Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2016

Η μάχη με το χρόνο συνεχίζεται στα έργα του Μετρό Θεσσαλονίκης

ypodomes.com, 05/09/2016
H μάχη με το χρόνο συνεχίζεται για τα 2 έργα στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Η φετινή χρονιά που χαρακτηρίζεται ως το έτος-σταθμός για την επανεκκίνηση του έργου της βασικής γραμμής έχει βρει το ρυθμό του και προχωρά ενώ με καλούς ρυθμούς προχωρά και το έργο της επέκτασης προς Καλαμαριά...

Το βασικό πρόβλημα των έργων τουλάχιστον στη βασική γραμμή εξακολουθεί να είναι η ανολοκλήρωτη διπλή σήραγγα. Σύμφωνα με πληροφορίες του Προέδρου της Αττικό Μετρό, Γιάννη Μυλόπουλου στο ypodomes.com, στα τέλη Οκτωβρίου θα ολοκληρώσει την πορεία του ο πρώτος Μετροπόντικας (που ήδη πέρασε το σταθμό ΒΟΥΛΓΑΡΗ και το σεισμικό ρήγμα της περιοχής) και ένα μήνα αργότερα ο δεύτερος.
Αυτό θα εξασφαλίσει στο έργο την σιγουριά ότι δεν υπάρχει πλέον "μισό έργο" καθώς θα υπάρχουν οι σήραγγες και οι σταθμοί και από εκεί και ύστερα εφόσον η χρηματοδότηση είναι συνεχής το έργο θα ωριμάζει.
Το θέμα των αρχαιολογικών επίσης ταλανίζει ακόμα το έργο, 10 χρόνια μετά την εκκίνηση των έργων. Εδώ έχουμε τη δέσμευση και του Υπουργείου ότι μέσα στο 2017, αυτή η πτυχή θα έχει ολοκληρωθεί για να μπορέσει ανεμπόδιστα να προχωρήσει η ολοκλήρωση του έργου. Σημαντικές αρχαιολογικές εργασίες έχουμε στο Αμαξοστάσιο, στην Αγία Σοφία και στο Βενιζέλο.
Σημαντικό στοιχείο που επηρεάζει την εκκίνηση της εμπορικής λειτουργίας της βασικής γραμμής είναι και η προμήθεια των συρμών. Οι μελέτες έχουν ξεκινήσει και μάλιστα την Πέμπτη θα γίνει μία μεγάλη σύσκεψη για αυτό το θέμα προκειμένου να οριστικοποιηθεί η διαδικασία προμήθειας και παραλαβής τους.
Κατά τα άλλα όπως όλα δείχνουν το ορόσημο του Μαρτίου 2017, για την ολοκλήρωση των έργων πολιτικού μηχανικού φαίνεται πως έχει κερδηθεί (εξαιρείται φυσικά ο σταθμός ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ).
Στο πεδίο των έργων του κλάδου της Καλαμαριάς, φαίνεται πως δεν υπάρχουν σημαντικά προβλήματα. Η κατασκευή των σταθμών επίσης προχωρά και μέχρι την Άνοιξη αναμένεται να εκκινήσει ο πρώτος μετροπόντικας από τον τερματικό σταθμό ΜΙΚΡΑ προς τον ΠΑΤΡΙΚΙΟ όπου και θα εξέλθει. 1-2 μήνες αργότερα θα ακολουθήσει και ο δεύτερος.
Το στοίχημα της ταυτόχρονης λειτουργίας βασικής γραμμής και κλάδου Καλαμαριάς φαίνεται πως δεν μπορει να επιτευχθεί και κατά πάσα πιθανότητα αυτός ο νέος κλάδος θα λειτουργήσει προς το τέλος του 2020 ή τις αρχές του 2021.
Η μάχη με το χρόνο φέτος βρίσκει πιο αισιόδοξη τη Θεσσαλονίκη, όμως ο δρόμος που είναι μπροστά στα έργα είναι μακρύς και τα εμπόδια σημαντικά. Εφόσον το επόμενο 7μηνο οι στόχοι επιτευχθούν τότε θα μπορούμε να μιλάμε για "κλείδωμα" των έργων αλλά και της λειτουργίας το 2020.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.