alterthess.gr,06/04/2015
Συνεχίζονται οι απολύσεις στο Μετρό της Θεσσαλονίκης καθώς τη Δευτέρα το χαρτί της απόλυσης έλαβαν σήμερα ακόμα 94 εργαζόμενοι στο κατασκευαστικό τομέα του έργου.
Συγκεκριμένα οι εργαζόμενοι απολύθηκαν από την ΑΕΓΕΚ κατασκευαστική ενώ 80 εξ αυτών αναμένεται να επαναπροσληφθούν σε άλλη εταιρεία της κοινοπραξίας. Οι απολύσεις προστίθενται στις 70 που είχαν γίνει τη 1η Απρίλη και στις 50 που είχαν γίνει τον Ιανουάριο. Από την πλευρά του, το Σωματείο Εργαζομένων στον Κατασκευαστικό τομέα του μετρό Θεσσαλονίκης, χαρακτηρίζει τις απολύσεις παράνομες καθώς η εταιρεία δεν έχει υποβάλλει αίτημα για ομαδικές απολύσεις στο υπουργείο Εργασίας.
Φαίνεται πως οι εκτιμήσεις που ήθελαν την ΑΕΓΕΚ κατασκευαστική -στην οποία χρέη συμβούλου εκτελεί η εταιρεία "Άκτωρ" του Μπόμπολα- να επιχειρεί να μείνει με μηδέν εργαζόμενους επαληθεύονται. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με το τέλμα στο οποίο βρίσκονται οι εργασίες στο Μετρό καθώς δεν εκτελούνται παρά μόνο οι εργασίες ασφαλείας δημιουργεί ερωτήματα για το στόχο της ΑΕΓΕΚ κατασκευαστικής.
Από τη μία πλευρά συνεχίζεται η τακτική της κοινοπραξίας να μην αποδέχεται τη συνέχιση των εργασιών μέσω προσωρινού χρονοδιαγράμματος, όπως προτάθηκε από την Αττικό Μετρό, μέχρι να ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις. Μία στάση που από πολλούς χαρακτηρίζεται “εκβιαστική” με στόχο την πίεση προς την κυβέρνηση σχετικά με την αναθεώρηση της σύμβασης και την αύξηση της δημόσιας χρηματοδότησης.
Από την άλλη πλευρά οι εργασίες στη προέκταση προς τη Καλαμαριά συνεχίζονται κανονικά και με γοργούς ρυθμούς, με την εταιρεία "Ακτωρ", συμφερόντων Μπόμπολα, να έχει αναλάβει το κατασκευαστικό κομμάτι. Πολλοί που γνωρίζουν τα τεκταινόμενα στο χώρο των κατασκευών εκτιμούν πως πρόθεση της ΑΕΓΕΚ κατασκευαστικής, στην ιδιοκτησία της οποίας εμπλέκονται τραπεζικοί όμιλοι και χρέη συμβούλου εκτελεί η εταιρεία "Άκτωρ", είναι να αποχωρήσει από τη κατασκευή της κεντρικής γραμμής του έργου, όχι όμως και από την κοινοπραξία. Αυτο θα σημαίνει πως θα πρέπει να βρεθεί άλλη εργολαβική εταιρεία να αναλάβει το συγκεκριμένο κομμάτι των εργασιών με τον Άκτωρα να ανάγεται σε βασικό διεκδικητή. Αυτό φαίνεται να είναι το plan b καθώς μέχρι αυτή την ώρα οι αποφάσεις της διαιτησίας σχετικά με τις εξωσυμβατικές οικονομικές απαιτήσεις της κοινοπραξίας από το ελληνικό δημόσιο μπορεί να δικαιώνουν κάποιες εκ των προσφυγών της κοινοπραξίας όμως τα ποσά που επιδικάζουν δεν ξεπερνούν το 30% από το σύνολο εκείνων που ζητά η ανάδοχος. Επιπλέον η διαιτησία έχει απορρίψει μεγάλο μέρος των εξωσυμβατικών απαιτήσεων της κοινοπραξίας σε ποσοστό άνω του 50%. Υπενθυμίζεται πως το σύνολο των εξωσυμβατικών υποχρεώσεων που απαιτεί η κοινοπραξία από το δημόσιο ξεπερνάει τα 550 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή ζητά επιπλέον σχεδόν 60% από την αρχική χρηματοδότηση.
Την ίδια στιγμή η αίτηση της κοινοπραξίας για διάλυση και ματαίωση της σύμβασης φαίνεται να χρησιμοποιήθηκε για πίεση προς το ελληνικό δημόσιο καθώς πληροφορίες αναφέρουν πως τα εμπόδια προς αυτή τη κατεύθυνση στήνονται και εκ των έσω. Συγκεκριμένα οι πληροφορίες αναφέρουν πως η ιταλική εταιρεία που συμμετέχει στη κοινοπραξία και έχει αναλάβει το ηλεκτρομηχανολογικό κομμάτι του έργου να θέλει να παραμείνει στο παιχνίδι και αντιδρά έντονα σε ένα τέτοιο σενάριο. Άλλωστε μέχρι σήμερα η ιταλική εταιρεία δεν έχει εκτελέσει έργο γεγονός που σημαίνει πως θα χάσει στο σύνολό των εργασιών άρα και των χρημάτων. Είναι γνωστό πως τη ταυτότητα αυτού του είδους των έργων, δίνουν οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις. Οι ίδιες εγκαταστάσεις μάλιστα πρέπει να τοποθετηθούν και στις προεκτάσεις και μέχρι αυτή την ώρα για τη Καλαμαριά αυτό το μέρος του έργου δεν έχει δημοπρατηθεί. Αυτό σημαίνει πως νέος διαγωνισμός για το βασικό κορμό του μετρό, μπορεί να σημαίνει για τον ιταλικό όμιλο πως χάνει το σύνολο του έργου και για την ΑΕΓΕΚ ή την εταιρεία "Άκτωρ" πως παίρνουν εκ νέου μέρος στο διαγωνισμό συνάπτοντας κοινοπραξία με άλλη εταιρεία, ανταγωνιστική προς τον ιταλικό όμιλο.
Στην Αθήνα ο Γιάννης Μπουτάρης
Με την απόφαση που λήφθηκε από την έκτακτη διευρυμένη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου του Δ. Θεσσαλονίκης την Δευτέρα βρίσκεται στην Αθήνα σήμερα ο Γιάννης Μπουτάρης για τη συνάντηση του με τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Γ. Σταθάκη. Με τη σχετική απόφαση οι φορείς της πόλης καλούν τη κυβέρνηση να εκφράσει εμπράκτως τη βούληση της για συνέχιση και ολοκλήρωση του έργου το συντομότερο δυνατόν και με τον πιο πρόσφορο τρόπο ως προς το δημόσιο συμφέρον, να διασφαλίσει τη χρηματοδότηση του έργου, να επαναπροσληφθούν όλοι οι απολυθέντες εργαζόμενοι και να διασφαλιστούν όλες οι θέσεις εργασίας και με τους ίδιους όρους εργασίας, να μην διευθύνεται εξ αποστάσεως (από την Αθήνα) το έργο, να εφαρμοστούν μέτρα ανακούφισης για τους «Μετρόπληκτους» επιχειρηματίες, να συγκροτηθεί επιτροπή παρακολούθησης του έργου και να πραγματοποιηθεί άμεσα ειδική συνεδρίαση στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου του ελληνικού Κοινοβουλίου για το θέμα.
Εντύπωση είχε προκαλέσει η εισήγηση του Γιάννη Μπουτάρη στη συνεδρίαση ο οποίος επέμεινε στην άποψη να δοθεί "πολιτική" λυση προωθώντας μια λύση στη κατεύθυνση να ικανοποιηθούν οικονομικές απαιτήσεις του εργολάβου ώστε να επιτευχθεί συμβιβασμός και να συνεχίσει το έργο. Μάλιστα ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης άφησε να εννοηθεί ότι η κυβέρνηση πρέπει να προχωρήσει σε συμβιβασμό στις εξωσυμβατικές υποχρεώσεις της κοινοπραξίας, γιατί στα δικαστήρια θα υπάρχουν καθυστερήσεις, την ώρα που αν και με αργούς ρυθμούς η διαιτησία έχει απορρίψει σχεδόν το 50% των εξωσυμβατικών οικονομικών απαιτήσεων της κοινοπραξίας, επιπλέον χρήματα που θα έβγαιναν από τα ταμεία του δημοσίου και των Ελλήνων φορολογούμενων και θα έμπαιναν στα ταμεία των εθνικών (και υπερεθνικών) μας εργολάβων.
Τελικά η παρέμβαση των Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ καθως και των εκπροσώπων του ΚΚΕ, των επικεφαλής και δημοτικών συμβούλων Ρ. Καλφακάκου, Γ. Ρακκά και Ε. Ιωαννίδου οδήγησε τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Παναγιώτη Αβραμόπουλο να "μαζέψει" την απροκάλυπτη στήριξη των εργολαβικών συμφερόντων από την εισήγηση του Γ. Μπουτάρη απαλείφοντας τις σχετικές αναφορέςαπό το κείμενο που τελικά υπερψηφίστηκε.
Κα. Μπα
Συνεχίζονται οι απολύσεις στο Μετρό της Θεσσαλονίκης καθώς τη Δευτέρα το χαρτί της απόλυσης έλαβαν σήμερα ακόμα 94 εργαζόμενοι στο κατασκευαστικό τομέα του έργου.
Συγκεκριμένα οι εργαζόμενοι απολύθηκαν από την ΑΕΓΕΚ κατασκευαστική ενώ 80 εξ αυτών αναμένεται να επαναπροσληφθούν σε άλλη εταιρεία της κοινοπραξίας. Οι απολύσεις προστίθενται στις 70 που είχαν γίνει τη 1η Απρίλη και στις 50 που είχαν γίνει τον Ιανουάριο. Από την πλευρά του, το Σωματείο Εργαζομένων στον Κατασκευαστικό τομέα του μετρό Θεσσαλονίκης, χαρακτηρίζει τις απολύσεις παράνομες καθώς η εταιρεία δεν έχει υποβάλλει αίτημα για ομαδικές απολύσεις στο υπουργείο Εργασίας.
Φαίνεται πως οι εκτιμήσεις που ήθελαν την ΑΕΓΕΚ κατασκευαστική -στην οποία χρέη συμβούλου εκτελεί η εταιρεία "Άκτωρ" του Μπόμπολα- να επιχειρεί να μείνει με μηδέν εργαζόμενους επαληθεύονται. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με το τέλμα στο οποίο βρίσκονται οι εργασίες στο Μετρό καθώς δεν εκτελούνται παρά μόνο οι εργασίες ασφαλείας δημιουργεί ερωτήματα για το στόχο της ΑΕΓΕΚ κατασκευαστικής.
Από τη μία πλευρά συνεχίζεται η τακτική της κοινοπραξίας να μην αποδέχεται τη συνέχιση των εργασιών μέσω προσωρινού χρονοδιαγράμματος, όπως προτάθηκε από την Αττικό Μετρό, μέχρι να ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις. Μία στάση που από πολλούς χαρακτηρίζεται “εκβιαστική” με στόχο την πίεση προς την κυβέρνηση σχετικά με την αναθεώρηση της σύμβασης και την αύξηση της δημόσιας χρηματοδότησης.
Από την άλλη πλευρά οι εργασίες στη προέκταση προς τη Καλαμαριά συνεχίζονται κανονικά και με γοργούς ρυθμούς, με την εταιρεία "Ακτωρ", συμφερόντων Μπόμπολα, να έχει αναλάβει το κατασκευαστικό κομμάτι. Πολλοί που γνωρίζουν τα τεκταινόμενα στο χώρο των κατασκευών εκτιμούν πως πρόθεση της ΑΕΓΕΚ κατασκευαστικής, στην ιδιοκτησία της οποίας εμπλέκονται τραπεζικοί όμιλοι και χρέη συμβούλου εκτελεί η εταιρεία "Άκτωρ", είναι να αποχωρήσει από τη κατασκευή της κεντρικής γραμμής του έργου, όχι όμως και από την κοινοπραξία. Αυτο θα σημαίνει πως θα πρέπει να βρεθεί άλλη εργολαβική εταιρεία να αναλάβει το συγκεκριμένο κομμάτι των εργασιών με τον Άκτωρα να ανάγεται σε βασικό διεκδικητή. Αυτό φαίνεται να είναι το plan b καθώς μέχρι αυτή την ώρα οι αποφάσεις της διαιτησίας σχετικά με τις εξωσυμβατικές οικονομικές απαιτήσεις της κοινοπραξίας από το ελληνικό δημόσιο μπορεί να δικαιώνουν κάποιες εκ των προσφυγών της κοινοπραξίας όμως τα ποσά που επιδικάζουν δεν ξεπερνούν το 30% από το σύνολο εκείνων που ζητά η ανάδοχος. Επιπλέον η διαιτησία έχει απορρίψει μεγάλο μέρος των εξωσυμβατικών απαιτήσεων της κοινοπραξίας σε ποσοστό άνω του 50%. Υπενθυμίζεται πως το σύνολο των εξωσυμβατικών υποχρεώσεων που απαιτεί η κοινοπραξία από το δημόσιο ξεπερνάει τα 550 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή ζητά επιπλέον σχεδόν 60% από την αρχική χρηματοδότηση.
Την ίδια στιγμή η αίτηση της κοινοπραξίας για διάλυση και ματαίωση της σύμβασης φαίνεται να χρησιμοποιήθηκε για πίεση προς το ελληνικό δημόσιο καθώς πληροφορίες αναφέρουν πως τα εμπόδια προς αυτή τη κατεύθυνση στήνονται και εκ των έσω. Συγκεκριμένα οι πληροφορίες αναφέρουν πως η ιταλική εταιρεία που συμμετέχει στη κοινοπραξία και έχει αναλάβει το ηλεκτρομηχανολογικό κομμάτι του έργου να θέλει να παραμείνει στο παιχνίδι και αντιδρά έντονα σε ένα τέτοιο σενάριο. Άλλωστε μέχρι σήμερα η ιταλική εταιρεία δεν έχει εκτελέσει έργο γεγονός που σημαίνει πως θα χάσει στο σύνολό των εργασιών άρα και των χρημάτων. Είναι γνωστό πως τη ταυτότητα αυτού του είδους των έργων, δίνουν οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις. Οι ίδιες εγκαταστάσεις μάλιστα πρέπει να τοποθετηθούν και στις προεκτάσεις και μέχρι αυτή την ώρα για τη Καλαμαριά αυτό το μέρος του έργου δεν έχει δημοπρατηθεί. Αυτό σημαίνει πως νέος διαγωνισμός για το βασικό κορμό του μετρό, μπορεί να σημαίνει για τον ιταλικό όμιλο πως χάνει το σύνολο του έργου και για την ΑΕΓΕΚ ή την εταιρεία "Άκτωρ" πως παίρνουν εκ νέου μέρος στο διαγωνισμό συνάπτοντας κοινοπραξία με άλλη εταιρεία, ανταγωνιστική προς τον ιταλικό όμιλο.
Στην Αθήνα ο Γιάννης Μπουτάρης
Με την απόφαση που λήφθηκε από την έκτακτη διευρυμένη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου του Δ. Θεσσαλονίκης την Δευτέρα βρίσκεται στην Αθήνα σήμερα ο Γιάννης Μπουτάρης για τη συνάντηση του με τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Γ. Σταθάκη. Με τη σχετική απόφαση οι φορείς της πόλης καλούν τη κυβέρνηση να εκφράσει εμπράκτως τη βούληση της για συνέχιση και ολοκλήρωση του έργου το συντομότερο δυνατόν και με τον πιο πρόσφορο τρόπο ως προς το δημόσιο συμφέρον, να διασφαλίσει τη χρηματοδότηση του έργου, να επαναπροσληφθούν όλοι οι απολυθέντες εργαζόμενοι και να διασφαλιστούν όλες οι θέσεις εργασίας και με τους ίδιους όρους εργασίας, να μην διευθύνεται εξ αποστάσεως (από την Αθήνα) το έργο, να εφαρμοστούν μέτρα ανακούφισης για τους «Μετρόπληκτους» επιχειρηματίες, να συγκροτηθεί επιτροπή παρακολούθησης του έργου και να πραγματοποιηθεί άμεσα ειδική συνεδρίαση στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου του ελληνικού Κοινοβουλίου για το θέμα.
Εντύπωση είχε προκαλέσει η εισήγηση του Γιάννη Μπουτάρη στη συνεδρίαση ο οποίος επέμεινε στην άποψη να δοθεί "πολιτική" λυση προωθώντας μια λύση στη κατεύθυνση να ικανοποιηθούν οικονομικές απαιτήσεις του εργολάβου ώστε να επιτευχθεί συμβιβασμός και να συνεχίσει το έργο. Μάλιστα ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης άφησε να εννοηθεί ότι η κυβέρνηση πρέπει να προχωρήσει σε συμβιβασμό στις εξωσυμβατικές υποχρεώσεις της κοινοπραξίας, γιατί στα δικαστήρια θα υπάρχουν καθυστερήσεις, την ώρα που αν και με αργούς ρυθμούς η διαιτησία έχει απορρίψει σχεδόν το 50% των εξωσυμβατικών οικονομικών απαιτήσεων της κοινοπραξίας, επιπλέον χρήματα που θα έβγαιναν από τα ταμεία του δημοσίου και των Ελλήνων φορολογούμενων και θα έμπαιναν στα ταμεία των εθνικών (και υπερεθνικών) μας εργολάβων.
Τελικά η παρέμβαση των Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ καθως και των εκπροσώπων του ΚΚΕ, των επικεφαλής και δημοτικών συμβούλων Ρ. Καλφακάκου, Γ. Ρακκά και Ε. Ιωαννίδου οδήγησε τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Παναγιώτη Αβραμόπουλο να "μαζέψει" την απροκάλυπτη στήριξη των εργολαβικών συμφερόντων από την εισήγηση του Γ. Μπουτάρη απαλείφοντας τις σχετικές αναφορέςαπό το κείμενο που τελικά υπερψηφίστηκε.
Κα. Μπα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.