karfitsa.gr,19/05/2015
«Είναι γνωστό ότι οι κατασκευαστικές εργασίες στο Μετρό Θεσσαλονίκης, έχουν σταματήσει εδώ και πέντε μήνες και τώρα πληθαίνουν οι πληροφορίες ότι στο έργο κινδυνεύει να μπει οριστική «ταφόπλακα». Οι πιστώσεις έχουν εξαντληθεί και ήδη από σήμερα το τμήμα αρχαιολογικών εργασιών έχει πάψει τις τακτικές εργασίες του».
Τα παραπάνω αναφέρει βουλευτής Α’Θεσσαλονίκης με το Ποτάμι, Χριστίνα Ταχιάου, η οποία κατέθεσε νέα επίκαιρη ερώτηση για το ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης, προς τους Υπουργούς Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού.
Όπως επισημαίνει η κ.Ταχιάου, υπάρχειμεγάλος κίνδυνος απένταξης του έργου από την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση και ως εκ τούτου στο ΜΕΤΡΟ θα μπει η οριστική «ταφόπλακα».
Επίσης, τονίζει πως με δεδομένη την εκκρεμοδικία μετά την έκδοση της Διαιτητικής Απόφασης το Δεκέμβριο 2014, έχουν παγώσει τα πάντα. Τα 25 εκατομμύρια ευρώ για τις αρχαιολογικές δαπάνες, , δεν είναι δυνατόν να απορροφηθούν, καθώς η 2η Συμπληρωματική Σύμβαση δεν υπογράφεται.
Η βουλευτής του Ποταμιού κάνει αναφορά στην επιστολή που έστειλαν τα σωματεία εργαζομένων προς τα συναρμόδια υπουργεία, με την οποία υπογραμμίζουν ότι, θα πέσει «αυλαία» σε όλες τις πράξεις κατασκευής του Μετρό, καθώς το σταμάτημα των αρχαιολογικών εργασιών ουσιαστικά σηματοδοτεί την παύση και την οριστική διακοπή του έργου. Συνέπεια των παραπάνω θα είναι η απένταξη του έργου από τα κοινοτικά κονδύλια, γεγονός που συνεπάγεται και την επιστροφή των 500 εκατ. ευρώ περίπου, τα οποία μέχρι στιγμής έχουν δαπανηθεί.
Ακόμη, υπογραμμίζει ότι θα πρέπει να συνυπολογισθεί το κόστος των αποζημιώσεων, καθώς και το κόστος αποκατάστασης της ζημίας που έχει υποστεί ολόκληρη η πόλη. «Η κατάσταση στο Μετρό Θεσσαλονίκης είναι οριακή και απαιτούνται λύσεις άμεσα» αναφέρει χαρακτηριστικά η βουλευτής του Ποταμιού και ερωτά τους αρμόδιους υπουργούς για το πώς σκοπεύουν ν’ αντιμετωπίσουν τον κίνδυνο της ολοκληρωτικής παύσης των εργασιών και της συνεπαγόμενης απένταξης του έργου από την Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, γεγονός που θα έχει τεράστιες συνέπειες τόσο για την πόλη της Θεσσαλονίκης, όσο και για το συνολικό δημοσιονομικό κόστος της χώρας, ενώ ζήτησε να ενημερωθεί αν υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα από πλευράς κυβέρνησης, το οποίο θα σηματοδοτεί την επανέναρξη των εργασιών καθώς και την ολοκλήρωση του έργου.
Διαβάστε το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
Προς τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού
Θέμα: «Κίνδυνος απένταξης του Μετρό Θεσσαλονίκης από την Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.»
«Είναι γνωστό ότι οι κατασκευαστικές εργασίες στο Μετρό Θεσσαλονίκης, έχουν σταματήσει εδώ και πέντε μήνες και τώρα πληθαίνουν οι πληροφορίες ότι στο έργο κινδυνεύει να μπει οριστική «ταφόπλακα». Οι πιστώσεις έχουν εξαντληθεί και ήδη από σήμερα το τμήμα αρχαιολογικών εργασιών έχει πάψει τις τακτικές εργασίες του» και οι υπάλληλοι υποχρεώθηκαν σε καθεστώς εκ περιτροπής εργασίας απασχολούμενοι μια μέρα την εβδομάδα.
Με δεδομένη την εκκρεμοδικία μετά την έκδοση της Διαιτητικής Απόφασης το Δεκέμβριο 2014, έχουν παγώσει τα πάντα. Τα 25 εκατομμύρια ευρώ για τις αρχαιολογικές δαπάνες, όπως συμβασιοποιούνται στην 2η Συμπληρωματική Σύμβαση, δεν είναι δυνατόν να απορροφηθούν, καθώς αυτή δεν υπογράφεται.
Φαίνεται λοιπόν ότι φτάνουμε σε αδιέξοδο με τεράστιες συνέπειες, καθώς όπως τονίζουν και οι εργαζόμενοι σε σχετική επιστολή τους προς τα συναρμόδια υπουργεία, το σταμάτημα των αρχαιολογικών εργασιών ουσιαστικά σηματοδοτεί την παύση και την οριστική διακοπή του έργου.
Συνέπεια των παραπάνω θα είναι η απένταξη του έργου από τα κοινοτικά κονδύλια, γεγονός που συνεπάγεται και την επιστροφή των 500 εκατ. ευρώ περίπου, τα οποία μέχρι στιγμής έχουν δαπανηθεί. Επιπλέον, θα πρέπει να συνυπολογισθεί το κόστος των αποζημιώσεων, καθώς επίσης και το κόστος αποκατάστασης της ζημίας που έχει υποστεί ολόκληρη η πόλη. Η κατάσταση στο Μετρό Θεσσαλονίκης είναι οριακή και απαιτούνται λύσεις άμεσα.
Ερωτάται λοιπόν ο Υπουργός:
Πως σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε τον κίνδυνο ολοκληρωτικής παύσης εργασιών στα εργοτάξια του Μετρό Θεσσαλονίκης και της συνεπαγόμενης απένταξης του έργου από την Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση ;
2. Υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα από πλευράς κυβέρνησης, το οποίο θα σηματοδοτεί την επανέναρξη των εργασιών καθώς και την ολοκλήρωση του έργου;
Τα παραπάνω αναφέρει βουλευτής Α’Θεσσαλονίκης με το Ποτάμι, Χριστίνα Ταχιάου, η οποία κατέθεσε νέα επίκαιρη ερώτηση για το ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης, προς τους Υπουργούς Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού.
Όπως επισημαίνει η κ.Ταχιάου, υπάρχειμεγάλος κίνδυνος απένταξης του έργου από την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση και ως εκ τούτου στο ΜΕΤΡΟ θα μπει η οριστική «ταφόπλακα».
Επίσης, τονίζει πως με δεδομένη την εκκρεμοδικία μετά την έκδοση της Διαιτητικής Απόφασης το Δεκέμβριο 2014, έχουν παγώσει τα πάντα. Τα 25 εκατομμύρια ευρώ για τις αρχαιολογικές δαπάνες, , δεν είναι δυνατόν να απορροφηθούν, καθώς η 2η Συμπληρωματική Σύμβαση δεν υπογράφεται.
Η βουλευτής του Ποταμιού κάνει αναφορά στην επιστολή που έστειλαν τα σωματεία εργαζομένων προς τα συναρμόδια υπουργεία, με την οποία υπογραμμίζουν ότι, θα πέσει «αυλαία» σε όλες τις πράξεις κατασκευής του Μετρό, καθώς το σταμάτημα των αρχαιολογικών εργασιών ουσιαστικά σηματοδοτεί την παύση και την οριστική διακοπή του έργου. Συνέπεια των παραπάνω θα είναι η απένταξη του έργου από τα κοινοτικά κονδύλια, γεγονός που συνεπάγεται και την επιστροφή των 500 εκατ. ευρώ περίπου, τα οποία μέχρι στιγμής έχουν δαπανηθεί.
Ακόμη, υπογραμμίζει ότι θα πρέπει να συνυπολογισθεί το κόστος των αποζημιώσεων, καθώς και το κόστος αποκατάστασης της ζημίας που έχει υποστεί ολόκληρη η πόλη. «Η κατάσταση στο Μετρό Θεσσαλονίκης είναι οριακή και απαιτούνται λύσεις άμεσα» αναφέρει χαρακτηριστικά η βουλευτής του Ποταμιού και ερωτά τους αρμόδιους υπουργούς για το πώς σκοπεύουν ν’ αντιμετωπίσουν τον κίνδυνο της ολοκληρωτικής παύσης των εργασιών και της συνεπαγόμενης απένταξης του έργου από την Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, γεγονός που θα έχει τεράστιες συνέπειες τόσο για την πόλη της Θεσσαλονίκης, όσο και για το συνολικό δημοσιονομικό κόστος της χώρας, ενώ ζήτησε να ενημερωθεί αν υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα από πλευράς κυβέρνησης, το οποίο θα σηματοδοτεί την επανέναρξη των εργασιών καθώς και την ολοκλήρωση του έργου.
Διαβάστε το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
Προς τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού
Θέμα: «Κίνδυνος απένταξης του Μετρό Θεσσαλονίκης από την Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.»
«Είναι γνωστό ότι οι κατασκευαστικές εργασίες στο Μετρό Θεσσαλονίκης, έχουν σταματήσει εδώ και πέντε μήνες και τώρα πληθαίνουν οι πληροφορίες ότι στο έργο κινδυνεύει να μπει οριστική «ταφόπλακα». Οι πιστώσεις έχουν εξαντληθεί και ήδη από σήμερα το τμήμα αρχαιολογικών εργασιών έχει πάψει τις τακτικές εργασίες του» και οι υπάλληλοι υποχρεώθηκαν σε καθεστώς εκ περιτροπής εργασίας απασχολούμενοι μια μέρα την εβδομάδα.
Με δεδομένη την εκκρεμοδικία μετά την έκδοση της Διαιτητικής Απόφασης το Δεκέμβριο 2014, έχουν παγώσει τα πάντα. Τα 25 εκατομμύρια ευρώ για τις αρχαιολογικές δαπάνες, όπως συμβασιοποιούνται στην 2η Συμπληρωματική Σύμβαση, δεν είναι δυνατόν να απορροφηθούν, καθώς αυτή δεν υπογράφεται.
Φαίνεται λοιπόν ότι φτάνουμε σε αδιέξοδο με τεράστιες συνέπειες, καθώς όπως τονίζουν και οι εργαζόμενοι σε σχετική επιστολή τους προς τα συναρμόδια υπουργεία, το σταμάτημα των αρχαιολογικών εργασιών ουσιαστικά σηματοδοτεί την παύση και την οριστική διακοπή του έργου.
Συνέπεια των παραπάνω θα είναι η απένταξη του έργου από τα κοινοτικά κονδύλια, γεγονός που συνεπάγεται και την επιστροφή των 500 εκατ. ευρώ περίπου, τα οποία μέχρι στιγμής έχουν δαπανηθεί. Επιπλέον, θα πρέπει να συνυπολογισθεί το κόστος των αποζημιώσεων, καθώς επίσης και το κόστος αποκατάστασης της ζημίας που έχει υποστεί ολόκληρη η πόλη. Η κατάσταση στο Μετρό Θεσσαλονίκης είναι οριακή και απαιτούνται λύσεις άμεσα.
Ερωτάται λοιπόν ο Υπουργός:
Πως σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε τον κίνδυνο ολοκληρωτικής παύσης εργασιών στα εργοτάξια του Μετρό Θεσσαλονίκης και της συνεπαγόμενης απένταξης του έργου από την Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση ;
2. Υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα από πλευράς κυβέρνησης, το οποίο θα σηματοδοτεί την επανέναρξη των εργασιών καθώς και την ολοκλήρωση του έργου;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.