Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου 2015

Να τελειώνουμε με το ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης



Του Δημήτρη Παππά*

Η Θεσσαλονίκη το Σεπτέμβριο έχει, κλασσικά, την τιμητική της. Όλοι οι πολιτικοί θεσμοί της
χώρας, μας επισκέπτονται, τάζουν ή τουλάχιστον οι πιο ειλικρινείς, υπόσχονται προσπάθειες επίλυσης των προβλημάτων μας, συναντούν και τους παραγωγικούς φορείς και μετά αυτοί επιστρέφουν ικανοποιημένοι στην Αθήνα και εμείς επιστρέφουμε στη μίζερη καθημερινότητα μας, εμείς, οι κάτοικοι της νύφης του Θερμαϊκού, της πιο ερωτικής πόλης κλπ.
Τα τελευταία χρόνια (τι τελευταία δηλαδή, μετράμε πάνω από είκοσι χρόνια εξαγγελιών και κοντά δέκα «κατασκευής») δεσπόζουσα θέση στη ρητορική τους κατέχει το Μετρό Θεσσαλονίκης. Σε τέτοιο βαθμό που ήδη κατέληξε ανέκδοτο με δύο λέξεις. Στο παρόν σημείωμα όμως, δε θα εξετάσουμε τις ευθύνες και τους υπαίτιους της κατάντιας του έργου. Άλλωστε ήδη, πρώην, νεαρός σε ηλικία, πρωθυπουργός όχι μόνο βρήκε ξαφνικά λύση στα ζητήματα του έργου, όχι μόνο εκβίασε – όπως άλλωστε και ολόκληρη Ευρωπαϊκή Ένωση. – τον εργολάβο που «κατασκευάζει» το έργο, αλλά ήδη έκανε λόγο για την δυτική επέκταση, παρά το γεγονός πως αυτή δεν εντάχθηκε στο επόμενο ΕΣΠΑ2014 – 2020 και για την οποία δεν υπάρχει ωριμότητα μελετών.
Το πρόβλημα είναι, πως εξαιτίας αυτής της κατάστασης και της παλινωδίας που επικρατεί, συνεχώς γίνεται – εύκολα και αβίαστα, όπως συνηθίζουμε οι Έλληνες, λόγος για την αναγκαιότητα ή μη της κατασκευής αυτού του έργου, για τον μεγαλοϊδεατισμό και τον ανταγωνισμό μας με την Αθήνα και άλλες μπούρδες. Ακόμα και τώρα, που απορροφήσαμε κοντά 600 εκατ. ευρώ, που ρήμαξε οικονομικά και κοινωνικά το κέντρο και που ήδη για άλλα έργα που ματαιώθηκαν έτσι αβίαστα, πληρώνουμε ως Έλληνες φορολογούμενοι αποζημιώσεις σε εργολάβους, οι οποίοι δεν έβαλαν ούτε μία βίδα.
Για να κλείνει αυτή η κουβέντα. Το Μετρό Θεσσαλονίκης πρέπει να ολοκληρωθεί. Αναμφισβήτητα είναι το πλέον απαραίτητο μέσο αστικής, εύκολης μετακίνησης σε μια πόλη που ενώ ακόμα φιλοδοξεί να γίνει πρωτεύουσα των Βαλκανίων, έχει τριπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα στον πιο κεντρικό και εμπορικό της δρόμο.. Δεν εμποδίζει την κυκλοφορία στην επιφάνεια. Μειώνει το αρνητικό περιβαλλοντολογικό πρόσημο της πόλης. Σε συνδυασμό με άλλα μέσα σταθερής τροχιάς μπορεί να καλύψει το σύνολο των συγκοινωνιακών αναγκών της πόλης. Προσδίδει προστιθέμενη αξία σε υποβαθμισμένες αστικές περιοχές, αυξάνοντας το βιοτικό επίπεδο των κατοίκων, ενισχύοντας τους επαγγελματίες και προσφέροντας έτσι και επιπλέον έσοδα στην πολιτεία. Διαθέτει εύκολη επεκτασιμότητα και κυρίως συνδεσιμότητα με άλλα ΜΜΜ όπως ο προαστιακός Εξοικονομεί και προσφέρει στη καθημερινή του λειτουργία πάνω από 1 εκατ. ευρώ όφελος, παράλληλα με τις θέσεις εργασίας τόσο κατά την κατασκευή όσο και κατά τη λειτουργία του.
Αν όλα τα παραπάνω, δεν είναι αρκετά να μας πείσουν για την αναγκαιότητα του έργου, τότε ναι, ας ανοίξουμε πάλι την κουβέντα. Επειδή όμως είναι ικανά και ποιοτικά επιχειρήματα, η κουβέντα πρέπει να είναι άλλη. Πως επιτέλους θα ολοκληρωθεί αυτό το έργο και κυρίως πως οι σεπτεμβριανοί επισκέπτες μας, θα ασχοληθούν σοβαρά με αυτό.

*O κ. Παππάς είναι αρχαιολόγος και Γραμματέας του Σωματείου Εργαζομένων στο Μετρό Θεσσαλονίκης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.