Πέμπτη 22 Ιανουαρίου 2015

ΝΤΙΜΠΕΪΤ «Τι εμποδίζει την εξέλιξη του έργου του μετρό και πώς μπορεί να ξεπεραστεί;»

makthes.gr,22/01/2015

Στο ερώτημα της «Μ» απαντούν ο υποψήφιος βουλευτής με τη Νέα Δημοκρατία στην Α’ Θεσσαλονίκης Στράτος Σιμόπουλος και η υποψήφια βουλευτής με το ΣΥΡΙΖΑ επίσης στην Α’ Θεσσαλονίκης Ελευθερία Χατζηγεωργίου.

«Λύση για να επανεκκινήσει το έργο αποτελεί το μοντέλο με τον ειδικό διαπραγματευτή που ακολούθησε η πολιτεία επανεκκινώντας τα έργα στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους», αναφέρει μεταξύ άλλων ο κ. Σιμόπουλος.
«Είναι προφανές ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα επαναπροσδιορίσει το παρόν νομικό-συμβασιακό καθεστώς που διέπει τα έργα του μετρό Θεσσαλονίκης στο σύνολό του», τονίζει η κυρία Χατζηγεωργίου.

ΣΤΡΑΤΟΣ ΣΙΜΟΠΟΥΛΟΣ
υποψήφιος βουλευτής στην Α’ Θεσσαλονίκης με τη ΝΔ

Στα δυόμισι χρόνια που ήμουν στη γενική γραμματεία Δημοσίων Έργων έδινα καθημερινά μάχες για τη συνέχιση της κατασκευής του μετρό. Όλοι γνωρίζουν ότι παραλάβαμε ένα ουσιαστικά σταματημένο έργο, με χίλια δυο προβλήματα, το οποίο καταφέραμε να επανεκκινήσουμε. Τα προβλήματα ήταν δεκάδες και καταφέρναμε να τα λύσουμε το ένα μετά το άλλο με υπομονή και επιμονή. Βέβαια υπήρξαν και… τρικλοποδιές. Όλοι γνωρίζουν την τεράστια καθυστέρηση, η οποία έφτασε στα δύο χρόνια, με το σταθμό Βενιζέλου.
Απόδειξη του αγώνα που έδωσα για το μετρό αποτελεί το γεγονός ότι το έργο σταμάτησε μετά την παραίτησή μου από τη θέση του γενικού γραμματέα Δημοσίων Έργων. Όμως αισιοδοξώ ότι μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα αρχίσουν και πάλι οι εργασίες. Εξάλλου με εξαίρεση το σταθμό Βενιζέλου το έργο είναι εφικτό να παραδοθεί το 2018. Τεχνικά ζητήματα δεν υφίστανται πλέον, καθώς λύσαμε όλα τα θέματα που προέκυψαν λόγω της αρχικής ελλιπούς μελέτης αλλά και των καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις, όπως και στην ολοκλήρωση των αρχαιολογικών ανασκαφών.
Σήμερα το πρόβλημα του μετρό είναι οι οικονομικές διεκδικήσεις της αναδόχου κοινοπραξίας και η δυνατότητά της να φύγει από το έργο χωρίς κυρώσεις. Στο συγκεκριμένο πρόβλημα λύση αποτελεί το μοντέλο με τον ειδικό διαπραγματευτή που ακολούθησε η πολιτεία επανεκκινώντας τα έργα στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους.

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ
υποψήφια βουλευτής στην Α’ Θεσσαλονίκης με το ΣΥΡΙΖΑ


Το μετρό Θεσσαλονίκης, όπως και κάποια άλλα από τα λεγόμενα μεγάλα έργα, συμβολίζουν την εξ αρχής αδιέξοδη πολιτική της «Ισχυρής Ελλάδας», της Θεσσαλονίκης-«Πρωτεύουσας» των Βαλκανίων κ.λπ., που κατέληξε στη σημερινή ζοφερή κοινωνικοοικονομική πραγματικότητα. Το αδιέξοδο στο οποίο έχουν φτάσει σήμερα τα έργα του μετρό είναι παράγωγο ενός σκανδαλώδους νομικού-θεσμικού πλαισίου, που λειτούργησε περισσότερο ως εύφορο έδαφος για την κερδοσκοπική δραστηριότητα κατασκευαστικών εταιρειών και μεγαλοεργολάβων παρά ως νομικό-κανονιστικό πλέγμα προστασίας του δημοσίου συμφέροντος. Είναι προφανές ότι ο ΣΥΡΙΖΑ στο πλαίσιο μιας διακηρυγμένης πολιτικής, που βασίζεται στην προαγωγή και την ενίσχυση των δημόσιων μέσων μεταφοράς, θα επαναπροσδιορίσει το παρόν νομικό-συμβασιακό καθεστώς που διέπει τα έργα του μετρό Θεσσαλονίκης στο σύνολό του, θέτοντας ως προτεραιότητα τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας αλλά και την ένταξή τους σε έναν συνολικότερο σχεδιασμό, που θα στοχεύει στην αναβάθμιση των δημοσίων μέσων μεταφοράς, με γνώμονα το σεβασμό τόσο των αναγκών των πολιτών όσο και του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος της πόλης.
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.