newmoney.gr,13/03/2015
Της Μαριάννας Τζάννε
Με την ορκωμοσία του αναπληρωτή υπουργού Οικονομίας κ. Χρίστου Σπίρτζη συνδέουν στην κοινοπραξία τις εξελίξεις στο μετρό Θεσσαλονίκης καθώς το επόμενο βήμα, είναι οι αποφάσεις της πολιτικής ηγεσίας για την τύχη του έργου που μαστίζεται από τη ακινησία και τις δικαστικές προσφυγές.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι δύο φορές κλείστηκε ραντεβού με τον υπουργό και στελέχη του έργου αλλά και τις δυο ακυρώθηκαν εξαιτίας της καθυστέρησης στην ανάληψη των υπουργικών καθηκόντων. Η σχετική νομοθετική ρύθμιση προβλέπεται στο νομοσχέδιο για την ανθρωπιστική κρίση, που αναμένεται να ψηφιστεί την επόμενη εβδομάδα και να καθορίσει τις αρμοδιότητές του. Απο τον περασμένο Δεκέμβρη το έργο βρίσκεται καθηλωμένο εξαιτίας του αιτήματος διάλυσης της σύμβασης από τους εργολάβους το οποίο έχει απορρίψει η Αττικό μετρό.
Η τελευταία με επιστολή της από τις 23 Ιανουαρίου απαιτεί από την κοινοπραξία την συνέχιση κρίσιμων έργων σε επτά σταθμούς, υποβάλλοντας και σχετικό χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης που εκτείνεται έως τα τέλη Μαϊου μέχρι να επιλυθεί η διαφωνία για τη διάλυση της σύμβασης. Κατά πληροφορίες, η Αττικό μετρό έχει απευθύνει ειδική πρόσκληση στην κοινοπραξία για την εκτέλεση των έργων αυτών και σε περίπτωση άρνησης θα πρέπει να κάνει το επόμενο βήμα που είναι να την κηρύξει έκπτωτη. Πληροφορίες αναφέρουν ότι από το χρονοδιάγραμμα που έχει κατατεθεί στην κοινοπραξία από την Αττικό Μετρό υλοποιούνται ελάχιστες εργασίες που συνδέονται κυρίως με έργα ασφάλειας.
Πρόκειται για την τοποθέτηση αντηρίδων στο νότιο τμήμα του σταθμού Αγία Σοφία με χρονοδιάγραμμα ενός μηνός (σ.σ το διάστημα έχει παρέλθει από τα 23 Φεβρουαρίου) ώστε στην συνέχεια να εκτελεστούν οι ανασκαφικές έρευνες που είναι σε εξέλιξη. Επιπλέον εργασίες γίνονται και στο Πανεπιστήμιο για την κατασκευή πλάκας θεμελίωσης σταθμού εντός χρονοδιαγράμματος 4 μηνών. Στα επιπλέον έργα που έχει ζητήσει να εκτελέσει η Αττικό Μετρό αλλά χωρίς ανταπόκριση από την κοινοπραξία είναι μεταξύ άλλων, η ολοκλήρωση των παρακάμψεων των δικτύων κοινής ωφέλειας στη Βούλγαρη, πλάκες θεμελίωσης σταθμών σε Φλέμινγκ, Ανάληψη κ.α. Η Αττικό μετρό ισχυρίζεται ότι τις παραπάνω εργασίες όφειλε να πραγματοποιήσει ο εργολάβος πριν από την οριακή προθεσμία του έργου που ήταν η 1η Δεκεμβρίου του 2014 μαζί με μικρότερης κλίμακας έργα και μελέτες. Όπως αναφέρεται στην επιστολή για τις υπόλοιπες εργασίες του έργου (κατασκευή σταθμών, αμαξοστασίων, συναρμολόγηση ΤΒΜ κ.α) πρέπει να κατασκευάζονται με βάση το προσωρινό χρονοδιάγραμμα που έχει κατατεθεί μαζί με την εκπόνηση των μελετών.
Η επιστολή καταλήγει ότι "οποιαδήποτε άρνηση για την συνέχιση των έργων είναι μη νόμιμη και θα αντιμετωπιστεί από την πλευρά μας με τις διαδικασίες που προβλέπονται από τη νομοθεσία".
Οι εργολάβοι ζητούν επίσπευση των διαιτησιών που είναι σε εκκρεμότητα ( σχετικές αποφάσεις υπάρχουν για τρεις), ικανοποίηση των οφειλών με την μορφή προκαταβολών ώστε να πάρει οικονομική ανάσα η κοινοπραξία και τη δυνατότητα να προχωρήσουν τα έργα, με βάση τις αποφάσεις της διαιτησίας χωρίς για ανάλογες υποθέσεις να χρειαστεί να προσφύγουν εκ νέου στα δικαστήρια στο μέλλον.
Με την ορκωμοσία του αναπληρωτή υπουργού Οικονομίας κ. Χρίστου Σπίρτζη συνδέουν στην κοινοπραξία τις εξελίξεις στο μετρό Θεσσαλονίκης καθώς το επόμενο βήμα, είναι οι αποφάσεις της πολιτικής ηγεσίας για την τύχη του έργου που μαστίζεται από τη ακινησία και τις δικαστικές προσφυγές.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι δύο φορές κλείστηκε ραντεβού με τον υπουργό και στελέχη του έργου αλλά και τις δυο ακυρώθηκαν εξαιτίας της καθυστέρησης στην ανάληψη των υπουργικών καθηκόντων. Η σχετική νομοθετική ρύθμιση προβλέπεται στο νομοσχέδιο για την ανθρωπιστική κρίση, που αναμένεται να ψηφιστεί την επόμενη εβδομάδα και να καθορίσει τις αρμοδιότητές του. Απο τον περασμένο Δεκέμβρη το έργο βρίσκεται καθηλωμένο εξαιτίας του αιτήματος διάλυσης της σύμβασης από τους εργολάβους το οποίο έχει απορρίψει η Αττικό μετρό.
Η τελευταία με επιστολή της από τις 23 Ιανουαρίου απαιτεί από την κοινοπραξία την συνέχιση κρίσιμων έργων σε επτά σταθμούς, υποβάλλοντας και σχετικό χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης που εκτείνεται έως τα τέλη Μαϊου μέχρι να επιλυθεί η διαφωνία για τη διάλυση της σύμβασης. Κατά πληροφορίες, η Αττικό μετρό έχει απευθύνει ειδική πρόσκληση στην κοινοπραξία για την εκτέλεση των έργων αυτών και σε περίπτωση άρνησης θα πρέπει να κάνει το επόμενο βήμα που είναι να την κηρύξει έκπτωτη. Πληροφορίες αναφέρουν ότι από το χρονοδιάγραμμα που έχει κατατεθεί στην κοινοπραξία από την Αττικό Μετρό υλοποιούνται ελάχιστες εργασίες που συνδέονται κυρίως με έργα ασφάλειας.
Πρόκειται για την τοποθέτηση αντηρίδων στο νότιο τμήμα του σταθμού Αγία Σοφία με χρονοδιάγραμμα ενός μηνός (σ.σ το διάστημα έχει παρέλθει από τα 23 Φεβρουαρίου) ώστε στην συνέχεια να εκτελεστούν οι ανασκαφικές έρευνες που είναι σε εξέλιξη. Επιπλέον εργασίες γίνονται και στο Πανεπιστήμιο για την κατασκευή πλάκας θεμελίωσης σταθμού εντός χρονοδιαγράμματος 4 μηνών. Στα επιπλέον έργα που έχει ζητήσει να εκτελέσει η Αττικό Μετρό αλλά χωρίς ανταπόκριση από την κοινοπραξία είναι μεταξύ άλλων, η ολοκλήρωση των παρακάμψεων των δικτύων κοινής ωφέλειας στη Βούλγαρη, πλάκες θεμελίωσης σταθμών σε Φλέμινγκ, Ανάληψη κ.α. Η Αττικό μετρό ισχυρίζεται ότι τις παραπάνω εργασίες όφειλε να πραγματοποιήσει ο εργολάβος πριν από την οριακή προθεσμία του έργου που ήταν η 1η Δεκεμβρίου του 2014 μαζί με μικρότερης κλίμακας έργα και μελέτες. Όπως αναφέρεται στην επιστολή για τις υπόλοιπες εργασίες του έργου (κατασκευή σταθμών, αμαξοστασίων, συναρμολόγηση ΤΒΜ κ.α) πρέπει να κατασκευάζονται με βάση το προσωρινό χρονοδιάγραμμα που έχει κατατεθεί μαζί με την εκπόνηση των μελετών.
Η επιστολή καταλήγει ότι "οποιαδήποτε άρνηση για την συνέχιση των έργων είναι μη νόμιμη και θα αντιμετωπιστεί από την πλευρά μας με τις διαδικασίες που προβλέπονται από τη νομοθεσία".
Οι εργολάβοι ζητούν επίσπευση των διαιτησιών που είναι σε εκκρεμότητα ( σχετικές αποφάσεις υπάρχουν για τρεις), ικανοποίηση των οφειλών με την μορφή προκαταβολών ώστε να πάρει οικονομική ανάσα η κοινοπραξία και τη δυνατότητα να προχωρήσουν τα έργα, με βάση τις αποφάσεις της διαιτησίας χωρίς για ανάλογες υποθέσεις να χρειαστεί να προσφύγουν εκ νέου στα δικαστήρια στο μέλλον.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.