Τετάρτη, 11 Νοεμβρίου 2015

Μετρό: Η επέκταση Καλαμαριάς περιμένει να «ξεπαγώσει» η βασική γραμμή

voria.gr,11/11/2015

Εντός χρονοδιαγράμματος η επέκταση προς Καλαμαριά. Τα ζητήματα του σταθμού «Βενιζέλου» και οι σκέψεις για τη δυτική επέκταση προς Σταυρούπολη.

Η επέκταση Καλαμαριάς του μετρό Θεσσαλονίκης, θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2018, δηλαδή εντός χρονοδιαγράμματος, αλλά για να μπει σε λειτουργία θα πρέπει να κατασκευαστεί η βασική γραμμή, κάτι που προϋποθέτει τη θετική κατάληξη των διαπραγματεύσεων μεταξύ αναδόχου κοινοπραξίας και υπουργείου Υποδομών.

Τα παραπάνω, αυτονόητα βεβαίως, δήλωσε προς ομάδα δημοσιογράφων των Αθηνών ο κ. Δημήτρης Κούτρας, πρόεδρος του Άκτωρα, της εταιρείας που κατασκευάζει τα έργα πολιτικού μηχανικού στην επέκταση Καλαμαριάς.

Η επέκταση προς Καλαμαριά εκτελείται με κανονικούς ρυθμούς και μάλιστα στην περίπτωση του σταθμού «Νέα Κρήνη», οι εργασίες βρίσκονται μπροστά από το χρονοδιάγραμμα. Σήμερα, στο έργο απασχολούνται συνολικά 200 άτομα, αριθμός εργαζομένων που πρόκειται να αυξηθεί καθώς ανοίγουν νέα μέτωπα μετά την εκτέλεση των απαλλοτριώσεων στο υπόλοιπο του σταθμού «Μίκρα» και στον επίσταθμο, όπως και στο σταθμό «Αρετσού».

Η ομάδα των δημοσιογράφων επισκέφθηκε το σταθμό «Νέα Κρήνη», όπου γίνεται η σκυροδέτηση του φορέα του σταθμού και τη «Μίκρα» όπου εκτελείται η κατασκευή της προσωρινής αντιστήριξης.

Εν τούτοις, επεκτάσεις χωρίς τη βασική γραμμή δε νοούνται οπότε το ενδιαφέρον των Θεσσαλονικέων είναι στραμμένο στο εάν θα καταλήξουν θετικά οι συζητήσεις κοινοπραξίας ( AIASA) με το υπουργείο, κάτι που θα έχει ξεκαθαρίσει, όπως δήλωσε ο αρμόδιος υπουργός κ. Σπίρτζης, έως το τέλος Νοεμβρίου.

Στην περίπτωση αυτή, όπως πληροφορείται η Voria.gr, υπεργολάβος για την Κοινοπραξία, θα αναλάβει απευθείας η «Άκτωρ» η οποία, έχει ούτως ή άλλως μπει στο έργο της βασικής γραμμής, από τη στιγμή που ο έλεγχος της ΑΕΓΕΚ πέρασε στις τράπεζες.

Ο σταθμός «Βενιζέλου»

Αν ξεπαγώσει το έργο(μένει φυσικά να δούμε τα επιπλέον ποσά που θα καταβληθούν στον εργολάβο), τότε σε ό,τι αφορά στη βασική γραμμή, δύο θα είναι τα ζητήματα που θα εκκρεμούν και, τα οποία, σχετίζονται με το σταθμό «Βενιζέλου» και τα αρχαιολογικά ευρήματα:

1) Η διάθεση ικανών κονδυλίων για τη συνέχιση της αρχαιολογικής έρευνας, σύμφωνα με την τελευταία απόφαση του υπουργού Πολιτισμού που προβλέπει τη μη απόσπαση, έστω και προσωρινά, των αρχαιοτήτων και τη δημιουργία μίας αρχαιολογικής πλάζα.

2) Η τεχνική μελέτη για τον τρόπο κατασκευής σταθμού του μετρό στη Βενιζέλου, χωρίς την απόσπαση των αρχαιοτήτων και βεβαίως ο υπολογισμός του κόστους. Αρχικές εκτιμήσεις αναφέρουν πολλαπλάσιο κόστος το οποίο δεν μπορεί να καλυφθεί από την υφιστάμενη σύμβαση.

Εν τω μεταξύ, Υπουργείο, Αττικό Μετρό ΑΕ και η πόλη της Θεσσαλονίκης, θα πρέπει να κοιτάξουν συνολικά το σύστημα Μετρό Θεσσαλονίκης, τόσο για τη βέλτιση εξυπηρέτηση του κοινού, όσο και για την αποφυγή των προβλημάτων που προκάλεσαν μεγάλες καθυστερήσεις στη βασική γραμμή.

Άλλωστε το είπε ο κ. Σπίρτζης ότι η πρώτη επέκταση προς τα Δυτικά και τη Σταυρούπολη, θα «βγει τμηματικά» για να λυθούν πρώτα τα ζητήματα της Αρχαιολογίας.

Να σημειωθεί ότι θεωρείται βέβαιο πως κατά μήκος της οδού Λαγκαδά, η επέκταση του Μετρό θα συναντήσει αρχαιότητες καθώς έξω από τα τείχη της πόλης πιθανότατα υπάρχουν μικρά ταφικά σύνολα, χώροι διαμονής εμπόρων, αλλά και εργαστήρια κατασκευαστών.

Έχει ήδη υπάρξει πρόταση για την προκήρυξη μίας ξεχωριστής, πρώτης, εργολαβίας για τα αρχαιολογικά και τις παράλληλες εργασίες ώστε το έργο της κατασκευής να μη καθυστερήσει σε προβλήματα που μπορούν να προβλεφθούν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.