Σάββατο 6 Ιουνίου 2015

ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΠΛΗΜΜΥΡΙΖΕΙ Ο ΣΤΑΘΜΟΣ «Νέα Ελβετία»

voria.gr,06/06/2015

Το παράδοξο με τις λίμνες στον σταθμό «Νέα Ελβετία» και η έναρξη των συζητήσεων στη διαιτησία για τις μεγάλες οικονομικές διαφορές μεταξύ αναδόχου κοινοπραξίας και Αττικό Μετρό ΑΕ.

της Άννης Καρολίδου
Η μεγάλη καθυστέρηση στις εργασίες του Μετρό Θεσσαλονίκης στο σταθμό «Βενιζέλου», δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει το έργο. Εκτός από τη γνωστή αντιπαράθεση μεταξύ κεντρικού Δήμου και «Αττικό Μετρό Α.Ε.», για την ανάδειξη των αρχαιοτήτων στη «Βενιζέλου», υπάρχει και το πρόβλημα με τις λίμνες που σχηματίζονται στο χώρο του σταθμού «Νέα Ελβετία».

Οι μετροπόντικες(ΤΒΜ), που περίμεναν από τον Απρίλιο του 2012, στους χώρους του σταθμού «Ανάληψη», μέχρι να ληφθεί η απόφαση για την μεταφορά τους στη «Νέα Ελβετία», ώστε να αρχίσουν την διάνοιξη των σηράγγων με κατεύθυνση δυτικά αυτή τη φορά, δεν μπορούν να πιάσουν δουλειά ....βουτώντας μέσα στα νερά.

Ο σταθμός «Νέα Ελβετία» ήταν και παραμένει ως αυτή τη στιγμή, ένα από τα πολλά παράδοξα του έργου. Για να θυμίσουμε, ο σταθμός, κακώς, είχε χωροθετηθεί μέσα σε ρέμα, σε περιοχή που άλλωστε βρίσκεται εκτός σχεδίου πόλη και στερείται βασικών δικτύων. Ο σταθμός – που πρόκειται να κατασκευαστεί- μεταφέρθηκε εκτός ρέματος το Δεκέμβριο του 2008, δηλαδή επαναχωροθετήθηκε, αλλά από τις πλημμύρες δε γλύτωσε επειδή ο Δήμος Θεσσαλονίκης, με «άστοχες παρεμβάσεις», μπάζωσε το ρέμα Χαλίλ Ντερέ, με αποτέλεσμα όταν βρέχει να πλημμυρίζει ο χώρος του σταθμού.

Το χρονικό του σταθμού «Νέα Ελβετία» αποτελεί ένα από τα πολλά απίθανα του έργου και τώρα, που οι μετροπόντικες είναι έτοιμοι να πιάσουν ξανά δουλειά, πρέπει να περιμένουν να γίνουν από την ΕΥΔΕ Ύδρευσης-Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης τα έργα διευθέτησης του χειμάρρου και αποστράγγισης των ομβρίων στα μεγάλο υφιστάμενο αγωγό της ευρύτερης περιοχής.

Όπως πληροφορήθηκε η Voria.gr, το έργο, προϋπολογισμού περίπου 900.000 ευρώ, έχει δημοπρατηθεί από την αρμότια ΕΥΔΕ και βρίσκεται στο στάδιο ανάθεσης. Από τη στιγμή που θα υπογραφεί η σύμβαση, σε ένα 4μηνο θα ολοκληρωθεί. Γι' αυτό το μικρό έργο, η «Νέα Ελβετία» θα περιμένει και άλλο για να μπούνε μπροστά τα ΤΒΜ, αφού δεν υπάρχει περίπτωση να ξεκινήσει η διάνοιξη στο τέλος Σεπτεμβρίου. Στο μεταξύ ο ένας μετροπόντικας έχει ήδη μεταφερθεί στη «Νέα Ελβετία», ενώ ως το τέλος του επόμενου μήνα θα έχει πάει και ο δεύτερος.

Στις 15 Σεπτεμβίου ξεκινούν οι συζητήσεις στη διαιτησία

Μέχρι να διευθετηθεί το ρέμα, θα αρχίσουν να βγαίνουν οι αποφάσεις της διαιτησίας για τις μεγάλες οικονομικές διαφορές μεταξύ αναδόχου κοινοπραξίας και Αττικό Μετρό Α.Ε.

Η Κοινοπραξία, διεκδικεί επιπλέον 560 εκατ. ευρώ, γιατί όπως χαρακτηριστικά έχει υποστηριχθεί επανειλημμένως, «για άλλο έργο υπογράψαμε και άλλο έργο κατασκευάζουμε». Οι διαφορές αυτές, μετά τη νομοθετική ρύθμιση που έγινε με πρωτοβουλία του ΥΠΟΜΕΔΙ, θα επιλυθούν από ειδικές 5μελείς συνθέσεις ανεξαρτήτων διαιτητών ( ανωτάτων δικαστικών), ενώ η κάθε πλευρά έχει εκπροσωπείται από έναν επιδιαιτητή.

Οι απαιτήσεις του αναδόχου θα συζητηθούν σε έξι δικασίμους, με την πρώτη να έχει οριστεί για τις 15 Σεπτεμβρίου. Οι συνθέσεις έχουν οριστεί για τις πέντε από τις έξι δικασίμους, ενώ και οι έξι συζητήσεις θα γίνουν ως τις αρχές Φεβρουαρίου. Οι αποφάσεις των διαιτητών θα πρέπει να βγούνε εντός 4 μηνών από την κάθε δικάσιμο, τις οποίες αποφάσεις δεσμεύονται να σεβαστούν και οι δύο πλευρές.

Τουλάχιστον έτσι θα λήξει το ζήτημα των μέχρι τώρα οικονομικών διαφορών και διεκδικήσεων, χωρίς αυτό να συνεπάγεται ότι δεν θα ανακύψει εκ νέου θέμα.

Πηγή: www.voria.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.