Τρίτη 10 Ιουνίου 2014

Αφού "έκαψαν" το μετρό τώρα σχεδιάζουν τραμ στην Θεσσαλονίκη

newmoney.gr, 10/06/2014

 Το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών της πόλης προτείνει δίκτυο τράμ 24 χλμ. συνολικού ύψους άνω των 515 εκ. ευρώ...



Μπορεί το μετρό της Θεσσαλονίκης να διανύει τον όγδοο χρόνο κατασκευής του δίχως να έχει ολοκληρωθεί πάνω από το 35% του έργου, ωστόσο οι Θεσσαλονικείς έχουν ήδη αρχίσει να σχεδιάζουν το τράμ που θα διασχίσει το κέντρο της Συμπρωτεύουσας! Η πρόταση ανήκει στο Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου ECOTALE και παρουσιάστηκε τις προηγούμενες μέρες, παρουσία του δημάρχου κ. Γιάννη Μπουτάρη που αποτελεί έναν εκ των ένθερμων υποστηρικτών του.

Το σχέδιο προβλέπει ότι το έργο θα έχει μήκος 24 χλμ, θα υλοποιηθεί σε τρεις φάσεις και το κόστος του θα ανέλθει στα 20-22 εκ. ευρώ ανά χλμ. φτάνοντας συνολικά τα 515 εκ. ευρώ. Οι επιβάτες που εκτιμάται ότι θα εξυπηρετούνται καθημερινά υπολογίζονται σε 172.700, με δυνατότητα να φτάσουν στους 196.300. Οι μελετητές υπολογίζουν ότι ετησίως θα μετακινεί 51.810.000 επιβάτες, λειτουργώντας συμπληρωματικά του δικτύου μετρό, με το οποίο μάλιστα προτείνεται να έχουν πέντε κοινές στάσεις (Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, πρώην Νομαρχία, Μίκρα). Το ολοκληρωμένο δίκτυο υπολογίζεται να είναι έτοιμο το 2030 ωστόσο δέκα χρόνια νωρίτερα και πιθανότερα πιο νωρίς και από την παράδοση της κεντρικής γραμμής του μετρό εκτιμάται ότι μπορεί να παραδοθεί η βασική γραμμή μήκους 10,8 χλμ. από το ΚΤΕΛ έως τους Ελαιώνες.

Το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών στο οποίο συμμετέχουν εκπρόσωποι των υπουργείων Οικονομικών, Υποδομών, Μακεδονίας-Θράκης αλλά και άλλων φορέων (Περιφερειακό συμβούλιο, Οργανισμός Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης κ.α) συστάθηκε με νόμο το 2001, με σκοπό τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών αστικής συγκοινωνίας. Ο νόμος διαμορφώνει μάλιστα ένα πλαίσιο αρμοδιοτήτων που επιτρέπουν στο ΣΑΣΘ τη σταδιακή συγκρότηση ολοκληρωμένης πολιτικής στον τομέα των συγκοινωνιών στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης.

Μολονότι για το έργο δεν υπάρχει κεντρικός σχεδιασμός από την Αττικό Μετρό, για τη χρηματοδότησή του που είναι και το σοβαρότερο ζητούμενο, προβλέπεται διευρυμένο μοντέλο, μεταξύ των οποίων είναι η κατασκευή με ΣΔΙΤ και η μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων καθώς επίσης και η αξιοποίηση των μέσων περιφερειακής πολιτικής και χρηματοδοτικής τεχνικής, όπως είναι το ευρωπαϊκό ταμείο JESSICΑ. Σύμφωνα με το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών υπάρχει επίσης η δυνατότητα χρηματοδότησης μέσω «Δέσμευσης της Αξίας Γης», δηλαδή άντληση κεφαλαίων με βάση την αύξηση της αξίας γης λόγω της βελτίωσης της προσβασιμότητας από το δίκτυο Τραμ!

Τρία είναι τα προτείνονται δρομολόγια:

-ΚΤΕΛ – Ελαιώνες: μήκος 10,8 χλμ., χρόνος απλής διαδρομής 32 λεπτά.

-ΝΣΣΘ – Ελαιώνες: μήκος 8,76 χλμ., χρόνος απλής διαδρομής 26 λεπτά.

-Πλατεία Ευόσμου – Μίκρα: μήκος 14,3 χλμ., χρόνος απλής διαδρομής 41 λεπτά.

«Το τραμ είναι η πρώτη προτεραιότητά του δήμου για την περίοδο 2014-2020 και είναι η πρώτη πρόταση που θα καταθέσει στο νέο ΕΣΠΑ (ΣΕΣ). Είναι ψέμα ολκής ότι το τραμ είναι ανταγωνιστικό του μετρό. Όλοι μαζί μπορούμε να το αποκτήσουμε» αναφέρει ο κ. Μπουτάρης.

Οι υπερασπιστές του έργου εκτιμούν ότι το μέσο μπορεί να εξασφαλίσει υψηλές ταχύτητες μετακινήσεων, υψηλή συχνότητα δρομολογίων και βελτίωση εξυπηρέτησης των μετακινουμένων, αποτρέποντάς τους από τη χρήση ΙΧ αυτοκινήτων. Στις βασικές αρχές του σχεδιασμού περιλαμβάνεται η παραδοχή ότι το Τραμ θα έχει συμπληρωματική λειτουργία με το Μετρό στη διαδρομή του στο κέντρο της πόλης όπου
αναμένονται συνθήκες κορεσμού (τμήμα από Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι Σιντριβάνι).

Επίσης, οι οδεύσεις του Τραμ θα καλύπτουν περιοχές της πόλης που δε θα εξυπηρετούνται από τις επεκτάσεις του Μετρό (Άνω Τούμπα, ανατολικές περιοχές της Θεσσαλονίκης κοντά και παράλληλα στο θαλάσσιο μέτωπο), ενώ το νέο μέσο προβλέφθηκε να έχει τροφοδοτική λειτουργία στο Μετρό με μετεπιβίβαση σε ικανό αριθμό κοινών ή κοντινών σταθμών.

Στα 24 χλμ. του δικτύου Τραμ η γραμμή θα είναι διπλή και οι διάδρομοι προστατευμένοι στο 89,6% του μήκους. Προβλέφθηκαν 43 στάσεις (5 τερματικοί), ένα αμαξοστάσιο 45 στρεμμάτων και ηλεκτροκίνηση με εναέρια καλώδια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.