Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2014

Νέα τρύπα του Κούβελα το Μετρό Θεσσαλονίκης

gothess.gr,17/12/2014

Αίτηση Διάλυσης της Σύμβασης από την ανάδοχο κοινοπραξία

Η ανάδοχος Κοινοπραξία του Έργου Μελέτη, Κατασκευή και Θέση σε Λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης επέλεξε σήμερα, μετά την έκδοση σχετικής Απόφασης του αρμοδίου Διαιτητικού Δικαστηρίου για το θέμα της οριακής προθεσμίας του Έργου, να υποβάλλει Αίτηση Διάλυσης της Σύμβασης, αναφέρει σχετική ανακοίνωση.


Η Αττικό Μετρό μετά από έλεγχο της αίτησης, θα προβεί, εντός του προβλεπομένου από τη νομοθεσία 15νθημέρου, στις νόμιμες ενέργειες με γνώμονα, όπως πάντα, τη διασφάλιση του Δημοσίου συμφέροντος.

Οπως αναφέρει η Καθημερινή, η εξέλιξη αυτή προκαλεί ραγδαίες εξελίξεις, καθώς ανοίγει πλήθος θεμάτων: αν η κοινοπραξία δικαιούται αποζημίωση, αν πρέπει η Αττικό Μετρό να διεκδικήσει αποζημίωση, πώς και πότε θα γίνει η επαναπροκήρυξη του έργου, τι θα γίνει με την επέκταση του Μετρό προς Καλαμαριά, η οποία κανονικά έπρεπε να έχει ξεκινήσει να κατασκευάζεται. Και το κυριότερο σε ποια κατεύθυνση θα πρέπει να αναζητηθούν ευθύνες για το ναυάγιο του έργου, οκτώ χρόνια μετά την έναρξη κατασκευής του.

Κοινή ανακοίνωση Δήμου Θεσσαλονίκης - Αττικό Μετρό
Στο μεταξύ, σε κοινή ανακοίνωσή τους, η Αττικό Μετρό και ο Δήμος Θεσσαλονίκης αναφέρουν:

Στην χθεσινοβραδινή συνεδρίαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου εγκρίθηκε ομόφωνα η κοινής αποδοχής «μελέτη προστασίας και ανάδειξης των αρχαιοτήτων» που αφορούσε τον αρχιτεκτονικό επανασχεδιασμό του Σταθμού Βενιζέλου του Μητροπολιτικού Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης (Μετρό Θεσσαλονίκης), στη βάση των λύσεων 4 και 6.

Πρόκειται για εξέλιξη που επιβεβαιώνει τη δυνατότητα να συνυπάρχουν αρχαιότητες και μετρό, και η οποία διασφαλίζει τον πολιτισμικό πλούτο της Θεσσαλονίκης και κατ’ επέκταση το μέλλον της πόλης με τους καλύτερους δυνατούς όρους, δεδομένων των συνθηκών.

Στο εξής ανοίγει ο δρόμος για την ανάδειξη των μοναδικών ευρημάτων στο σταυροδρόμι Εγνατίας και Βενιζέλου υπό την καθοδήγηση του Υπουργείου Πολιτισμού στο πλαίσιο του ομώνυμου Σταθμού, αλλά ταυτόχρονα και για την ανάδειξη των επίγειων μνημείων της περιοχής και τη δημιουργία ενός πολιτιστικού περιπάτου που θα αναδείξει τον πολιτισμό και την ιστορία της πόλης τόσο για τους ίδιους τους κατοίκους της όσο και για τους επισκέπτες της.

Η κοινής αποδοχής πρόταση που κατατέθηκε ενώπιον του ΚΑΣ προέκυψε μετά από συναίρεση των αρχικών λύσεων 4 (της μελετητικής ομάδας του ΑΠΘ Αλεξοπούλου - Παπακώστα) και 6 (της Αττικό Μετρό και του Υπουργείου Πολιτισμού). Η λύση αυτή διασφαλίζει αφενός τη λειτουργικότητα (υπόγεια διάβαση, διαμπερές πέρασμα των χρηστών του Σταθμού του Μετρό) και αφετέρου την ανάδειξη του ενιαίου αρχαιολογικού χώρου (οι ελάχιστες δυνατές παρεμβάσεις που εξασφαλίζουν τη δυνατότητα επιτόπιας επίσκεψης αλλά και απρόσκοπτης θέασης των αρχαιοτήτων).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.