ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ
Πατείς με... πατώ σε γίνεται στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης, στον τερματικό σταθμό του ΟΑΣΘ, όπου καθημερινά χιλιάδες επιβάτες στριμώχνονται ανάμεσα στα εκατοντάδες λεωφορεία, αλλά και τα παράνομα σταθμευμένα οχήματα.
Οπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ, λόγω των έργων του μετρό ο διαθέσιμος χώρος για τη στάθμευση των λεωφορείων περιορίστηκε αισθητά. “Σαν να μην έφταναν τα έργα του μετρό, την όλη κατάσταση επιδείνωσε η λειτουργία του εμπορικού κέντρου στο κτίριο του ΟΣΕ. Κι αυτό καθώς δεκάδες οχήματα εισέρχονται στο χώρο, δυσχεραίνοντας ακόμα περισσότερο τόσο τη στάθμευση, όσο και τη διέλευση των αστικών λεωφορείων”, επισημαίνει ο γραμματέας του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ, Κώστας Αγγελούδης.
Ο ίδιος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για το ενδεχόμενο ατυχήματος, ιδίως στην είσοδο των λεωφορείων που κατευθύνονται στον τερματικό σταθμό, δια μέσου της οδού Αγίων Πάντων. “Το πεζοδρόμιο χωρά μετά βίας έναν πεζό, ο οποίος αν διασταυρωθεί με άλλον θα πρέπει να κατέβει στο δρόμο, απ' όπου περνούν διαρκώς λεωφορεία. Το ενδεχόμενο παράσυρσης πεζού είναι, δυστυχώς, μεγάλο. Γι' αυτό πρέπει να γίνει διαπλάτυνση του πεζοδρομίου, αλλά και να τοποθετηθούν κιγκλιδώματα”, υπογραμμίζει ο κ. Αγγελούδης.
20 λεωφορειακές γραμμές
Χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατεί, είναι ότι στο Νέο Σιδηροδρομικό έχουν την αφετηρία ή το τέρμα τους 17 λεωφορειακές γραμμές, ενώ διέρχονται άλλες τρεις!
Οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ, δια του συνδικάτου τους, προτείνουν μέτρα για την αποσυμφόρηση της κατάστασης: 1) Οριοθέτηση χώρου, μπροστά από το εμπορικό κέντρο, όπου θα μπορούν να σταθμεύουν οργανωμένα τα οχήματα που σήμερα παρκάρουν ανεξέλεγκτα εμποδίζοντας την κυκλοφορία των λεωφορείων. 2) Υλοποίηση της πρότασης του δήμου Ωραιοκάστρου για τη μεταφορά της αφετηρίας της γραμμής 56 στο Ωραιόκαστρο. 3) Μεταφορά της αφετηρίας της γραμμής 64 στο τέρμα της, στο Φίλυρο.
Πέρα από αυτά τα μέτρα, που θεωρούνται άμεσα υλοποιήσιμα, οι εργαζόμενοι προτείνουν να παραχωρηθεί χώρος αφετηρίας λεωφορειακών γραμμών στην οδό Μαργαροπούλου, η οποία βρίσκεται ακριβώς πίσω από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό.
Επιπλέον, επισημαίνουν την άμεση ανάγκη να αλλάξει το πρόγραμμα σηματοδότησης του φαναριού που χρησιμοποιείται κατά την έξοδο των λεωφορείων από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, με κατεύθυνση δυτικά, προς την οδό Μοναστηρίου. Η έξοδος γίνεται από σημείο όπου το φανάρι αναβοσβήνει πράσινο, χωρίς να δίνεται προτεραιότητα στα λεωφορεία, κάτι που καθιστά την έξοδό τους επικίνδυνη.
Το ΣΑΣΘ
Ο πρόεδρος του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ), Γιάννης Τόσκας, λέει ότι υπάρχουν ζητήματα προς επίλυση, τα οποία εξετάστηκαν και σε πρόσφατες συναντήσεις με τις υπηρεσίες του μετρό στη Θεσσαλονίκη, αλλά και με τον ΟΑΣΘ. “Εκεί που πρέπει να σταθούμε είναι η γενικότερη αναδιάρθρωση, η οποία θα αφορά γραμμές, τερματικούς σταθμούς, δρομολόγια, κυκλικές διαδρομές, ώστε να μη φορτίζεται το κέντρο της πόλης και ο Νέος Σιδηροδρομικό Σταθμός”, υπογραμμίζει ο κ. Τόσκας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.