Τρίτη 6 Ιουλίου 2010

Τελεσίγραφο για το μετρό Θεσσαλονίκης

"Η", 06/07/2010

Ο ανάδοχος διεκδικεί πόρους συνολικού ύψους 150 εκατ. ευρώ, τους οποίους δεν αναγνωρίζει η πολιτεία και συνάμα εξακολουθεί να κρατά καθηλωμένους τους δύο μετροπόντικες. Με διάλυση της υπάρχουσας σύμβασης και επαναπροκήρυξη του έργου προειδοποιεί ο Δημήτρης Ρέππας, για το μετρό της Θεσσαλονίκης, εάν ο ανάδοχος επιμείνει να διεκδικεί πόρους συνολικού ύψους 150 εκατ. ευρώ, τους οποίους δεν αναγνωρίζει η πολιτεία και συγχρόνως εξακολουθεί να κρατά καθηλωμένους τους δύο μετροπόντικες...


Του Λεωνίδα Λιάμη

«Είμαστε σε μια πολύ κρίσιμη στιγμή και πρέπει να πάρουμε ρεαλιστικές και υπεύθυνες αποφάσεις, οι οποίες θα ληφθούν με γνώμονα το συμφέρον της πόλης, των πολιτών της, αλλά και του δημοσίου ταμείου», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Δικτύων, προσθέτοντας πως η διαπραγμάτευση με τον ανάδοχο είναι σε εξέλιξη, μόνο που «η ώρα της ολοκλήρωσης έχει φθάσει στο τέλος της». Στις προθέσεις του αρμόδιου υπουργείου, σύμφωνα με πληροφορίες είναι να περιμένει το αργότερο έως το τέλος του μήνα να δραστηριοποιηθούν εκ νέου οι δύο μετροπόντικες (παραμένουν ανενεργοί, ο ένας από το Νοέμβριο του 2009 και ο δεύτερος από τον Ιανουάριο του 2010) και εάν αυτό δεν συμβεί, τότε μάλλον θα ανοίξει ο δρόμος για την έκπτωση του αναδόχου και την προκήρυξη νέου διαγωνισμού.
«Εμείς θέλουμε να συνεχίσουμε (σ. σ. με τον ίδιο ανάδοχο), αλλά αυτό δεν εξαρτάται μόνο από εμάς», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ρέππας κι αφού μίλησε για «έργο αιχμάλωτο των προβλημάτων που μας κληρονόμησε η Ν.Δ.» έστειλε μήνυμα ότι «η επανεκκίνηση των μετροπόντικων τεχνικά είναι εφικτή και μπορεί να γίνει σε μια εβδομάδα». Ο υπουργός ανέφερε, ακόμη, ότι μολονότι έχει αναλωθεί το 64% του συμβατικού χρόνου για την εκτέλεση του έργου, έχει υλοποιηθεί μόνο 14,5% του οικονομικού αντικειμένου, οι καθυστερήσεις ξεπερνούν τα 2,5 έτη, ενώ σε τουλάχιστον 5 σταθμούς οι αρχαιολογικές έρευνες πρόκειται να τελειώσουν το 2013, ενώ το έργο συνολικά είχε χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωσή του το 2012.
Ξεκαθάρισε, ωστόσο, ότι το μετρό δεν πρόκειται να ναυαγήσει, αλλά θα επιταχυνθεί τόσο στη βασική χάραξη των 9,4 χλμ., όσο και στις επεκτάσεις του προς Καλαμαριά (είναι προχωρημένες οι μελέτες και έχει γίνει και προκαταρκτική επιλογή της χάραξης για την επέκταση από τη Μίκρα στο αεροδρόμιο με υπέργειο μέσο σταθερής τροχιάς τύπου monorail) και τη Σταυρούπολη και τον Εύοσμο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.