ypodomes.com, 17/06/2014
Οκτώ χρόνια εργασιών έχει κλείσει η κατασκευή της βασικής γραμμής Μετρό στη Θεσσαλονίκη. Χρόνια γεμάτα προβλήματα, ίντριγκες και πολλές καθυστερήσεις. Το μέσο που ήταν προγραμματισμένο να το δούμε να λειτουργεί από τον Οκτώβριο του 2012 στην καλύτερη περίπτωση θα το δούμε το 2017 και αυτό τμηματικά...
Το έργο της βασικής γραμμής έχει την ατυχία να περνά μέσα από το ιστορικό κέντρο της πόλης, που κατοικείται ανελλιπώς εδώ και 2.500 χρόνια. Όλη αυτή η ιστορία σήμερα λόγω των έργων του Μετρό έχει βγει στην επιφάνεια, προκαλώντας τα προβλήματα που διαβάζουμε κατά καιρούς.
Η κατασκευή της βασικής γραμμής ξεκινά από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό στο ξεκίνημα της δυτικής πλευράς της πόλης και καταλήγει στην Νέα Ελβετία, στο ανατολικό άκρο της πόλης. Η χάραξη του είναι βασισμένη κυρίως πάνω στην Εγνατία και ακολουθεί μία δυτική βόρειο-δυτική πορεία.
Η πρόοδος που έχει συντελεστεί όλα αυτά τα χρόνια χαρακτηρίζεται φτωχή καθώς έχουμε φτάσει μόλις στο 45%. Μόλις πριν 3 εβδομάδες ολοκληρώθηκαν τα έργα πολιτικού μηχανικού Από την πλευρά των τούνελ οι 2 μετροπόντικες έχουν κατασκευάσει τα 6 από τα 9,6χλμ και είναι παρκαρισμένοι εδώ και 2 χρόνια στο σταθμό ΑΝΑΛΗΨΗ. Πρόσφατα αποφασίστηκε με 2 χρόνια καθυστερήσεων να μεταφερθούν τα μηχανήματα στην Νέα Ελβετία προκειμένου να ολοκληρώσουν την διάνοιξη για τα υπόλοιπα 3,6 χιλιόμετρα.
ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΕΡΓΟΤΑΞΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ
Από τον περασμένο Ιούνιο ξεκίνησε και η επέκταση προς Καλαμαριά. Το πρώτο εργοτάξιο στήθηκε στον τερματικό σταθμό ΜΙΚΡΑ και πλέον πραγματοποιούνται όλες οι οι τοπογραφικές εργασίες σε διάφορες θέσεις του Έργου της επέκτασης προς Καλαμαριά καθώς και η εκπόνηση, ο έλεγχος και η έγκριση των μελετών μετατοπίσεων και παρακάμψεων δικτύων ΟΚΩ, των μελετών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων-παρακάμψεων και των οριστικών μελετών των σταθμών κλπ
Η επέκταση έχει μήκος 4,8χλμ και 5 νέους σταθμούς: ΝΟΜΑΡΧΙΑ, ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ, ΑΡΕΤΣΟΥ, ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ, ΜΙΚΡΑ. Στον σταθμό ΜΙΚΡΑ αναμένεται να δημιουργηθεί ένας μεγάλος αυγκοινωνιακός κόμβος με ανταποκρίσεις αστικών λεωφορείων και λεωφορείων από και προς το Αεροδρόμιο, την υπόλοιπη Θεσσαλονίκη αλλά και σύνδεση με τη μελλοντική θαλάσσια αστική συγκοινωνία.
Η επέκταση θα ξεκινά από τον σταθμό ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ που θα είναι κοινός με την βασική γραμμή. Η επέκταση προς Καλαμαριά δεν θα λειτουργεί όπως οι αντίστοιχες γραμμές στην Αθήνα. Ο σταθμός θα είναι κοινός και στο ίδιο επίπεδο. Για παράδειγμα επιβάτης από τον ΠΑΤΡΙΚΙΟ με κατεύθυνση προς Καλαμαριά θα πρέπει να περιμένει να περάσει το αντίστοιχο τρένο προς τον κλάδο προς Μίκρα (και όχι προς Νέα Ελβετία) και όχι να αλλάξει επίπεδο.
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις η επέκταση προς Καλαμαριά δεν αναμένεται να φέρει στο φως ιδιαίτερα αρχαιολογικά ευρήματα και αν δεν έχουμε σοβαρά προβλήματα θα ολοκληρωθεί προς τα τέλη του 2018.
Σήμερα, συνολικά και στα 2 έργα κατασκευάζονται 18 σταθμοί με ορίζοντα λειτουργίας το 2017 και το 2018. O προύπολογισμός για αυτά τα 2 έργα ξεπερνά το 1,65 δις ευρώ.
Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΕΠΕΚΤΑΣΗ
Ακόμα ένα έργο που θα δούμε να ξεκινά μέσω του ΣΕΣ (νεό ΕΣΠΑ) είναι η επέκταση προς Σταυρούπολη-Ευκαρπία που είναι σε μελέτες. Η επέκταση αυτή έχει μήκος 5 χλμ και θα διαθέτει 5 νέους σταθμούς: ΝΕΑΠΟΛΗ, ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΠΟΛΙΧΝΗ, ΕΥΚΑΡΠΙΑ.
Θα ξεκινά από τον σταθμό ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ που θα είναι κοινός με την βασική γραμμή με τον ίδιο τρόπο που θα λειτουργεί και η επέκταση προς Καλαμαριά. Ο νέος κλάδος αναμένει χρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ και με ορίζονα κατασκευής από το 2016 μέχρι το 2021 για να λειτουργήσει. Με την λειτουργία του υπολογίζεται πως θα εξυπηρετεί περίπου 80.000 επιβάτες καθημερινά.
Αυτό θα αποτελέσει και το πρώτο δίκτυο γραμμών και σταθμών για το Μετρό Θεσσαλονίκης. Θα διαθέτει 1 βασική γραμμή, 2 κλάδους με συνολικά 23 σταθμούς. Το κόστος για αυτό το πρώτο βασικό δίκτυο ανέρχεται σε 2,2 δις ευρώ, ποσό το οποίο χρηματοδοτείται από το Γ` ΚΠΣ, το ΕΣΠΑ 2007-2013, το νέο ΕΣΠΑ αλλά και την ΕΤΕπ.
Στο μέλλον προβλέπονται άλλες 3 επεκτάσεις: από την Μίκρα στο Αεροδρόμιο Μακεδονία, από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό στο Κορδελιό και από το σταθμό Πανεπιστήμιο στην Πυλαία.
Οκτώ χρόνια εργασιών έχει κλείσει η κατασκευή της βασικής γραμμής Μετρό στη Θεσσαλονίκη. Χρόνια γεμάτα προβλήματα, ίντριγκες και πολλές καθυστερήσεις. Το μέσο που ήταν προγραμματισμένο να το δούμε να λειτουργεί από τον Οκτώβριο του 2012 στην καλύτερη περίπτωση θα το δούμε το 2017 και αυτό τμηματικά...
Το έργο της βασικής γραμμής έχει την ατυχία να περνά μέσα από το ιστορικό κέντρο της πόλης, που κατοικείται ανελλιπώς εδώ και 2.500 χρόνια. Όλη αυτή η ιστορία σήμερα λόγω των έργων του Μετρό έχει βγει στην επιφάνεια, προκαλώντας τα προβλήματα που διαβάζουμε κατά καιρούς.
Η κατασκευή της βασικής γραμμής ξεκινά από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό στο ξεκίνημα της δυτικής πλευράς της πόλης και καταλήγει στην Νέα Ελβετία, στο ανατολικό άκρο της πόλης. Η χάραξη του είναι βασισμένη κυρίως πάνω στην Εγνατία και ακολουθεί μία δυτική βόρειο-δυτική πορεία.
Η πρόοδος που έχει συντελεστεί όλα αυτά τα χρόνια χαρακτηρίζεται φτωχή καθώς έχουμε φτάσει μόλις στο 45%. Μόλις πριν 3 εβδομάδες ολοκληρώθηκαν τα έργα πολιτικού μηχανικού Από την πλευρά των τούνελ οι 2 μετροπόντικες έχουν κατασκευάσει τα 6 από τα 9,6χλμ και είναι παρκαρισμένοι εδώ και 2 χρόνια στο σταθμό ΑΝΑΛΗΨΗ. Πρόσφατα αποφασίστηκε με 2 χρόνια καθυστερήσεων να μεταφερθούν τα μηχανήματα στην Νέα Ελβετία προκειμένου να ολοκληρώσουν την διάνοιξη για τα υπόλοιπα 3,6 χιλιόμετρα.
ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΕΡΓΟΤΑΞΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ
Από τον περασμένο Ιούνιο ξεκίνησε και η επέκταση προς Καλαμαριά. Το πρώτο εργοτάξιο στήθηκε στον τερματικό σταθμό ΜΙΚΡΑ και πλέον πραγματοποιούνται όλες οι οι τοπογραφικές εργασίες σε διάφορες θέσεις του Έργου της επέκτασης προς Καλαμαριά καθώς και η εκπόνηση, ο έλεγχος και η έγκριση των μελετών μετατοπίσεων και παρακάμψεων δικτύων ΟΚΩ, των μελετών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων-παρακάμψεων και των οριστικών μελετών των σταθμών κλπ
Η επέκταση έχει μήκος 4,8χλμ και 5 νέους σταθμούς: ΝΟΜΑΡΧΙΑ, ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ, ΑΡΕΤΣΟΥ, ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ, ΜΙΚΡΑ. Στον σταθμό ΜΙΚΡΑ αναμένεται να δημιουργηθεί ένας μεγάλος αυγκοινωνιακός κόμβος με ανταποκρίσεις αστικών λεωφορείων και λεωφορείων από και προς το Αεροδρόμιο, την υπόλοιπη Θεσσαλονίκη αλλά και σύνδεση με τη μελλοντική θαλάσσια αστική συγκοινωνία.
Η επέκταση θα ξεκινά από τον σταθμό ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ που θα είναι κοινός με την βασική γραμμή. Η επέκταση προς Καλαμαριά δεν θα λειτουργεί όπως οι αντίστοιχες γραμμές στην Αθήνα. Ο σταθμός θα είναι κοινός και στο ίδιο επίπεδο. Για παράδειγμα επιβάτης από τον ΠΑΤΡΙΚΙΟ με κατεύθυνση προς Καλαμαριά θα πρέπει να περιμένει να περάσει το αντίστοιχο τρένο προς τον κλάδο προς Μίκρα (και όχι προς Νέα Ελβετία) και όχι να αλλάξει επίπεδο.
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις η επέκταση προς Καλαμαριά δεν αναμένεται να φέρει στο φως ιδιαίτερα αρχαιολογικά ευρήματα και αν δεν έχουμε σοβαρά προβλήματα θα ολοκληρωθεί προς τα τέλη του 2018.
Σήμερα, συνολικά και στα 2 έργα κατασκευάζονται 18 σταθμοί με ορίζοντα λειτουργίας το 2017 και το 2018. O προύπολογισμός για αυτά τα 2 έργα ξεπερνά το 1,65 δις ευρώ.
Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΕΠΕΚΤΑΣΗ
Ακόμα ένα έργο που θα δούμε να ξεκινά μέσω του ΣΕΣ (νεό ΕΣΠΑ) είναι η επέκταση προς Σταυρούπολη-Ευκαρπία που είναι σε μελέτες. Η επέκταση αυτή έχει μήκος 5 χλμ και θα διαθέτει 5 νέους σταθμούς: ΝΕΑΠΟΛΗ, ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΠΟΛΙΧΝΗ, ΕΥΚΑΡΠΙΑ.
Θα ξεκινά από τον σταθμό ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ που θα είναι κοινός με την βασική γραμμή με τον ίδιο τρόπο που θα λειτουργεί και η επέκταση προς Καλαμαριά. Ο νέος κλάδος αναμένει χρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ και με ορίζονα κατασκευής από το 2016 μέχρι το 2021 για να λειτουργήσει. Με την λειτουργία του υπολογίζεται πως θα εξυπηρετεί περίπου 80.000 επιβάτες καθημερινά.
Αυτό θα αποτελέσει και το πρώτο δίκτυο γραμμών και σταθμών για το Μετρό Θεσσαλονίκης. Θα διαθέτει 1 βασική γραμμή, 2 κλάδους με συνολικά 23 σταθμούς. Το κόστος για αυτό το πρώτο βασικό δίκτυο ανέρχεται σε 2,2 δις ευρώ, ποσό το οποίο χρηματοδοτείται από το Γ` ΚΠΣ, το ΕΣΠΑ 2007-2013, το νέο ΕΣΠΑ αλλά και την ΕΤΕπ.
Στο μέλλον προβλέπονται άλλες 3 επεκτάσεις: από την Μίκρα στο Αεροδρόμιο Μακεδονία, από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό στο Κορδελιό και από το σταθμό Πανεπιστήμιο στην Πυλαία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.