voria.gr,01/02/2016
Η Επιτροπή ΔΕΚΟ ενέκρινε τον διορισμό στις θέσεις του Προέδρου του ΔΣ και Διευθύνοντος Συμβούλου της Αττικό Μετρό τους κ.κ. Μυλόπουλο και Παπαδόπουλο.
Δεν αυξάνονται οι μηναίες και οι τριμηνιαίες κάρτες απεριορίστων διαδρομών, ενώ παραμένει η δωρεάν μετακίνηση των ανέργων και το μισό εισιτήριο στην ίδια τιμή, υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας στην Επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής.
Η Επιτροπή ενέκρινε κατά πλειοψηφία τον διορισμό στις θέσεις του Προέδρου του ΔΣ και του Διευθύνοντος Συμβούλου της Αττικό Μετρό Α.Ε., Γιάννη Μυλόπουλου και Θόδωρου Παπαδόπουλου, αντιστοίχως. Υπέρ ψήφισαν ο ΣΥΡΙΖΑ και οι Ανεξάρτητοι Έλληνες.
Το ΚΚΕ και η Ένωση Κεντρώων δήλωσαν «παρών» και το Ποτάμι «παρών» για τον κ. Παπαδόπουλο και αρνητικά για τον κ. Μυλόπουλο.
Αρνητική ήταν η τοποθέτηση της Ν.Δ., της Χρυσής Αυγής και του ΠΑΣΟΚ.
«Από την συμφωνία που έγινε το καλοκαίρι του 2015 έχουμε αύξηση του ΦΠΑ από το 13% στο 23%, επομένως αυτό επιβάλλει την αύξηση της τιμής», επεσήμανε ο κ. Σπίρτζης.
Πρόσθεσε ότι «δώσαμε μάχη προκειμένου να μην επιβαρυνθούν οι συμπολίτες που έχουν πρόβλημα. Κρατήσαμε σταθερή την μηνιαία και την τριμηνιαία κάρτα που χρησιμοποιούν οι εργαζόμενοι. Δώσαμε μάχη και διατηρήθηκε να μετακινούνται οι άνεργοι δωρεάν. Επίσης πετύχαμε αυτοί που δικαιούνται μισό εισιτήριο να μην αυξηθεί. Επίσης αυξήσαμε το χρόνο που μπορεί να χρησιμοποιείται το εισιτήριο από τα 70 λεπτά στη 1,5 ώρα».
Για την πρόοδο του μετρό Θεσσαλονίκης ο υπουργός Υποδομών τόνισε ότι «κάναμε διαπραγματεύσεις και πετύχαμε να ανέβει η χρηματοδότηση του Μετρό Θεσσαλονίκης από 50% σε 75%. Ο απερχόμενος πρόεδρος δεν συμμετείχε στην συνάντηση».
«Το ξέρουμε ότι σας πονάει, θα μπορούσατε όμως και εσείς να το ζητούσατε και να το πετυχαίνατε. Δεν το ζητήσατε όμως», είπε απευθυνόμενος σε ΝΔ, ΠΑΣΟΚ.
«Το Μετρό Θεσσαλονίκης ήταν κολλημένο. Οι απαιτήσεις του εργολάβου ήταν στο 1,1 δισ., δηλαδή παραπάνω από το ποσό της σύμβασης», υπενθύμισε ο κ. Σπίτζης.
«Η θητεία του Γ. Μυλόπουλου ως πρύτανη κάτω από εξαιρετικά δύσκολες και αντίξοες συνθήκες είχε ως αποτέλεσμα να σταθεί όρθιο το ΑΠΘ και στη συνέχεια να δεχθεί μία αήθη επίθεση που κατέπεσαν όλες οι κατηγορίες σε όλα τα δικαστήρια. Έχουν εκπέσει όλες οι κατηγορίες ήταν απόλυτα διαυγής διαχείριση εξαιρετικά ικανών προσώπων και εξαιρετικό ύφος», υπογράμμισε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Τάσος Κουράκης.
Αρνητική ήταν η τοποθέτηση του βουλευτή της Ν.Δ. Γιάννη Τραγάκη που εξέφρασε αντιρρήσεις και για την αντικατάσταση της διοίκησης της Αττικό Μετρό για την θητεία του Γιάννη Μυλόπουλου στο ΑΠΘ.
«Πρύτανη στη διαπλοκή και στη λαμογιά», χαρακτήρισε ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής Ηλίας Κασιδιάρης, λέγοντας πως ο Γιάννης Μυλόπουλος «ήταν στο ΠΑΣΟΚ και όπως και πολλά άλλα λαμόγια μόλις κατάλαβε ότι τελείωσε η μάσα, μεταπήδησε στον ΣΥΡΙΖΑ».
«Όλη η κυβέρνηση έχει κάνει επιτομή στη λαμογιά», συμπέρανε.
Για «κομματικό κράτος» έκανε λόγο ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Γιάννης Μανιάτης που ρώτησε «γιατί διπλασιάζετε ή τριπλασιάζετε τα κόστη διοίκησης διορίζοντας και πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο; Προφανώς για να βολέψετε δικούς σας».
«Εσείς γιατί αλλάξατε την διοίκηση της Αττικό Μετρό ως υπουργός, κύριε Μανιάτη; Με την λογική σας δεν έπρεπε να αλλάξει. Η διοίκηση αλλάζει γιατί πρέπει να έχει την εμπιστοσύνη της πολιτικής ηγεσίας. Στα στελέχη της ΣΤΑΣΥ, της ΟΣΥ και του ΟΑΣΑ είναι στελέχη της Ν.Δ. και ένας ίσως να είναι και συγγενής του Κ. Μητσοτάκη. Ρωτάω γι’ αυτό και δεν παίρνω απάντηση», του απάντησε ο κ. Σπίρτζης.
Το θέμα της αύξησης των εισιτηρίων έθεσε ο Βουλευτής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης, που ζήτησε να σταματήσουν οι διαγωνισμοί ιδιωτικών συμβούλων σε κάθε έργο του μετρό, ενώ ο Σπύρος Λυκούδης από το Ποτάμι διάβασε άρθρο του Γιάννη Μυλόπουλου με «ύβρεις», όπως είπε για το Ποτάμι.
« Και μόνο για λόγους στοιχειώδους πολιτικής αξιοπρέπειας ο πολιτικός μου χώρος βρίσκεται σε διαφορετική άποψη σε αυτό το υβρεολόγιο», είπε. Ο Γ. Μυλόπουλος απάντησε ότι το άρθρο το έγραψε ως «καθηγητής υδραυλικής, και ξέρω πως λειτουργούν τα κανάλια της αποχέτευσης», γεγονός που προκάλεσε τον εκνευρισμό του κ. Λυκούδη.
«Γράφετε για «πρόσωπα του γλυκού νερού, όπως εγώ, απέναντι σε αγωνιστές του αντινεοφιλελεύθερου χώρου». Θα έρθει η γη ανάποδα», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Λυκούδης.
«Λίγη σεμνότητα δεν θα πείραζε. Από παρθενογένεση δεν είναι κανένας», συνέστησε ο Θανάσης Παπαχριστόπουλος από τους Ανεξάρτητους Έλληνες, υπενθυμίζοντας ότι πριν από λίγους μήνες τα μέσα ενημέρωσης έλεγαν ότι Σπίρτζης και Παππάς έβγαζαν 50.000 την ημέρα.
«Τι σας εμπόδιζε, κύριοι τηυς ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, να καθιερώσετε επί τόσα χρόνια την αξιοκρατία και οι κρατικές θέσεις να μην διορίζονται;», ρώτησε ο κ. Παπαχριστόπουλος.
Ο βουλευτής της Ένωσης Κεντρώων Μάριος Γεωργιάδης ρώτησε αν ο αδελφός του Γιάννη Μυλόπουλου έχει διοριστεί πρόεδρος στο δ.σ. του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης. «Δεν τον έβαλα εγώ», απάντησε ο Χρ. Σπίρτζης.
Από την πλευρά του ο Χρ. Σπίρτζης κατηγόρησε τις κυβερνήσεις ΝΔ – ΠΑΣΟΚ ότι στο ΕΣΠΑ 2014-2020 θα έμενε «μηδενικός προϋπολογισμός για μικρομεσαία έργα. Ήταν η γνωστή διαχείριση που έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση με τα overbooking».
Δεν αυξάνονται οι μηναίες και οι τριμηνιαίες κάρτες απεριορίστων διαδρομών, ενώ παραμένει η δωρεάν μετακίνηση των ανέργων και το μισό εισιτήριο στην ίδια τιμή, υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας στην Επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής.
Η Επιτροπή ενέκρινε κατά πλειοψηφία τον διορισμό στις θέσεις του Προέδρου του ΔΣ και του Διευθύνοντος Συμβούλου της Αττικό Μετρό Α.Ε., Γιάννη Μυλόπουλου και Θόδωρου Παπαδόπουλου, αντιστοίχως. Υπέρ ψήφισαν ο ΣΥΡΙΖΑ και οι Ανεξάρτητοι Έλληνες.
Το ΚΚΕ και η Ένωση Κεντρώων δήλωσαν «παρών» και το Ποτάμι «παρών» για τον κ. Παπαδόπουλο και αρνητικά για τον κ. Μυλόπουλο.
Αρνητική ήταν η τοποθέτηση της Ν.Δ., της Χρυσής Αυγής και του ΠΑΣΟΚ.
«Από την συμφωνία που έγινε το καλοκαίρι του 2015 έχουμε αύξηση του ΦΠΑ από το 13% στο 23%, επομένως αυτό επιβάλλει την αύξηση της τιμής», επεσήμανε ο κ. Σπίρτζης.
Πρόσθεσε ότι «δώσαμε μάχη προκειμένου να μην επιβαρυνθούν οι συμπολίτες που έχουν πρόβλημα. Κρατήσαμε σταθερή την μηνιαία και την τριμηνιαία κάρτα που χρησιμοποιούν οι εργαζόμενοι. Δώσαμε μάχη και διατηρήθηκε να μετακινούνται οι άνεργοι δωρεάν. Επίσης πετύχαμε αυτοί που δικαιούνται μισό εισιτήριο να μην αυξηθεί. Επίσης αυξήσαμε το χρόνο που μπορεί να χρησιμοποιείται το εισιτήριο από τα 70 λεπτά στη 1,5 ώρα».
Για την πρόοδο του μετρό Θεσσαλονίκης ο υπουργός Υποδομών τόνισε ότι «κάναμε διαπραγματεύσεις και πετύχαμε να ανέβει η χρηματοδότηση του Μετρό Θεσσαλονίκης από 50% σε 75%. Ο απερχόμενος πρόεδρος δεν συμμετείχε στην συνάντηση».
«Το ξέρουμε ότι σας πονάει, θα μπορούσατε όμως και εσείς να το ζητούσατε και να το πετυχαίνατε. Δεν το ζητήσατε όμως», είπε απευθυνόμενος σε ΝΔ, ΠΑΣΟΚ.
«Το Μετρό Θεσσαλονίκης ήταν κολλημένο. Οι απαιτήσεις του εργολάβου ήταν στο 1,1 δισ., δηλαδή παραπάνω από το ποσό της σύμβασης», υπενθύμισε ο κ. Σπίτζης.
«Η θητεία του Γ. Μυλόπουλου ως πρύτανη κάτω από εξαιρετικά δύσκολες και αντίξοες συνθήκες είχε ως αποτέλεσμα να σταθεί όρθιο το ΑΠΘ και στη συνέχεια να δεχθεί μία αήθη επίθεση που κατέπεσαν όλες οι κατηγορίες σε όλα τα δικαστήρια. Έχουν εκπέσει όλες οι κατηγορίες ήταν απόλυτα διαυγής διαχείριση εξαιρετικά ικανών προσώπων και εξαιρετικό ύφος», υπογράμμισε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Τάσος Κουράκης.
Αρνητική ήταν η τοποθέτηση του βουλευτή της Ν.Δ. Γιάννη Τραγάκη που εξέφρασε αντιρρήσεις και για την αντικατάσταση της διοίκησης της Αττικό Μετρό για την θητεία του Γιάννη Μυλόπουλου στο ΑΠΘ.
«Πρύτανη στη διαπλοκή και στη λαμογιά», χαρακτήρισε ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής Ηλίας Κασιδιάρης, λέγοντας πως ο Γιάννης Μυλόπουλος «ήταν στο ΠΑΣΟΚ και όπως και πολλά άλλα λαμόγια μόλις κατάλαβε ότι τελείωσε η μάσα, μεταπήδησε στον ΣΥΡΙΖΑ».
«Όλη η κυβέρνηση έχει κάνει επιτομή στη λαμογιά», συμπέρανε.
Για «κομματικό κράτος» έκανε λόγο ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Γιάννης Μανιάτης που ρώτησε «γιατί διπλασιάζετε ή τριπλασιάζετε τα κόστη διοίκησης διορίζοντας και πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο; Προφανώς για να βολέψετε δικούς σας».
«Εσείς γιατί αλλάξατε την διοίκηση της Αττικό Μετρό ως υπουργός, κύριε Μανιάτη; Με την λογική σας δεν έπρεπε να αλλάξει. Η διοίκηση αλλάζει γιατί πρέπει να έχει την εμπιστοσύνη της πολιτικής ηγεσίας. Στα στελέχη της ΣΤΑΣΥ, της ΟΣΥ και του ΟΑΣΑ είναι στελέχη της Ν.Δ. και ένας ίσως να είναι και συγγενής του Κ. Μητσοτάκη. Ρωτάω γι’ αυτό και δεν παίρνω απάντηση», του απάντησε ο κ. Σπίρτζης.
Το θέμα της αύξησης των εισιτηρίων έθεσε ο Βουλευτής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης, που ζήτησε να σταματήσουν οι διαγωνισμοί ιδιωτικών συμβούλων σε κάθε έργο του μετρό, ενώ ο Σπύρος Λυκούδης από το Ποτάμι διάβασε άρθρο του Γιάννη Μυλόπουλου με «ύβρεις», όπως είπε για το Ποτάμι.
« Και μόνο για λόγους στοιχειώδους πολιτικής αξιοπρέπειας ο πολιτικός μου χώρος βρίσκεται σε διαφορετική άποψη σε αυτό το υβρεολόγιο», είπε. Ο Γ. Μυλόπουλος απάντησε ότι το άρθρο το έγραψε ως «καθηγητής υδραυλικής, και ξέρω πως λειτουργούν τα κανάλια της αποχέτευσης», γεγονός που προκάλεσε τον εκνευρισμό του κ. Λυκούδη.
«Γράφετε για «πρόσωπα του γλυκού νερού, όπως εγώ, απέναντι σε αγωνιστές του αντινεοφιλελεύθερου χώρου». Θα έρθει η γη ανάποδα», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Λυκούδης.
«Λίγη σεμνότητα δεν θα πείραζε. Από παρθενογένεση δεν είναι κανένας», συνέστησε ο Θανάσης Παπαχριστόπουλος από τους Ανεξάρτητους Έλληνες, υπενθυμίζοντας ότι πριν από λίγους μήνες τα μέσα ενημέρωσης έλεγαν ότι Σπίρτζης και Παππάς έβγαζαν 50.000 την ημέρα.
«Τι σας εμπόδιζε, κύριοι τηυς ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, να καθιερώσετε επί τόσα χρόνια την αξιοκρατία και οι κρατικές θέσεις να μην διορίζονται;», ρώτησε ο κ. Παπαχριστόπουλος.
Ο βουλευτής της Ένωσης Κεντρώων Μάριος Γεωργιάδης ρώτησε αν ο αδελφός του Γιάννη Μυλόπουλου έχει διοριστεί πρόεδρος στο δ.σ. του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης. «Δεν τον έβαλα εγώ», απάντησε ο Χρ. Σπίρτζης.
Από την πλευρά του ο Χρ. Σπίρτζης κατηγόρησε τις κυβερνήσεις ΝΔ – ΠΑΣΟΚ ότι στο ΕΣΠΑ 2014-2020 θα έμενε «μηδενικός προϋπολογισμός για μικρομεσαία έργα. Ήταν η γνωστή διαχείριση που έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση με τα overbooking».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.