Σάββατο 16 Ιανουαρίου 2016

Άνοιξαν εργοτάξια, επαναπροσλήφθηκαν εργαζόμενοι, αλλά…

.karfitsa.gr,16/011/2016


Έπιασαν δουλειά και πάλι εργαζόμενοι στα έργα κατασκευής της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς σε τέσσερα εργοτάξια έχουν ξεκινήσει και πάλι οι εργασίες, ενώ στα- διακά επαναπροσλαμβάνονται εργαζόμενοι που είχαν απολυθεί, στο πλαίσιο της επανέναρ- ξης των έργων μετά τη συμφωνία της κοινοπραξίας με την κυβέρνηση

Του Άρη Κουτσιούκη

 Όμως, όπως φαίνεται, το έργο έχει δρόμο μπροστά του και οι προθεσμίες που θα πρέπει να προλάβουν οι κατασκευαστές του είναι ασφυκτικές. 

«Οι εργασίες έχουν ξεκινήσει από τις 5 Ιανουαρίου στα τέσσερα εργοτάξια, “Αμαξοστάσιο Πυλαίας”, “Νέα Ελβετία”, “Σταθμός Βούλγαρη” και “Πατρίκιος”, αναφέρει στην Karfitsa o πρόεδρος του σωματεί- ου εργαζομένων στον κατασκευαστικό τομέα του Μετρό Θεσσαλονίκης, Σταύρος Στέτσικας, σημειώνοντας πως οι εργαζόμενοι που απολύθηκαν στα τέλη Δεκεμβρίου από τον κατασκευαστικό τομέα, άρχισαν ήδη να επαναπροσ- λαμβάνονται από τον νέο εργολάβο που έχει αναλάβει την κατασκευή του έργου, την εταιρεία «ΑΚΤΩΡ». «Ήδη μέχρι στιγμής έχουν προσληφθεί γύρω στα 36 άτομα, είναι σε καθημερινή βάση οι προσλήψεις που γίνονται. Αναλόγως με τα μέτωπα εργασιών που ανοίγουν, γίνονται και οι ανάλογες προσλήψεις και σιγά-σιγά όσο ανοίγουν τα εργοτάξια και ξεκινούν οι εργασίες θα προσλαμβάνεται και ο υπόλοιπος κόσμος που έχει απολυθεί από το έργο, αυτές τις υποσχέσεις έχουμε μέχρι στιγμής και φαίνεται ότι υλοποιούνται» δηλώνει ο κ. Στέτσικας. 

Στο εργοτάξιο της Νέας Ελβετίας τα μηχανήματα έχουν αρχίσει να δουλεύουν. Ογκώδη φορτηγά και γερανοί μπαινοβγαίνουν στον χώρο, συνεχίζοντας τις εργασίες. Παρόμοια κινητικότητα και στο Αμαξοστάσιο της Πυλαίας, στο Σταθμό «Βούλγαρη» και στον «Πατρίκιο», στη συμβολή των οδών Μαρτίου με Δελφών.

 «Αδύνατο να πετύχουμε τον στόχο του 2017 αν…» 

Από την πλευρά του, πάντως ο αρχαιολόγος και γραμματέας του σωματείου εργαζομένων Μετρό Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Παππάς, μιλώντας στην Karfitsa εμφανί- ζεται προβληματισμένος, καθώς, όπως λέει, εκείνοι δεν έχουν καμία ενημέρωση. «Ως σωματείο εργαζομένων δεν έχουμε καμία επίσημη ενημέρωση από κανέναν φορέα του έργου, είτε αυτός είναι η Αττικό Μετρό, είτε είναι η Κοινοπραξία, είτε ακόμα-ακόμα και ο υπεργολάβος, όπου όμως ταυτόχρονα έχει και την συμμετοχή στο επίπεδο των αποφάσεων της βασικής Κοινοπραξίας. Οι εργασίες που έχουν ξεκινήσει είναι σαφώς εργασίες που είναι απαραίτητες μεν, αλλά αν δεν ανοίξουν και τα εργοτάξια στο κέντρο της πόλης άμεσα, σύντομα, με πλήρες προσωπικό και ταυτόχρονα σεβασμό στους όρους αμοιβής και εργασίας, είναι αδύνατο να επιτύχουμε τον στόχο του Μαρτίου του 2017, ως προς την ολοκλήρωση των έργων πολιτικού μηχανικού» σημειώνει ο κ. Παππάς, προσθέτοντας πως αν δεν πετύχουμε αυτόν τον στόχο, το έργο απεντάσσεται. «Ήταν ξεκάθαρη και η Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και ο ίδιος ο κ. Σπίρτζης στις δηλώσεις του στη Θεσσαλονίκη» τονίζει στην Karfitsa. 

«Θα έπρεπε να δουλεύουν 2.000 εργαζόμενοι» Πάντως, τα εργοτάξια στο κέντρο της Θεσσαλονίκης δεν έχουν αποκτήσει ακόμη «ζωή», αν και τις τελευταίες μέρες άρχισε να παρατηρείται μία κινητικότητα, γιατί τον τελευταίο χρόνο οι εργασίες είχαν σταματήσει και οι χώροι εργασίας θύμιζαν έργο-φάντασμα. Η Karfitsa βρέθηκε στα εργοτάξια της Αγίας Σοφίας, στο Σιντριβάνι και στο Πανεπιστήμιο, αλλά και στις τρεις περιπτώσεις δεν διαπιστώσαμε την πραγματοποίηση κάποιων εργασιών, παρά μόνο ίσως προετοιμασία. Σύμφωνα με τους εργαζόμενους, όμως, θα πρέπει άμεσα να στελεχωθούν τα εργοτάξια γιατί ο χρόνος πιέζει ασφυκτικά. «Αυτό το έργο κανονικά θα έπρεπε να δουλεύει στην κατασκευή του με τουλάχιστον 2.000 εργαζόμενους. Ειδικά τώρα, με τα χρονοδιαγράμματα που είναι τόσο πολύ πιεσμένα για να παραδοθεί το έργο το πρώτο εξάμηνο του 2020, θα πρέπει αυτός ο αριθμός να γίνει πραγματικότητα, για να μπορέσουμε επιτέλους να ολοκληρώσουμε το έργο στον χρόνο που θέλουμε» μας λέει ο κ. Στέτσικάς και συμπληρώνει πως «πολύ σύντομα θέλω να πιστεύω πως θα έχουμε και τις εξελίξεις με τους υπόλοιπους σταθμούς, για να ξεκινήσουν οι εργασίες και στο κέντρο της πόλης. Οι πληροφορίες μας λένε ότι μέχρι αρχές Φεβρουαρίου θα έχει λυθεί το ζήτημα και το αρχαιολογικό. Θεωρούμε ότι αν λυθεί αυτό, μιλάω για τη σύμβαση τα 25 εκατ. που είναι να υπογραφεί από την κοινοπραξία, διαφορετικά το ανώτερο που θα φτάσουμε θα είναι μέχρι τέλη Απριλίου και για τα υπόλοιπα εργοτάξια» αναφέρει στην Karfitsa.

«Συναρμολογούνται οι μετροπόντικες»

 Όσο για τη μορφή των εργασιών; Ήδη, όπως ανακοίνωσε προ ημερών η Διεύθυνση Μετρό Θεσσαλονίκης, η ανάδοχος κοινοπραξία αρχίζει τις εργασίες κατασκευής του Σταθμού “Βούλγαρη”, αρχικά με παρακάμψεις των δικτύων κοινής ωφελείας (ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΔΕΠΑ, ύδρευσης και αποχέτευσης), στις οδούς Παπαδάκη, Βούλγαρη, Μαρίνου Σιγάλα, Σωτηριάδη, Υψηλάντου, Ιωάννου Πολέμη και Δελφών, καθώς αυτά επηρεάζουν την κατασκευή του Σταθμού και των εισόδων/εξόδων του Μετρό γενικότερα. Μόλις ολοκληρωθούν οι εργασίες παρακάμψεων των δικτύων που απαιτούνται για το έργο, θα ξεκινήσει η κυρίως κατασκευή του Σταθμού, ο οποίος θα κατασκευαστεί με τη μέθοδο της «επικάλυψης και εκσκαφής υπογείως» (cover & cut), προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η αναπόφευκτη όχληση στη λειτουργία της πόλης και να περιοριστεί στο ελάχιστο δυνατό η έκταση της εργοταξιακής κατάληψης. «Ξεκινάμε διαφραγματικούς τοίχους στο σταθμό Πα- τρικίου και συνεχίζουμε. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι σε 2-3 μήνες τα πράγματα θα έχουν πάρει το δρόμο τους γενικότερα και θα επιστρέψουν όλοι οι εργαζόμενοι που έχουν απολυθεί και πολλοί περισσότεροι, για να φτάσουμε τον αριθμό που θέλουμε. Στους 2.000 συμπεριλαμβάνονται και οι αρχαιολόγοι, ενώ αρχές Φεβρουαρίου θα ξεκινήσουν να συναρμολογούνται στο σταθμό Νέα Ελβετία οι μετροπόντικες και να ξεκινήσουν να τρυπήσουν το 1,7 χλμ. που έχει απομείνει και φαίνεται πως τα πράγματα πήραν τον δρόμο τους και αυτό είναι ένα ευτυχές γεγονός για την πόλη» καταλήγει ο κ. Στέτσικας.

«Επιτακτική ανάγκη να επιστρέψουν οι εργαζόμενοι» 

Πάντως, ο κ. Παππάς δεν εμφανίζεται το ίδιο αισιόδοξος, αφού όπως λέει, δεν έχουν κανένα σχετικό ενθαρρυντικό μήνυμα. «Αντίθετα, οι δηλώσεις άγνοιας των στελεχών της Κοινοπραξίας ως προς το τι μέλλει γενέσθαι αναφορικά με τη συμπληρωματική σύμβαση δεν προδιαθέτουν αισιοδοξία. Περιμένουμε στις 15 Ιανουαρίου, όπου είχε δεσμευτεί η Αττικό Μετρό ότι θα καλέσει την Κοινο- πραξία να υπογράψει τη δεύτερη συμπληρωματική σύμβαση, προκειμένου να δούμε τι μέλλει γε- νέσθαι στο αρχαιολογικό κομμάτι» δηλώνει στην Karfitsa και τονίζει πως είναι επιτακτική ανάγκη της άμεσης επιστροφής στις θέσεις εργασίας όλων όσοι απομακρύνθηκαν τα τελευταία χρόνια από το αρχαιολογικό τμήμα. «Θα πρέπει να στελεχωθεί με τουλάχιστον 300-400 άτομα, όπως ήταν στην ακμή του, προκειμένου να είμαστε σε θέση να ολοκληρώσουμε τις ανασκαφές εντός χρονικού πλαισίου που να επιτρέπει την επίτευξη και των στόχων» αναφέρει ο κ. Παππάς.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.