημα θα συζητηθεί μετά τον Σεπτέμβριο και άρα θα υπάρξουν νέες καθυστερήσεις.

Οσο για την αντιμετώπιση των εργαζομένων στο Μετρό, οι συνδικαλιστές τη χαρακτήρισαν απλά «κακή», κάνοντας λόγο για άθλιες συμβάσεις με μειώσεις μισθών και αντισυνταγματικούς όρους, που στερούν από το προσωπικό τα προβλεπόμενα δικαιώματα της εργατικής νομοθεσίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.