Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2008

2,5 χρόνια εργασιών -τι έχει γίνει; τι θα γίνει;

ypodomes.blogspot.com, 05/12/2008

Στη Θεσσαλονίκη όλοι οι κάτοικοι ζούν με το όνειρο του Μετρό. Ενα όνειρο που σε 4 χρόνια θα πάρει σάρκα και οστά. Θα λειτουργήσει η πρώτη υπόγεια γραμμή Μετρό συνδέοντας τον Σιδηροδρομικό Σταθμό με το Κέντρο και την Νέα Ελβετία.
Φυσικά μέχρι να φτάσουμε στο σήμερα το έργο πέρασε -κυριολεκτικά- δια πυρός και σιδήρου και χάρις στην επιμονή του ΥΠΕΧΩΔΕ (για να είμαστε ειλικρινείς) φτάσαμε στα μισά περίπου του έργου.
Ισως δεν το έχουμε συνειδητοποιήσει ακόμη αλλά έχουν περάσει 2,5 απο τα 6 ή 6,5 χρόνια που απαιτούνται για την κατασκευή. Τα περισσότερα εργοτάξια έχουν ανοίξει και απομένουν τα 3 τελευταία εργοτάξια για να ολοκληρωθεί η κατάληψη των εργοταξιάκών χώρων. Στα 2,5 αυτά χρόνια ολοκληρώθηκαν σχεδόν όλες οι προπαρασκευαστικές εργασίες και πλέον έχει αρχίσει η κυρίως κατασκευαστική δουλειά. Ετσι σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται η κατασκευή των διαφραγματικών τοίχων: στον επίσταθμο του ΝΕΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ κατά 93%, στον Σταθμό ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ κατά 76%, στον Σταθμό ΣΥΝΤΡΙΒΑΝΙ κατά 91%, στον Σταθμό ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ κατά 45%, στη διακλάδωση της Γραμμής προς Σταυρούπολη κατά 72%, ενώ σε στάδιο ολοκλήρωσης κατά 81% βρίσκεται η κατασκευή πασσάλων αντιστήριξης στο Σταθμό ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ. Εκεί απο τον νέο χρόνο θα γίνουν πιο προχωρημένες εργασίες και απο το 2010 θα αρχίσουν να παίρνουν την τελική τους μορφή (πολύ θα ήθελα να τους έβλεπα σε κάθε στάδιο κατασκευής). Οι υπόλοιποι Σταθμοί και αυτοί προετοιμάζονται.
Το σημαντικότερο όλων είναι βέβαια οι 2 σήραγγες που για πρώτη φορά θα σκάψουν το υπέδαφος της πόλης. Αυτό είναι φυσικά και το ερωτηματικό καθώς έχουν γίνει και όλες οι σχετικές μελέτες και γεωτρήσεις αλλά στο πραγματικό του έργου (την διάνοιξη) θα φανεί και το τι πρέπει να αντιμετωπιστεί. Ολοκληρώθηκε η συναρμολόγηση του πρώτου Μηχανήματος Διάνοιξης Σηράγγων (ο γνωστός Μετροπόντικας). Αρχες του έτους ξεκινάει το ταξίδι του για την Ανατολική Θεσσαλονίκη. Ο δεύτερος Μετροπόντικας θα άκολουθήσει με 2-3 μήνες διαφορά.
Ετσι πλέον είμαστε στο μέσο ενός μεγάλου έργου που θα αλλάξει τις συνήθειες των πολιτών και των επισκεπτών θα αναβαθμίσει την πόλη και με τις επεκτάσεις θα την κάνει πιο ανθρώπινη.
Οι περισσότεροι απο εσάς ήδη γνωρίζετε ότι η πρώτη επέκταση είναι προς Καλαμαριά με 5 Σταθμούς και η δεύτερη προς Σταυρούπολη με 5 Σταθμούς. Οι επόμενες επεκτάσεις κατά πάσα πιθανότητα θα είναι δυτικά απο το Σιδηροδρομικό Σταθμό προς Κορδελιό (περίπου 4-5 χλμ) με ανταπόκριση και στα νεα ΚΤΕΛ (κάτι που η συντριπτική πλειοψηφία απο εσάς ζητάτε)και ανατολικά απο την Καλαμαριά στο Αεροδρόμιο (περίπου 3χλμ).
Φυσικά αυτα είναι υποθετικά αλλά και τα πιο πιθανά. Για εγκυρότερα νέα για νέες επεκτάσεις ίσως μάθουμε μέσα στο 2009.
Αντε λοιπόν να που μάθουμε να ζουμε με τα εργοτάξια. Μετά θα μάθουμε να ζούμε με το Μετρό...
**Εγω θα πρότεινα (και ελπίζω να συμφωνείτε) να συμμετέχει σε αυτή την φοβερή εμπειρία της κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης και ο πολίτης με προγράμματα ξενάγησης απο την Αττικό Μετρό και την Κ/Ξ κατασκευής βοηθώντας στην κατανόηση των δυσκολιών που συναντά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.