Τρίτη 19 Μαΐου 2015

Πόσοι κροκόδειλοι χωράν να κλάψουν σε μία στοά του μετρό Θεσσαλονίκης; – Του Χρήστου Μάτη

komistes.gr,19/05/2015


Φαντάζομαι, ότι κανείς δεν έχει αντίρρηση να έχει η Θεσσαλονίκη μετρό. Όμως, το πρόβλημα δεν ήταν, αν θα έχει ή δε θα έχει η Θεσσαλονίκη μετρό, αλλά αν μπορεί να έχει. Δυστυχώς, η απάντηση ήταν αρνητική. Και κανείς, απ’ όσους την ήξεραν, δεν τόλμησε να την πει στην πόλη και το μετρό έγινε ανέκδοτο.

Του Χρήστου Μάτη
Έτσι, η εταιρεία αποφάσισε να φύγει. Το συνηθίζει αυτό η συγκεκριμένη εταιρεία, με τα έργα της συγκεκριμένης πόλης. Ειδικά, όταν είναι έργα, που δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες της πόλης, δεν έρχονται δηλαδή να βελτιώσουν μία κατάσταση, αλλά καλύπτουν τις πολιτικές ανάγκες των εμπνευστών και υποστηρικτών τους.

Αυτός είναι και ο βασικός λόγος, που το μετρό είναι ένα αδύνατο έργο.

Αυτό, όμως, δεν πτοεί κανέναν από αυτούς που μας δουλεύουν.

Έτσι, χθες, χάρη στο Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης μάθαμε, ότι πάει καλά η μελέτη του σταθμού μετεπιβίβασης, που θα έχει το μετρό στη Μίκρα. Δηλαδή στην τελευταία στάση της επέκτασης του έργου στην Καλαμαριά.

Μπορεί, δηλαδή, να έχουν ήδη αρχίσει οι καθυστερήσεις στο τμήμα της Καλαμαριάς, το οποίο ούτως ή άλλως είναι άχρηστο χωρίς το κεντρικό τμήμα, αλλά όταν δουλέψει το κεντρικό τμήμα και ενεργοποιηθεί η γραμμή προς Καλαμαριά, που αν όλα πάνε εξαιρετικά, θα χρειαστεί καμιά πενταετία τουλάχιστον, δε θα υπάρξει κανένα πρόβλημα με την κατασκευή σταθμού μετεπιβίβασης, όταν τελειώνει η γραμμή.

Και βεβαίως είναι καλό να είσαι προνοητικός, να είσαι προμηθέας και όχι επιμηθέας, αλλά είναι δυνατόν να εξαντλούμε όλη την προνοητικότητα μας στον σταθμό μετεπιβίβασης; Προφανώς καλά έκαναν και έψαξαν ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα για τέτοιες περιπτώσεις και καλά έκαναν και το αξιοποίησαν.

Δεν τους φάνηκε, όμως, εντελώς ανόητο να επαίρονται, που έχει μελετηθεί ο σταθμός μετεπιβίβασης μετά το μετρό, όταν δεν υπάρχει μετρό;

Στο δελτίο τύπου του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών, αναφέρεται χαρακτηριστικά:«Σε 18 μήνες η ομάδα έργου του Nodes δοκίμασε και αξιολόγησε όλα τα εργαλεία που της ανατέθηκαν, με στόχο να υπάρξει η βάση για τη δημιουργία ενός σταθμού μετεπιβίβασης «νέας γενιάς» στη Μίκρα, όπου στο μέλλον προγραμματίζεται να επικοινωνούν κύρια μέσα μετακίνησης του επιβατικού κοινού, όπως αστικά λεωφορεία, ταξί, μετρό, θαλάσσια συγκοινωνία κ.ά.»

Δεν τους πέρασε από το μυαλό, ότι όταν δημιουργηθεί ο σταθμός μετεπιβίβασης, θα είναι ήδη παλαιάς γενιάς;

Δεν τους πέρασε από το μυαλό ότι οι Ευρωπαίοι εταίροι του προγράμματοςNODES θα γελάνε με αυτούς. που μελετούν τους σταθμούς μετεπιβίβασης, χωρίς να έχουν μελετήσει τους σταθμούς επιβίβασης; Διότι αυτό είναι το βασικό πρόβλημα του μετρό: Δεν υπάρχουν αρκετοί επιβάτες για τους σταθμούς επιβίβασης.

Την ίδια ώρα ο βουλευτής της ΝΔ και πρώην υπουργός Κώστας Γκιουλέκας παρουσίαζε ένα έγγραφο του εργολάβου, το οποίο χαρακτήριζε βόμβα, καθώς γράφει ότι «υπό την δημιουργηθείσα κατάσταση στο Έργο, οι απολογιστικές αρχαιολογικές εργασίες οδηγούνται στην πλήρη και οριστική διακοπή τους».

Η βόμβα, στην οποία αναφερόταν ο κ.Γκιουλέκας, ήταν το γεγονός, ότι τα αρχαία, που προέκυψαν κατά τη διάρκεια των εργασιών, θα μείνουν αφύλακτα, άρα θα μπορεί να κλαπούν.

Βεβαίως τα ευρήματα θα μείνουν αφύλακτα, καθώς αφύλακτο θα μείνει ολόκληρο το έργο, το οποίο τα στελέχη της δικής ΤΟΥ κυβέρνησης, πριν αλλά και μετά τις εκλογές του Ιανουαρίου, διαβεβαίωναν, ότι όλα πάνε μία χαρά.

Και το βασικό είναι, ότι τα ευρήματα προέκυψαν από σπόντα. Το έργο ήταν το βασικό.

Επειδή, όμως, τα προβλήματα με τον εργολάβο δεν προέκυψαν σήμερα, αλλά είναι αποτέλεσμα μία ολόκληρης διαδικασίας τεραστίων πολιτικών ελλειμμάτων και ακατάσχετης φλυαρίας, των δικών ΤΟΥ κυβερνήσεων, γιατί δε ρωτά τα στελέχη της δικής ΤΟΥ κυβέρνησης, αρχής γενομένης από τον τότε γγ Δημοσίων Έργων, Στράτο Σιμόπουλο, γιατί έπεσαν έξω στους υπολογισμούς;

Και με την ευκαιρία του χθεσινού δελτίου του ΣΑΣΘ μάθαμε, ότι πρόεδρος του Συμβουλίου, η λειτουργία του οποίου χρηματοδοτείται από τον ΟΑΣΘ και χαράζει την πολιτική στις αστικές συγκοινωνίες, δηλαδή στον ΟΑΣΘ, παραμένει ο κ.Παλαιστής, τον οποίο είχε διορίσει η κυβέρνηση ΝΔ- ΠΑΣΟΚ.

Άρα, δύο τινά συμβαίνουν:

1. Ο κ.Παλαιστής εκφράζει με συνέπεια τις απόψεις της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ στο θέμα των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης

2. Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν γνωρίζει, ότι υφίσταται Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης

Με ποιο να τρομάξω περισσότερο;




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.