agelioforos.gr, 14/06/2014
Κύριε Διευθυντά,
Εμείς οι επαγγελματίες που έχουμε τις δουλειές μας γύρω από το μετρό αποκτήσαμε όνομα. Είμαστε οι μετρόπληκτοι. Δηλαδή το έργο του μετρό για μας ήταν μια τεράστια καταστροφή...
Μια καταστροφή όμως που δεν οφείλεται σε φυσικά αίτια (σεισμός, λοιμός, καταποντισμός) αλλά σε...έργο κοινής ωφέλειας! ΤΟ ΜΕΤΡΟ! Για το καλό μας λοιπόν μας...μας κατέστρεψαν! Κατάλαβε κανείς; Με ποιο δικαίωμα αποφάσισαν κάποιοι στο όνομα της κατασκευής του μετρό να αφανίσουν τόσες επιχειρήσεις; Υπάρχει σχέδιο να κλείσουν μικρές επιχειρήσεις; Ποιοι ωφελούνται από τη διάλυση της μεσαίας τάξης;
Ενα μικρό ιστορικό θα μας βοηθήσει να κατανοήσουμε το πρόβλημα. Εδώ και πολλά χρόνια ακούμε ότι οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα, η μεσαία τάξη δηλ. είναι υπερτροφική και πρέπει να συρρικνωθεί. Με νεοφιλελεύθερες πολιτικές έγινε προσπάθεια όλα αυτά τα χρόνια χωρίς επιτυχία να σβήσει ο μεσαίος χώρος. Η ελληνική κοινωνία αντιστάθηκε σε αυτή την πολιτική και παρά τον πόλεμο η μεσαία τάξη άνθησε κι έγινε βασικός μοχλός στην οικονομία. Παρ' όλα αυτά το σχέδιο δεν εγκαταλείφθηκε ποτέ. Είδαμε στην πόλη μας να «εισβάλλουν» πολυεθνικές και να παίρνουν με υπέρογκα ενοίκια τα καλύτερα μαγαζιά. Εγινε τεράστια επένδυση στα εμπορικά κέντρα όπου κυριαρχούν οι μεγάλες εταιρίες λιανικού εμπορίου. Οι κυρίαρχες πολιτικές δυνάμεις και οι οικονομικά ισχυροί συμμάχησαν με στόχο τον αφανισμό της μικρής και μεσαίας επιχείρησης. Η οικονομική κρίση ήταν η χρυσή ευκαιρία για την αναδιάρθρωση (τι λέξη κι αυτή!), εξαφάνιση της μεσαίας τάξης.
Δεν ενδιαφέρει αν αυτό σημαίνει παράπλευρες απώλειες (τρομερή φράση). Αρκεί να επιτευχθεί ο στόχος. Γι' αυτό τον λόγο και η αδιαφορία για τους μετρόπληκτους. Μια πολιτική ηγεσία που θα είχε στοιχειώδη ευαισθησία θα έκανε κάποιες κινήσεις να στηρίξει τους επιχειρηματίες που αποκαλούνται μετρόπληκτοι. Εγκριτοι επιστήμονες ισχυρίζονται ότι η Θεσσαλονίκη δεν χρειαζόταν ΜΕΤΡΟ. Λύσεις όπως το τραμ και η θαλάσσια συγκοινωνία θα έλυναν το πρόβλημα. Το έργο όμως τώρα πρέπει να τελειώσει σύντομα. Πρώτη ημερομηνία παράδοσης το 2011-12. Σήμερα μας λένε ότι το έργο θα παραδοθεί το 2020 και αν... Δεν μας μένει λοιπόν κανένας άλλος δρόμος παρά να αντισταθούμε. Και θα αντισταθούμε.
Οι επαγγελματίες του σταθμού Εγνατία – Αγίας Σοφίας
Παϊπούρογλου Νίκος, Καραγεωργίου Λάζαρος, Κοψαχείλης Περικλής, Τσαντεκίδου Ελένη, Ρήγας Ρήγας
Κύριε Διευθυντά,
Εμείς οι επαγγελματίες που έχουμε τις δουλειές μας γύρω από το μετρό αποκτήσαμε όνομα. Είμαστε οι μετρόπληκτοι. Δηλαδή το έργο του μετρό για μας ήταν μια τεράστια καταστροφή...
Μια καταστροφή όμως που δεν οφείλεται σε φυσικά αίτια (σεισμός, λοιμός, καταποντισμός) αλλά σε...έργο κοινής ωφέλειας! ΤΟ ΜΕΤΡΟ! Για το καλό μας λοιπόν μας...μας κατέστρεψαν! Κατάλαβε κανείς; Με ποιο δικαίωμα αποφάσισαν κάποιοι στο όνομα της κατασκευής του μετρό να αφανίσουν τόσες επιχειρήσεις; Υπάρχει σχέδιο να κλείσουν μικρές επιχειρήσεις; Ποιοι ωφελούνται από τη διάλυση της μεσαίας τάξης;
Ενα μικρό ιστορικό θα μας βοηθήσει να κατανοήσουμε το πρόβλημα. Εδώ και πολλά χρόνια ακούμε ότι οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα, η μεσαία τάξη δηλ. είναι υπερτροφική και πρέπει να συρρικνωθεί. Με νεοφιλελεύθερες πολιτικές έγινε προσπάθεια όλα αυτά τα χρόνια χωρίς επιτυχία να σβήσει ο μεσαίος χώρος. Η ελληνική κοινωνία αντιστάθηκε σε αυτή την πολιτική και παρά τον πόλεμο η μεσαία τάξη άνθησε κι έγινε βασικός μοχλός στην οικονομία. Παρ' όλα αυτά το σχέδιο δεν εγκαταλείφθηκε ποτέ. Είδαμε στην πόλη μας να «εισβάλλουν» πολυεθνικές και να παίρνουν με υπέρογκα ενοίκια τα καλύτερα μαγαζιά. Εγινε τεράστια επένδυση στα εμπορικά κέντρα όπου κυριαρχούν οι μεγάλες εταιρίες λιανικού εμπορίου. Οι κυρίαρχες πολιτικές δυνάμεις και οι οικονομικά ισχυροί συμμάχησαν με στόχο τον αφανισμό της μικρής και μεσαίας επιχείρησης. Η οικονομική κρίση ήταν η χρυσή ευκαιρία για την αναδιάρθρωση (τι λέξη κι αυτή!), εξαφάνιση της μεσαίας τάξης.
Δεν ενδιαφέρει αν αυτό σημαίνει παράπλευρες απώλειες (τρομερή φράση). Αρκεί να επιτευχθεί ο στόχος. Γι' αυτό τον λόγο και η αδιαφορία για τους μετρόπληκτους. Μια πολιτική ηγεσία που θα είχε στοιχειώδη ευαισθησία θα έκανε κάποιες κινήσεις να στηρίξει τους επιχειρηματίες που αποκαλούνται μετρόπληκτοι. Εγκριτοι επιστήμονες ισχυρίζονται ότι η Θεσσαλονίκη δεν χρειαζόταν ΜΕΤΡΟ. Λύσεις όπως το τραμ και η θαλάσσια συγκοινωνία θα έλυναν το πρόβλημα. Το έργο όμως τώρα πρέπει να τελειώσει σύντομα. Πρώτη ημερομηνία παράδοσης το 2011-12. Σήμερα μας λένε ότι το έργο θα παραδοθεί το 2020 και αν... Δεν μας μένει λοιπόν κανένας άλλος δρόμος παρά να αντισταθούμε. Και θα αντισταθούμε.
Οι επαγγελματίες του σταθμού Εγνατία – Αγίας Σοφίας
Παϊπούρογλου Νίκος, Καραγεωργίου Λάζαρος, Κοψαχείλης Περικλής, Τσαντεκίδου Ελένη, Ρήγας Ρήγας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.