Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2019

Βήμα σημειωτόν στα έργα του μετρό Θεσσαλονίκης

efsyn.gr,6/11/2019


του Απόστολος Λυκεσάς

Εξι μήνες «παράλυτο» το μετρό Θεσσαλονίκης. Την ώρα που η συζήτηση για τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης για τον σταθμό Βενιζέλου συνεχίζεται, μόνο σε δύο από τους δεκατρείς σταθμούς της γραμμής Θεσσαλονίκης γίνονται υποτυπώδεις εργασίες, όπως λένε χαρακτηριστικά διεκτραγωδώντας την κατάσταση οι εργάτες που έχουν μείνει – «κάτι μπετά σε κάνα-δυο σήραγγες».


Τα ίδια και στη γραμμή για την Καλαμαριά, ενώ η νέα διοίκηση της «Αττικό Μετρό» φαίνεται να προσανατολίζεται ακόμη και σε ακύρωση του διαγωνισμού για τις πρόδρομες εργασίες επέκτασης του μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη.

Ο σχετικός διαγωνισμός ολοκληρώθηκε ύστερα από δύο παρατάσεις και μειοδότης αναδείχτηκε η εταιρεία «Ιντρακάτ». Κι όπως συνήθως συμβαίνει στον κόσμο των μεγάλων τεχνικών έργων, η αλληλουχία δράσεων ή παύσεων σε συνάρτηση με την πολιτική, τα πρόσωπα και τα συμφέροντα παίζει πάντα τον δικό της ρόλο.


Κανείς, για παράδειγμα, δεν μπορεί να παραβλέψει πως η «Ιντρακάτ» είναι εταιρεία του Ομίλου Κόκκαλη και, επιπλέον, αυτή τη στιγμή διευθύνεται από τον Δημήτρη Κούτρα, ο οποίος είναι το πρώην αφεντικό στην εταιρεία «Ακτωρ» (υπό τον Δημήτρη Καλλιτσάντση σήμερα), που είναι ο κύριος ανάδοχος στα έργα της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης.

Ποικίλες αναγνώσεις οδηγούν στο συμπέρασμα ότι οι σημερινοί διοικούντες την «Αττικό Μετρό» δεν θέλουν τίποτα και κανένα έργο να θυμίζει την προηγούμενη περίοδο, χωρίς να μετρούν το κόστος και τις καθυστερήσεις. Αν στα ανωτέρω προσθέσει κανείς και τον εργολαβικό ανταγωνισμό ή και τις προσωπικές αντιπαραθέσεις, το μείγμα είναι εκρηκτικό.

Το ζήτημα είναι ότι η νέα διοίκηση της «Αττικό Μετρό», που έχει υποσχεθεί προκαταρκτικές μελέτες για τον σταθμό Βενιζέλου το πρώτο δεκαπενθήμερο του τρέχοντος μηνός, δεν έχει καμιά δικαιολογία για την απραξία στους υπόλοιπους σταθμούς.

Επιπλέον, με διαρροές στον φιλικό Τύπο επιδόθηκε χθες σε αγώνα δυσφήμησης και ακραίας υποτίμησης όσων έχουν γίνει μέχρι τώρα για την επέκταση στα δυτικά – φυσικά μετά την ανάδειξη της «Ιντρακάτ» σε μειοδότη.

Με τις διαρροές η «Αττικό Μετρό» διατείνεται ότι το έργο προς τα δυτικά δεν έχει προϋπολογισμό –παρότι είχαν προβλεφθεί άνω των 15 εκατομμυρίων– και ότι το θέμα θα συζητηθεί σε επόμενο διοικητικό συμβούλιο, άρα δεν αποκλείεται να έχουμε ακύρωση του διαγωνισμού, εκτός και… βρέξει λεφτά.

«Οι άνθρωποι δεν ήρθαν να κάνουν δουλειά. Ηρθαν να ξανακάνουν το μετρό ανέκδοτο», σχολίασε πικρόχολα ο τέως πρόεδρος της «Αττικό Μετρό» Γιάννης Μυλόπουλος, παρατηρώντας ότι δεν γίνεται να υπάρξουν κατασκευαστικές μελέτες χωρίς πρόδρομες εργασίες.

Αναρωτιέται, ακόμη, «γιατί κανείς από τους κυβερνητικούς και τον φιλοκυβερνητικό Τύπο δεν ασχολείται με τους 12 σταθμούς που είναι σε φάση ωριμότητας και όλοι ασχολούνται αποκλειστικά με τη Βενιζέλου, η οποία ούτως ή άλλως έχει καθυστερήσει εξαιτίας των εμμονών για απόσπαση των αρχαίων;» θυμίζοντας ότι η βασική γραμμή, οι 12 σταθμοί, θα δίνονταν σε λειτουργία τέλος του 2020.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.