Δευτέρα 1 Νοεμβρίου 2010

Ο Άνθιμος, οι δημοσιογράφοι, το Μετρό και μερικά ακόμη

pressinaction, 01/11/2010

Οι δημοσιογράφοι…
Τον Φεβρουάριο του 2009 ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμος σε ένα από τα γνωστά εμπρηστικά από άμβωνος κηρύγματά του,  που μεταδίδουν προνομιακά κάθε Κυριακή στο πανελλήνιο η ET3, το κανάλι telecity tv του Γ. Καρατζαφέρη, η  δημοτική ΤV-100 του Β. Παπαγεωργόπουλου και το κανάλι 4Ε της μητρόπολης Θεσσαλονίκης, επιτίθονταν λάβρος κατά συγκεκριμένων δημοσιογράφων της Θεσσαλονίκης και τους απειλούσε με τιμωρία στην…μετά θάνατον ζωή...
Ποια ήταν η «αμαρτία» τους που ενόχλησε τον Παναγιώτατο Θεσσαλονίκης; Είχαν αποκαλύψει, με στοιχεία, τις παρανομίες και παρατυπίες αναφορικά με παραχώρηση στην μητρόπολη Θεσσαλονίκης ενός «φιλέτου» 32 στρεμμάτων σε μια από τις πιο προνομιακές περιοχές,  με ευθύνη και του νομάρχη Θεσσαλονίκης Π. Ψωμιάδη, για την δημιουργία, δήθεν, ενός ιδρύματος-νοσοκομείου για την περίθαλψη χρονίως πασχόντων ηλικιωμένων . Η δημοσιογραφική έρευνα ήταν αυτή που αποκάλυψε ότι μόνο προσχηματικά χρησιμοποιήθηκε το «νοσοκομείο-κέντρο αποθεραπείας και αποκαταστάσεως για άτομα ηλικιωμένα και άπορα», ώστε να γίνει με ιδιαίτερη σπουδή  η παραχώρηση της αναδασωτέας έκτασης-φιλέτου(17-8-2007)  από τον τότε υφυπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης Αλέξανδρο Κοντό και ότι επρόκειτο μόνο για ένα γηροκομείο της μητρόπολης. Μόνο που  ένα τέτοιο ίδρυμα-γηροκομείο δεν δικαιούται όλα τα παραπάνω. Ήδη, από τότε, η υπόθεση απασχολεί τη δικαιοσύνη ενώ, υπάρχει και προσφυγή που εκκρεμεί στο ΣτΕ για τη νομιμότητα των ενεργειών της διοίκησης.
Όμως, ο κ. Άνθιμος δεν θεωρεί εαυτόν μόνο  ως διαμεσολαβητή, για την τιμωρία  στην μετά θάνατον ζωή, των δημοσιογράφων που στέκονται αντίθετοι στις επιδιώξεις του. Από τον Ιούνιο του 2004,  όταν  ενθρονίστηκε ως μητροπολίτης Θεσσαλονίκης, με μια οριακή και αμφισβητούμενη απόφαση της Ιεράς  Συνόδου που τον…μετέθεσε στη Θεσσαλονίκη,  επιδιώκει να έχει ρόλο Δεσποτείας. Ήταν τότε, που επί παντοκρατορίας του αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου, το Οικουμενικό  Πατριαρχείο Κωνσταντινούπολης αντιδρούσε έντονα γιατί δεν του υποβάλλονταν για έγκριση ο κατάλογος των υποψηφίων για τις μητροπόλεις των λεγομένων Νέων Χωρών.
Πριν αποχωρήσει από την μητρόπολη της Αλεξανδρούπολης ο κ. Άνθιμος, μαζί με εκατοντάδες οπαδούς της Νέας Δημοκρατίας, είχε προλάβει να πάει στο αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης (Μάρτιο του 2004) για να υποδεχτεί ο ίδιος, τον νέο τότε υφυπουργό Ευριπίδης Στυλιανίδη, ο οποίος επέστρεφε μετά την ορκωμοσία του στην εκλογική του περιφέρεια (Ροδόπη-Κομοτηνή). Άλλωστε ο ίδιος τον θεωρούσε ως πνευματικό του τέκνο. 
Ο Π. Ψωμιάδης και ο Β. Παπαγεωργόπουλος αλλά και η  κυβέρνηση της Ν.Δ. φρόντιζαν παράλληλα να του επιφυλάξουν μια υποδοχή και μια τελετή ενθρόνισης,  που όμοιά της ίσως  δεν υπήρξε άλλοτε στη Θεσσαλονίκη.  Είχαν κάθε λόγο να το κάνουν, αφού ο κ. Άνθιμος, γνωστός ήδη για τις υπερσυντηρητικές του απόψεις, θα έπαιζε σύντομα τον ρόλο της δεξιάς του Κυρίου,  συνθέτοντας το γνωστό «συντηρητικό τρίγωνο» της Θεσσαλονίκης, με ιδεολογικό πλαίσιο το «Πατρίδα, Θρησκεία, Οικογένεια».
Έκτοτε οι πολιτικοί της Ν.Δ. αλλά και του ΛΑΟΣ, θεωρούν υποχρέωση να έχουν την «ευλογία» του Δεσπότη για κάθε πολιτικό τους εγχείρημα -στην πραγματικότητα την επικοινωνιακή του και όχι μόνο, αβάντα- ενώ ο ίδιος ο μητροπολίτης, δεν έχει πρόβλημα ακόμη και να μοιράζει σε προεκλογική περίοδο επιταγές της διοικούσας επιτροπής της Ν.Δ. σε άπορους …ψηφοφόρους. Κώστας Γκιουλέκας και Γιάννης Ιωαννίδης, που είναι πρώτοι σε σταυρούς βουλευτές της Ν.Δ., είναι και οι προνομιακοί συνομιλητές του κ. Άνθιμου. Και φρόντισαν, όσο κατείχαν και κυβερνητικές θέσεις,  να το  ανταποδώσουν στον Δεσπότη. Μπορεί η θητεία του Κ. Γκιουλέκα, στην τελευταία κυβέρνηση της Ν.Δ. το 2009, να ήταν πολύ σύντομη και να κράτησε μερικούς μήνες, όμως, αν και υφυπουργός Τύπου φρόντισε να βρει κονδύλια για να ενισχύσει μαζί με κάποιες εθνικο-πατριωτικές οργανώσεις και συλλόγους, και αρκετές…εκκλησίες της μητρόπολης Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένοι κατάλογοι έχουν δημοσιευτεί ήδη, ενώ υπάρχουν και άλλοι. Κι όλα αυτά βέβαια στο όνομα του …Τύπου.
Με τα πύρινα κηρύγματά του από άμβωνος και τις παρεμβάσεις του,  ο κ. Άνθιμος, βάζοντας σε δεύτερη μοίρα τα εκκλησιαστικά και πνευματικά του καθήκοντα,  δίνει το υπερσυντηρητικό  ιδεολογικό πλαίσιο τόσο για τα λεγόμενα εθνικά ζητήματα όσο και για θέματα που έχουν να κάνουν με την τρέχουσα πολιτική αλλά και σε υποθέσεις της πόλης. Και μπορεί αυτά, στο πανελλήνιο κοινό να εκλαμβάνονται συχνά ως προκλήσεις ή γραφικότητες και να επικρίνονται, όμως στη Θεσσαλονίκη νομάρχης, δήμαρχος, βουλευτές της Ν.Δ., του ΛΑΟΣ, τοπικοί παράγοντες, ιδρύματα, καθώς και σημαντική μερίδα των ΜΜΕ και των ανθρώπων τους, φροντίζουν  να στηρίζουν την  συντηρητική Δεσποτεία. Η δεξιά του Κυρίου σκέπει την πόλη, λένε κάποιοι, μόνο που σ΄ αυτή τη «σκιά» κρύβονται, εδώ και χρόνια, και κάποιοι τοπικοί άρχοντες και παράγοντες  του ΠΑΣΟΚ, αποβλέποντας στο πλαίσιο ιδιοτελών τακτικών σε σκόντο κατά τις προεκλογικές περιόδους.
Ο αστός Γιάννης Μπουτάρης εκφράζοντας πολιτικές και κοινωνικές δυνάμεις που θέλουν την υπέρβαση του σημερινού συντηρητικού  καταστροφικού εγκλωβισμού της Θεσσαλονίκης θέλει την ανατροπή Μιλά συνολικότερα για το συντηρητικό τρίγωνο της Θεσσαλονίκης. Ο Δεσπότης τον έχει βάλει εδώ και καιρό στο στόχαστρό του, τόσο για τις κοσμοπολίτικες απόψεις του όσο και για θέματα που έχουν να κάνουν με θέματα της προσωπικής-ιδιωτικής του ζωής. Η τελευταία θέληση της συζύγου του Μπουτάρη να καεί η σωρός της, παρά την θέληση της οικογένειας να γίνει η νεκρώσιμος ακολουθία από την εκκλησία, θεωρήθηκε από τον κ. Άνθιμο ως μια ακόμη …πρόκληση και αφορμή για επικρίσεις.
Ο Γ. Μπουτάρης δεν έκανε τίποτα περισσότερο από το να επικρίνει πολιτικά συμπεριφορές, τόσο του Π. Ψωμιάδη και του Β. Παπαγεωργόπουλου  όσο και του κ. Άνθιμου, ζητώντας συμπεριφορά που θα αρμόζει σε έναν ταπεινό ιερωμένο, ο οποίος  αναπτύσσει ποιμαντικό, πνευματικό, κοινωνικό και φιλανθρωπικό έργο ως εκκλησιαστικός ηγέτης. Αμφισβήτησε μια μεσαιωνικού χαρακτήρα Δεσποτεία και τόλμησε να συγκρίνει την συμπεριφορά του  κ. Άνθιμου μ΄ αυτή των Μουτζαχεντίν.
Ο κ. Άνθιμος με την έντονη και προκλητική αντίδρασή του κατά του Γ. Μπουτάρη και την ανοιχτή απειλή ότι η εκκλησία δεν θα τον αφήσει να γίνει δήμαρχος, ξεπέρασε όπως λένε  πολλοί τα εσκαμμένα. Όμως δεν έκανε τίποτα περισσότερο παρά να δείξει με συνέπεια στην μέχρι τώρα στάση του ότι η δεξιά του Κυρίου σκέπει την πόλη και ότι βάζει το δικό του δεκανίκι επιδιώκοντας την εκλογή του ομογάλακτου «γαλάζιου»  Κώστα Γκιουλέκα.

…το μετρό και μερικά ακόμη.

Ο Παναγιώτατος Θεσσαλονίκης ως πρόεδρος του Δ.Σ. του Παπάφειου στην σημερινή δύσκολη οικονομικά κατάσταση του ελληνικού κράτους ακολουθεί τακτική εκβιασμού απέναντι στην κυβέρνηση και την πολιτεία εμποδίζοντας την δημιουργία του υπόγειου σταθμού του μετρό, επιχειρώντας να αποσπάσει αποζημιώσεις εκατομμυρίων. Κι αυτό ενώ τα δικαστήρια έχουν κρίνει ότι το Παπάφειο ανήκει στο δημόσιο. Ο ίδιος κάλεσε την αστυνομία για να συλλάβουν τα μέλη των συνεργείων ώστε  σταματήσουν τα έργα, ενώ προσέφυγε στο ΣτΕ. Η συμπεριφορά αυτή -με τους Ψωμιάδη, Παπαγεωργόπουλο και βουλευτές της ΝΔ να τον καλύπτουν- είχε ως αποτέλεσμα να καθυστερήσει  το έργο του μετρό, ο μετροπόντικας να υποχρεωθεί να περάσει την περιοχή του Παπάφειου και η μελλοντική κατασκευή του σταθμού να κοστίσει όχι μόνο σε χρόνο αλλά και επιπλέον 15 εκατομμύρια ευρώ στο ελληνικό δημόσιο.
Με αφορμή την ψήφιση από την κυβέρνηση του νομοσχεδίου για τους μετανάστες τον περασμένο Φεβρουάριο ο κ Άνθιμος επικαλέστηκε σενάρια συνωμοσίας κατά της Ελλάδας υποστηρίζοντας ότι «δεν υπάρχουν νόμιμοι μετανάστες στην Ελλάδα». Αφηγούμενος μάλιστα μια τελευταία επίσκεψή του στην Ομόνοια είπε ότι ξαφνιάστηκε γιατί «…μαύρισε ο τόπος και μας έπνιξαν οι άνθρωποι που ζητούσαν επαιτεία». Σε ρόλο μελλοντολόγου προέβλεψε εκτουρκισμό της Ελλάδας και  εγκατάσταση της Αλ Κάιντα με το νομοσχέδιο.  «Αν εμείς μια χώρα 11 εκατομμυρίων ορθοδόξων χριστιανών εισάγουμε 2,5 εκατομμύρια μουσουλμάνων για να υπηρετήσουμε τα σχέδια της Τουρκίας για μελλοντικό εκτουρκισμό της Ελλάδας, θα φτάσουμε να έχουμε κάποτε και παράρτημα της Αλ Κάιντα». 
Για την «Κάρτα του Πολίτη» που θα αντικαταστήσει την αστυνομική ταυτότητα: «Γιατί τόσο βιαστικά εμείς θα πειθαρχήσουμε σε ένα  μέτρο που φανερά ή συγκαλυμμένα θα έχει το 666; Κι αν χάσουμε την κάρτα η αναπλήρωση θα γίνει με έναν ηλεκτρονικό σχηματισμό επί του δέρματός μας;»  
Για τα συνδικαλιστικά αιτήματα των μεταναστών. «Ήρθαν στην αρχή με χίλια παρακάλια ζητώντας έναν μισθό και ασφάλεια και τώρα προβάλλουν και αιτήματα (δικαστικές διεκδικήσεις)….Δεν είναι ευλογημένα πράγματα…». 
Προκλητικό και σκανδαλιστικό είναι το φόρεμα ακόμα και όταν φτάνει μέχρι το... γόνατο της γυναίκας. «Γιατί; Εμείς  φοράμε τα ράσα μας και όλα τα εσώρουχά μας, κι από πάνω το δεύτερο ράσο, και μας βλέπετε μέσα στον ήλιο του Ιουνίου και του Ιουλίου και του Αυγούστου, πέθανε ποτέ κανείς μας από αυτή την αιτία;»
«Οι παραλίες είναι υπαίθρια κρεοπωλεία» όπου οι νέοι  τρέχουν παρά την οικονομική κρίση. 
Για το βιβλίο του Μίμη Ανδρουλάκη «Η γυναίκα της όγδοης μέρας» σε …χριστουγεννιάτικη εγκύκλιό του αναφέρει: «πρόκειται για μια έκδοση αληθινή βλασφημία,  ένα ανοσιούργημα, μια ανήθικη πρόκληση...» ενώ κατηγόρησε τον συγγραφέα για σατανική έμπνευση και διεστραμμένη φαντασία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.