ypodomes.com,06/10/2015
Στο Μετρό Θεσσαλονίκης στρέφεται εκ νέου το ενδιαφέρον καθώς είμαστε στην ολοκλήρωση μίας συμφωνίας-πακέτο για την τελική ολοκλήρωση ενός από τα πιο ταραγμένα έργα των τελευταίων 10 ετών.
Σύμφωνα με πολύ καλά πληροφορημένες πηγές του ypodomes.com μέχρι το τέλος του μήνα αναμένεται η ανακοίνωση της οριστικής συμφωνίας που θα εξασφαλίζει τη συνέχεια των έργων και την πορεία ολοκλήρωσης βάσει ενός αυστηρού χρονοδιαγράμματος.
Πάντα σύμφωνα με την ίδια πηγή, Υπουργείο και κοινοπραξία κατασκευής είναι κοντά στο τελικό ποσό που θα δοθεί προκειμένου να σταματήσουν οι συνεχείς επιδιώξεις χρηματικών αποζημιώσεων προς το Ελληνικό Δημόσιο.
ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
Όπως όλα δείχνουν πάμε για μία συναινετική λύση που θα δίνει το περιθώριο στην ανάδοχο κοινοπραξία να συνεχίσει τα έργα μετά από 1 έτος παύσης. Αυτό σημαίνει πως εφόσον ανακοινωθεί η τελική συμφωνία θα πρέπει να περιμένουμε 2-3 μήνες μέχρι να γεμίσουν και πάλι τα εργοτάξια.
Επίσης εξασφαλίζεται η χρηματοδότηση του έργου από το νέο ΕΣΠΑ με ένα κονδύλι που θα είναι περίπου στα 500εκ.ευρώ καθώς το έργο έχει χαρακτηριστεί ως phasing και θα έχει την έγκριση της ΕΕ. Αυτό επιτεύχθηκε σε συνεργασία με τις υπηρεσίες των Βρυξελλών.
Ο σταθμός ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ όλα δείχνουν ότι τελικά θα κατασκευαστεί αλλά θα πρέπει να υπάρξει συμφωνία και με το Υπουργείο Πολιτισμού αλλά και με το ΚΑΣ ως αρμόδιο όργανο. Σημαντικό παράγοντα εδώ αποτελεί και η στάση του Δημάρχου που απο πολλούς φορείς της Θεσσαλονίκης είναι κόκκινο πανί στο συγκεκριμένο ζήτημα.
Το χρονοδιάγραμμα θα επηρεαστεί σαφώς αλλά μπροστά σε μία καταστροφική επαναδημοπράτηση αυτό περνά σε δεύτερη μοίρα. Όλα συγκλίνουν σε μία τοποθέτηση στην ολοκλήρωση των εργασιών το 2019 και το 2020 με ταυτόχρονη λειτουργία και της επέκτασης προς Καλαμαριά.
Οι Μετροπόντικες που αποτελούν επίσης σοβαρό θέμα εξετάζονται πολλές διαφορετικές τεχνικές λύσεις για να λειτουργήσουν άμεσα. Σημειωτέον πως στην επέκταση προς Καλαμαριά ετοιμάζεται ήδη ο χώρος για την εκκίνηση των μεγάλων μηχανημάτων, ωστόσο και αυτό περνά μέσα από τη συμφωνία Υπουργείου-κοινοπραξίας του βασικού έργου.
Στο σταθμό ΒΟΥΛΓΑΡΗ ολοκληρώθηκαν οι απαλλοτριώσεις και έτσι λύθηκε ένα μακροχρόνιο πρόβλημα που κρατούσε το έργο παγιδευμένο.
Επί της ουσίας αναμένεται η "λήξη συναγερμού" με την νέα συμφωνία και το έργο θα μπορέσει απελευθερωμένο από προβλήματα του παρελθόντος να πάρει το δρόμο της οριστικής ολοκλήρωσης, χωρίς να αποκλείονται θετικές εκπλήξεις.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Στο Μετρό Θεσσαλονίκης στρέφεται εκ νέου το ενδιαφέρον καθώς είμαστε στην ολοκλήρωση μίας συμφωνίας-πακέτο για την τελική ολοκλήρωση ενός από τα πιο ταραγμένα έργα των τελευταίων 10 ετών.
Σύμφωνα με πολύ καλά πληροφορημένες πηγές του ypodomes.com μέχρι το τέλος του μήνα αναμένεται η ανακοίνωση της οριστικής συμφωνίας που θα εξασφαλίζει τη συνέχεια των έργων και την πορεία ολοκλήρωσης βάσει ενός αυστηρού χρονοδιαγράμματος.
Πάντα σύμφωνα με την ίδια πηγή, Υπουργείο και κοινοπραξία κατασκευής είναι κοντά στο τελικό ποσό που θα δοθεί προκειμένου να σταματήσουν οι συνεχείς επιδιώξεις χρηματικών αποζημιώσεων προς το Ελληνικό Δημόσιο.
ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
Όπως όλα δείχνουν πάμε για μία συναινετική λύση που θα δίνει το περιθώριο στην ανάδοχο κοινοπραξία να συνεχίσει τα έργα μετά από 1 έτος παύσης. Αυτό σημαίνει πως εφόσον ανακοινωθεί η τελική συμφωνία θα πρέπει να περιμένουμε 2-3 μήνες μέχρι να γεμίσουν και πάλι τα εργοτάξια.
Επίσης εξασφαλίζεται η χρηματοδότηση του έργου από το νέο ΕΣΠΑ με ένα κονδύλι που θα είναι περίπου στα 500εκ.ευρώ καθώς το έργο έχει χαρακτηριστεί ως phasing και θα έχει την έγκριση της ΕΕ. Αυτό επιτεύχθηκε σε συνεργασία με τις υπηρεσίες των Βρυξελλών.
Ο σταθμός ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ όλα δείχνουν ότι τελικά θα κατασκευαστεί αλλά θα πρέπει να υπάρξει συμφωνία και με το Υπουργείο Πολιτισμού αλλά και με το ΚΑΣ ως αρμόδιο όργανο. Σημαντικό παράγοντα εδώ αποτελεί και η στάση του Δημάρχου που απο πολλούς φορείς της Θεσσαλονίκης είναι κόκκινο πανί στο συγκεκριμένο ζήτημα.
Το χρονοδιάγραμμα θα επηρεαστεί σαφώς αλλά μπροστά σε μία καταστροφική επαναδημοπράτηση αυτό περνά σε δεύτερη μοίρα. Όλα συγκλίνουν σε μία τοποθέτηση στην ολοκλήρωση των εργασιών το 2019 και το 2020 με ταυτόχρονη λειτουργία και της επέκτασης προς Καλαμαριά.
Οι Μετροπόντικες που αποτελούν επίσης σοβαρό θέμα εξετάζονται πολλές διαφορετικές τεχνικές λύσεις για να λειτουργήσουν άμεσα. Σημειωτέον πως στην επέκταση προς Καλαμαριά ετοιμάζεται ήδη ο χώρος για την εκκίνηση των μεγάλων μηχανημάτων, ωστόσο και αυτό περνά μέσα από τη συμφωνία Υπουργείου-κοινοπραξίας του βασικού έργου.
Στο σταθμό ΒΟΥΛΓΑΡΗ ολοκληρώθηκαν οι απαλλοτριώσεις και έτσι λύθηκε ένα μακροχρόνιο πρόβλημα που κρατούσε το έργο παγιδευμένο.
Επί της ουσίας αναμένεται η "λήξη συναγερμού" με την νέα συμφωνία και το έργο θα μπορέσει απελευθερωμένο από προβλήματα του παρελθόντος να πάρει το δρόμο της οριστικής ολοκλήρωσης, χωρίς να αποκλείονται θετικές εκπλήξεις.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.