ypodomes.com,09/03/2015
Σε καλύτερη μοίρα τα έργα, προβληματίζει η εμπλοκή με τους μετροπόντικες.
Παρά τις κακές συνθήκες που επικρατούν στη βασική γραμμή με τις εργασίες να είναι σχεδόν παγωμένες, η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά προχωρά με σχετικά ικανοποιητικούς ρυθμούς.
Όπως αναφέρει πηγή της Αττικό Μετρό στο ypodomes.com αποτελεί καλή είδηση για την πόλη η ομαλή εξέλιξη των έργων της πρώτης επέκτασης της γραμμής. Αυτή τη στιγμή απασχολούνται περισσότεροι από 220 εργαζόμενοι στα εργοτάξια, αριθμός που θα πολλαπλασιαστεί όταν θα ξεκινήσουν πλήρως οι εργασίες διάνοιξη των σταθμών και των σηράγγων.
Η ΠΡΟΟΔΟΣ
ΝΟΜΑΡΧΙΑ: Στην κυκλοφορία αποδίδεται την ερχόμενη εβδομάδα παρακαμπτήριος δρόμος της Μητροπολίτου Κυδωνίων Γρηγορίου, που κατασκευάστηκε από την Αττικό Μετρό. Με την εξέλιξη αυτή θα ξεκινήσουν οι εκσκαφές του πρώτου σταθμού που αναμένεται να διαρκέσουν περίπου 1 έτος. Να διευκρινίσουμε πως ο μετροπόντικας θα ξεκινήσει από τη Μίκρα οπότε θα φτάσει στο τέλος της πορείας του σε αυτό το σταθμό. Επίσης ολοκληρωμένες είναι οι παρακάμψεις ΟΚΩ με την χρήση ενός εξελιγμένου micro TBM που ολοκλήρωσε τις εργασίες χωρίς να ενοχλήσει σχεδόν καθόλου τη λειτουργία της περιοχής.
ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ
Εδώ υπάρχει έτοιμη προς έγκριση η κυκλοφοριακή μελέτη για να ξεκινήσουν οι πρώτες εκσκαφές του σταθμού αλλά έχουν κολλήσει λόγω μίας …λαικής αγοράς που θα πρέπει να μεταφερθεί. Θεωρείται πως δεν θα αργήσει να ληφθεί η απόφαση. Το χρονοδιάγραμμα και εδώ είναι το ίδιο.
ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ
Εδώ συναντάμε το πρώτο πρόβλημα με τις απαλλοτριώσεις αλλά σε τμήμα του εργοταξίου. Στο υπόλοιπο, οι εκσκαφές έχουν φτάσει 10 μέτρα κάτω από τη γη (επίπεδο -1). Γίνονται εργασίες προσωρινής αντιστήριξης και τα έργα προχωρούν με ικανοποιητικό ρυθμό. Είναι ο πιο προχωρημένος κατασκευαστικά σταθμός.
ΑΡΕΤΣΟΥ
Δεν γίνονται καθόλου εργασίες καθώς αναμένεται η δικαστική απόφαση για τις απαλλοτριώσεις το επόμενο χρονικό διάστημα.
ΜΙΚΡΑ
Εδώ έχουμε διπλό εργοτάξιο που αφορά το σταθμό και το Φρέαρ Εκκίνησης. Στο σταθμό έχουν προχωρήσει οι παρακάμψεις ΟΚΩ, προσωρινής αντιστήριξης κλπ. Στο Φρέαρ Εκκίνησης τα έργα είναι αρκετά προχωρημένα και προετοιμάζεται γιατί από το συγκεκριμένο σημείο θα ξεκινήσουν οι 2 μετροπόντικες το ταξίδι των 5χλμ προς το σταθμό ΠΑΤΡΙΚΙΟ. Ωστόσο και εδώ τμήμα του εργοταξίου (στον επίσταθμο) παραμένει μπλοκαρισμένο λόγω των απαλλοτριώσεων.
ΜΕΤΡΟΠΟΝΤΙΚΕΣ
Ερώτημα παραμένει τι θα γίνει με τους Μετροπόντικες. Είναι πλέον γνωστό πως τα 2 μηχανήματα του βασικού έργου που βρίσκονται στη Νέα Ελβετία και έχουν ως αποστολή τη διάνοιξη των υπόλοιπων 2,5χλμ μέχρι την ΑΝΑΛΗΨΗ θα χρησιμοποιηθούν και στην επέκταση προς Καλαμαριά.
Αυτό σημαίνει πως αν δεν ολοκληρωθεί αυτή η αποστολή, η επέκταση της Καλαμαριάς θα παραμείνει εγκλωβισμένη στα γρανάζια των προβλημάτων του βασικού έργου.
Από την Αττικό Μετρό πάντως δεν ανησυχούν και τονίζουν πως ακόμα υπάρχει πολύ χρόνος. Η διάνοιξη του υπολοιπόμενου τμήματος της βασικής γραμμής θα απαιτήσει περίπου 6-8 μήνες. Πάντως υπολογιστικά ο χρόνος μάλλον θα πιέσει καθώς ακόμα και αν το καλοκαίρι τα μηχανήματα ξεκινήσουν τη διάνοιξη θα χρειαστεί περίπου 1 1 χρόνος μέχρι να ξεκινήσει η «δουλειά» στην επέκταση της Καλαμαριάς.
Αυτό είναι αναγκαίο καθώς όταν ολοκληρωθεί η διάνοιξη της βασικής γραμμής θα πρέπει να γίνει αποσυναρμολόγηση, μεταφορά και συναρμολόγηση των 2 τεράστιων μηχανημάτων στο Φρέαρ Εκκίνησης της Μίκρας και από εκεί θα χρειαστούν περίπου 2 χρόνια ομαλής πορείας για να φτάσουν στον τελικό τους προορισμό. Δηλαδή στα μέσα του 2018 και βλέπουμε.
Η επέκταση της γραμμής, ουσιαστικά ένας νέος κλάδος του Μετρό, θα διαθέτει 5 σταθμούς, τη Νομαρχία, την Καλαμαριά, την Αρετσού, τη Νέα Κρήνη και τη Μίκρα, και 4,78 χλμ. υπόγειας γραμμής. Ανάδοχος των έργων που υπογράφηκε τον Ιούνιο του 2013 με τον ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε, είναι συνολικού προϋπολογισμού 518 εκ. €. (400 εκ. € αφορούν στην υπογραφείσα σύμβαση). Το έργο εντάχθηκε στο Ε.Σ.Π.Α. - Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μακεδονία - Θράκη» και δανειοδοτείται από την ΕΤΕπ. H επέκταση δεν θα έχει δεύτερο αμαξοστάσιο και οι συρμοί θα οδηγούνται στο Αμαξοστάσιο της Πυλαίας.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Όπως αναφέρει πηγή της Αττικό Μετρό στο ypodomes.com αποτελεί καλή είδηση για την πόλη η ομαλή εξέλιξη των έργων της πρώτης επέκτασης της γραμμής. Αυτή τη στιγμή απασχολούνται περισσότεροι από 220 εργαζόμενοι στα εργοτάξια, αριθμός που θα πολλαπλασιαστεί όταν θα ξεκινήσουν πλήρως οι εργασίες διάνοιξη των σταθμών και των σηράγγων.
Η ΠΡΟΟΔΟΣ
ΝΟΜΑΡΧΙΑ: Στην κυκλοφορία αποδίδεται την ερχόμενη εβδομάδα παρακαμπτήριος δρόμος της Μητροπολίτου Κυδωνίων Γρηγορίου, που κατασκευάστηκε από την Αττικό Μετρό. Με την εξέλιξη αυτή θα ξεκινήσουν οι εκσκαφές του πρώτου σταθμού που αναμένεται να διαρκέσουν περίπου 1 έτος. Να διευκρινίσουμε πως ο μετροπόντικας θα ξεκινήσει από τη Μίκρα οπότε θα φτάσει στο τέλος της πορείας του σε αυτό το σταθμό. Επίσης ολοκληρωμένες είναι οι παρακάμψεις ΟΚΩ με την χρήση ενός εξελιγμένου micro TBM που ολοκλήρωσε τις εργασίες χωρίς να ενοχλήσει σχεδόν καθόλου τη λειτουργία της περιοχής.
ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ
Εδώ υπάρχει έτοιμη προς έγκριση η κυκλοφοριακή μελέτη για να ξεκινήσουν οι πρώτες εκσκαφές του σταθμού αλλά έχουν κολλήσει λόγω μίας …λαικής αγοράς που θα πρέπει να μεταφερθεί. Θεωρείται πως δεν θα αργήσει να ληφθεί η απόφαση. Το χρονοδιάγραμμα και εδώ είναι το ίδιο.
ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ
Εδώ συναντάμε το πρώτο πρόβλημα με τις απαλλοτριώσεις αλλά σε τμήμα του εργοταξίου. Στο υπόλοιπο, οι εκσκαφές έχουν φτάσει 10 μέτρα κάτω από τη γη (επίπεδο -1). Γίνονται εργασίες προσωρινής αντιστήριξης και τα έργα προχωρούν με ικανοποιητικό ρυθμό. Είναι ο πιο προχωρημένος κατασκευαστικά σταθμός.
ΑΡΕΤΣΟΥ
Δεν γίνονται καθόλου εργασίες καθώς αναμένεται η δικαστική απόφαση για τις απαλλοτριώσεις το επόμενο χρονικό διάστημα.
ΜΙΚΡΑ
Εδώ έχουμε διπλό εργοτάξιο που αφορά το σταθμό και το Φρέαρ Εκκίνησης. Στο σταθμό έχουν προχωρήσει οι παρακάμψεις ΟΚΩ, προσωρινής αντιστήριξης κλπ. Στο Φρέαρ Εκκίνησης τα έργα είναι αρκετά προχωρημένα και προετοιμάζεται γιατί από το συγκεκριμένο σημείο θα ξεκινήσουν οι 2 μετροπόντικες το ταξίδι των 5χλμ προς το σταθμό ΠΑΤΡΙΚΙΟ. Ωστόσο και εδώ τμήμα του εργοταξίου (στον επίσταθμο) παραμένει μπλοκαρισμένο λόγω των απαλλοτριώσεων.
ΜΕΤΡΟΠΟΝΤΙΚΕΣ
Ερώτημα παραμένει τι θα γίνει με τους Μετροπόντικες. Είναι πλέον γνωστό πως τα 2 μηχανήματα του βασικού έργου που βρίσκονται στη Νέα Ελβετία και έχουν ως αποστολή τη διάνοιξη των υπόλοιπων 2,5χλμ μέχρι την ΑΝΑΛΗΨΗ θα χρησιμοποιηθούν και στην επέκταση προς Καλαμαριά.
Αυτό σημαίνει πως αν δεν ολοκληρωθεί αυτή η αποστολή, η επέκταση της Καλαμαριάς θα παραμείνει εγκλωβισμένη στα γρανάζια των προβλημάτων του βασικού έργου.
Από την Αττικό Μετρό πάντως δεν ανησυχούν και τονίζουν πως ακόμα υπάρχει πολύ χρόνος. Η διάνοιξη του υπολοιπόμενου τμήματος της βασικής γραμμής θα απαιτήσει περίπου 6-8 μήνες. Πάντως υπολογιστικά ο χρόνος μάλλον θα πιέσει καθώς ακόμα και αν το καλοκαίρι τα μηχανήματα ξεκινήσουν τη διάνοιξη θα χρειαστεί περίπου 1 1 χρόνος μέχρι να ξεκινήσει η «δουλειά» στην επέκταση της Καλαμαριάς.
Αυτό είναι αναγκαίο καθώς όταν ολοκληρωθεί η διάνοιξη της βασικής γραμμής θα πρέπει να γίνει αποσυναρμολόγηση, μεταφορά και συναρμολόγηση των 2 τεράστιων μηχανημάτων στο Φρέαρ Εκκίνησης της Μίκρας και από εκεί θα χρειαστούν περίπου 2 χρόνια ομαλής πορείας για να φτάσουν στον τελικό τους προορισμό. Δηλαδή στα μέσα του 2018 και βλέπουμε.
Η επέκταση της γραμμής, ουσιαστικά ένας νέος κλάδος του Μετρό, θα διαθέτει 5 σταθμούς, τη Νομαρχία, την Καλαμαριά, την Αρετσού, τη Νέα Κρήνη και τη Μίκρα, και 4,78 χλμ. υπόγειας γραμμής. Ανάδοχος των έργων που υπογράφηκε τον Ιούνιο του 2013 με τον ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε, είναι συνολικού προϋπολογισμού 518 εκ. €. (400 εκ. € αφορούν στην υπογραφείσα σύμβαση). Το έργο εντάχθηκε στο Ε.Σ.Π.Α. - Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μακεδονία - Θράκη» και δανειοδοτείται από την ΕΤΕπ. H επέκταση δεν θα έχει δεύτερο αμαξοστάσιο και οι συρμοί θα οδηγούνται στο Αμαξοστάσιο της Πυλαίας.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.