Κατά τη σημερινή Συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας στη Θεσσαλονίκη, ανακοίνωσε τον προγραμματισμό των έργων για το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης (Έχει σταλεί σχετικό κείμενο). Αμέσως μετά δέχθηκε σειρά ερωτήσεων...
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, διαβάσαμε στη Θεσσαλονίκη ότι ο ανάδοχος του μετρό έχει κάποιες οικονομικές απαιτήσεις που δεν αναγνωρίζετε εσείς και ότι για να ξεμπλοκάρει αυτή η διαδικασία σκέφτεστε και το ενδεχόμενο να ακυρώσετε τη σύμβαση. Συμβαίνει κάτι τέτοιο; ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Είπα ότι είμαστε σε μια πολύ κρίσιμη στιγμή και πρέπει να πάρουμε ρεαλιστικές και υπεύθυνες αποφάσεις. Οι αποφάσεις αυτές θα ληφθούν με γνώμονα το συμφέρον της πόλης και των πολιτών και το συμφέρον του δημόσιου Ταμείου, μαζί. Πράγματι, ο κατασκευαστής όπως και σε άλλες περιπτώσεις άλλοι εργολήπτες, καταθέτουν αιτήματα, με οικονομικό ενδιαφέρον. Θα έλεγα ότι τα αιτήματα που είχαν υποβληθεί και κατά την προηγούμενη κυβερνητική περίοδο απορρίφθηκαν όπως γνωρίζετε κι εσείς, τα αιτήματα αυτά αφορούν ποσά ενός πολύ σημαντικού ύψους που από εμάς δεν αναγνωρίζεται. Είμαστε εδώ βεβαίως και θα κάνουμε κάθε προσπάθεια προκειμένου το έργο να απεμπλακεί από τα προβλήματά του, αλλά πρέπει να σας πω μια και το αναφέρατε το μετρό, τι είδους έργο είναι αυτό το οποίο δημοπρατήθηκε όπως δημοπρατήθηκε όταν από τους 13 σταθμούς οι 8 έχουν προβλήματα. Οι 8 έχουν προβλήματα τεράστια. Στους 5 σταθμούς έχουμε τη διενέργεια των αρχαιολογικών ερευνών, είμαστε κάπου δύο χρόνια πίσω, δηλαδή υποθέτω ότι στους 5 σταθμούς που βρίσκονται στο δυτικό τμήμα, οι αρχαιολογικές έρευνες προβλέπεται να ολοκληρωθούν το 2013, σκεφτείτε. Ενώ το 2012 θα τελείωνε το μετρό. Έχουμε το πρόβλημα στο Παπάφειο Ίδρυμα. Γνωρίζετε πολύ καλά τι έχει γίνει. Και ζητούμε όλοι οι φορείς να συμβάλλουν για ένα έργο το οποίο θα είναι κόσμημα για τη Θεσσαλονίκη, θα είναι καλύτερο από το μετρό της Αθήνας. Το γνωρίζετε, ότι θα είναι ένα απολύτως αυτοματοποιημένο μετρό. Της Αθήνας δεν είναι, έχει ανάγκη οδηγού. Εδώ όπως γνωρίζετε, το μετρό κατασκευάζεται ώστε οι δύο κατευθύνσεις να είναι σε διαφορετικές σήραγγες, όπως δεν συμβαίνει στην Αθήνα. Άρα το μετρό εδώ έχει μεγαλύτερη ασφάλεια και είναι πλήρως αυτοματοποιημένο. Για δε τους άλλους δύο σταθμούς όπου άλλαξε η χωροθέτηση, ο ένας είχε καταρχήν χωροθετηθεί πάνω σε ένα ρήγμα και ο άλλος σε ένα ρέμα. Φαντάζεστε με τι ευθύνη και τι ωριμότητα σχεδιάστηκαν και δόθηκαν για κατασκευή κάποια έργα. Ε, αυτό πρέπει να αντιμετωπίσουμε. Για αυτό ακριβώς και επανέρχομαι σε ερώτηση πολύ κρίσιμη, καίρια, η πρώτη ίσως που έκανε ο κ. Λασκαρέλιας: Δε θέλουμε να επαναλάβουμε εξαγγελίες για έργα. Ή αν είπαμε κάτι για έργα ξεχάστε τα, μη γράψετε τίποτα. Θέλουμε να φτιάξουμε ένα πλάνο, ένα σχέδιο το οποίο θα προκύψει με ανοιχτές διαδικασίες και να συγκροτήσουμε δομές οι οποίες συγκροτήθηκαν και τις τρέχει γρήγορα ο κ. Μαγκριώτης εδώ και μήνες, οι οποίες θα στηρίξουν αυτό το τιτάνιο έργο. Επιτέλους, να πούμε ότι έχουμε ένα στρατηγικό σχέδιο για τη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή, με ανθρώπους και δομές που ξέρουν να το στηρίξουν και να το προαγάγουν αυτό το έργο και οι πολίτες θα μας κρίνουν την κατάλληλη στιγμή. Δώστε μας αυτό το λίγο χρόνο για να σας πείσουμε στην πράξη γι' αυτό το οποίο έχει υπονομεύσει ο λόγος των πολιτικών εδώ και πολλά χρόνια. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πότε θα έχουμε απαντήσεις για το μετρό; ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Σας είπα ότι είμαστε μπροστά στα προβλήματα που είμαστε, είναι εδώ οι επικεφαλής του Αττικό Μετρό. Κάνουμε τα πάντα. Το πιο εύκολο τμήμα στην κατασκευή του μετρό ξέρετε ποιο είναι; Να δουλέψουν οι μετροπόντικες. Το πιο εύκολο είναι. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή εντοπίζουμε τα προβλήματα ή βρίσκουμε λύσεις; ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Βρίσκουμε λύσεις. Και έχουμε δώσει λύσεις σε πολλά προβλήματα και γι' αυτό ακριβώς βλέπετε, οι αρχαιολογικές έρευνες π.χ. έχουν προχωρήσει με πολύ ταχύτερους ρυθμούς. Δεν υπήρχε επικοινωνία των δύο Υπουργείων μέχρι πρότινος. Τώρα πρέπει να σας πω και θέλω δημοσίως να τιμήσω το Υπουργείο Πολιτισμού στο πρόσωπο ιδίως της Γενικής Γραμματέως της κας Μενδώνη, ότι υπάρχει στενή συνεργασία και προχωράει με πολύ πιο γοργούς ρυθμούς το κομμάτι αυτό. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (ερώτηση εκτός μικροφώνου) ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Το έργο συνεχίζεται. Όχι μόνο δεν ναυαγεί, αλλά το έργο θα συνεχιστεί, θα επιταχυνθεί, όποια και αν είναι η επιλογή που θα κάνουμε, είναι επιλογή η οποία προβλέπει το έργο στη βασική γραμμή έτσι όπως τη γνωρίζετε, των 9,6 χιλιομέτρων και βεβαίως συζητούμε για τις επεκτάσεις του, τις οποίες ωριμάζουμε ώστε όταν ξεκινήσει η κατασκευή τους να μην επαναληφθούν αυτά τα τραγελαφικά που γίνονται τώρα στη βασική γραμμή. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Οπότε αποκλείεται κάθε περίπτωση ακύρωσης του έργου. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Ούτε να το συζητάτε αυτό. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (ερώτηση εκτός μικροφώνου) ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Πρέπει να δούμε πώς αντιμετωπίζουμε αυτά τα αιτήματα που τίθενται. Τι πιστεύετε εσείς; Ότι είναι υπεύθυνος ένας πολιτικός και μια Κυβέρνηση όταν για το θέμα της υποθαλάσσιας τίθενται οικονομικά αιτήματα ύψους 400 εκατομμυρίων ευρώ απλώς ν' απαντά ή τίθενται από την πλευρά του κατασκευαστή στο μετρό, ανάλογα αιτήματα, απλώς τα σχολιάζουμε και θ' απαντούμε με έγγραφα; Θα πάρουμε αποφάσεις. Το έργο θα γίνει και θα είναι το καλύτερο μετρό που υπάρχει στην Ευρώπη. Θα τα πούμε πάλι αυτά, ας μη λύσουμε όλα τα προβλήματα σήμερα. Σε λίγο καιρό θα είμαστε πάλι εδώ. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όταν αυτοί οι άνθρωποι έχουν κάνει πριν από κάποια χρόνια ενστάσεις… Έχουν και τα δίκια τους. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Με συγχωρείτε πάρα πολύ. Έχουν απορριφθεί οι αιτήσεις θεραπείας από όλες τις Διοικήσεις, και από την προηγούμενη Διοίκηση, αυτό κάτι σημαίνει. Από κει και πέρα βεβαίως, εγώ θα αναγνωρίσω ότι μπορεί να είναι και αυτοί εν μέρει θύματα ενός κακού σχεδιασμού, αλλά είναι κάτι που το ήξεραν. Ανέλαβαν ένα έργο που ήξεραν τα δεδομένα του. Και ξέρετε πώς το ανέλαβαν. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είπατε νωρίτερα ότι στην περίπτωση της υποθαλάσσιας δεν την εγκαταλείπουμε την προσπάθεια, ψάχνουμε εναλλακτικά σενάρια. Θέλετε να μας πείτε κάτι περισσότερο; ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Ακούστε, εκτός κάμερας και εκτός επίσημης συνέντευξης, θα σας παρουσιάσω πολλά λεπτομερή στοιχεία και για την υποθαλάσσια, για να σας πείσω ίσως γι' αυτό για το οποίο αμφιβάλλετε. Σας λέω όμως ότι είναι επιπόλαιο και πρόωρο αυτή την ώρα να μιλήσουμε για εναλλακτικά σενάρια συγκεκριμένα. Υπάρχουν όμως. Σας διαβεβαιώ ότι υπάρχουν. Υπάρχουν αξιόλογοι μελετητές που έχουν κάνει προτάσεις, υπάρχουν Ινστιτούτα τα οποία γνωρίζουν και είναι στη διάθεσή μας, εμείς θα αξιοποιήσουμε την αρνητική εμπειρία που αποκομίσαμε από το ναυάγιο της γνωστής υποθαλάσσιας και θα κάνουμε ένα έργο σύγχρονο, το οποίο καλύπτει τις ανάγκες στο θαλάσσιο μέτωπο της Θεσσαλονίκης και ολοκληρώνεται με εσωτερικό δακτύλιο, σε εκείνη την περιοχή. Για να ανακουφίσουμε την κίνηση κατά βάση στη λεωφόρο Νίκης, αλλά και τη διαμπερή κίνηση και να δώσουμε μια άλλη εικόνα σε αυτό το θαλάσσιο μέτωπο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Όσον αφορά στο μετρό, θα μου επιτρέψετε να πω ότι εμείς έχουμε μια σύμβαση για ένα πολύ συγκεκριμένο έργο. Τα δεδομένα της σύμβασης είναι γνωστά σε όλους. Και σ' εμάς και στον κατασκευαστή. Εμείς θέλουμε να συνεχίσουμε. Αλλά αυτό δεν εξαρτάται μόνο από εμάς. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (ερώτηση εκτός μικροφώνου) ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Το 2013 προβλέπεται να τελειώσουν οι αρχαιολογικές έρευνες. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν με ποια ευθύνη και με ποιο ρεαλισμό και ποια ειλικρίνεια γινόταν η εξαγγελία των έργων και εν συνεχεία η δημοπράτησή τους. Ο ΣΑΣ θα αποκτήσει το χαρακτήρα μητροπολιτικού φορέα, θα είναι αυτός που θα σχεδιάζει τις συγκοινωνίες για Θεσσαλονίκη και όλη την περιοχή. Γνωρίζετε ότι ήδη στο πλαίσιο μιας συνεργασίας εκτελούνται δρομολόγια αστικής συγκοινωνίας στην επαρχία Λαγκαδά. Και αυτό είναι κάτι πολύ καλό. |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.