Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου 2006

«Καλύτερο από το μετρό της Αθήνας»

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 08/12/2006

Δεν το είδαν ακόμα το μετρό τους οι Θεσσαλονικείς, αλλά οι σχεδιαστές του λένε ότι θα διαθέτει τεχνολογία αιχμής. Σε αντίθεση με το μετρό της Αθήνας, που είναι σχεδιασμένο τη δεκαετία του '70 και δεν επιδέχεται άλλες βελτιώσεις.

Αυτό επισημαίνει ο αρχιτέκτονας της «Αττικό Μετρό», Αθως Δάλλας, ο οποίος θα κάνει παρουσίαση του έργου, σε εκδήλωση που διοργανώνει ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Θεσσαλονίκης αύριο, στο πλαίσιο του πολυσυνεδρίου «Money Show 2006».

Η τεχνολογία αιχμής που θα διαθέτει το μετρό Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με την επιβλέπουσα εταιρεία, οφείλεται και στο ότι το έργο κατασκευάζεται με εθνικούς πόρους. Αντίθετα, οι προδιαγραφές του μετρό της Αθήνας έπρεπε να προσαρμοστούν στην οικονομία του κόστους, καθώς σχεδιάστηκε όταν η Ελλάδα ανταγωνιζόταν άλλες χώρες για να εξασφαλίσει χρηματοδότηση από την Ε.Ε.

Σύμφωνα, πάντα, με τον Αθ. Δάλλα, οι σταθμοί του μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι όλοι ευθύγραμμοι, κατασκευασμένοι από υλικά που θα προκαλούν λιγότερη αντήχηση, θα παρέχουν πολύ πιο εύκολο προσανατολισμό, θα διαθέτουν αυτόματες θύρες στις αποβάθρες, οι οποίες θα παρέχουν περισσότερη ασφάλεια στους επιβάτες που θα περιμένουν το συρμό, αλλά και δυνατότητα θέρμανσης και κλιματισμού του χώρου. Θα διαθέτουν επίσης μεγαλύτερες και περισσότερες κυλιόμενες σκάλες και ανελκυστήρες. Η τεχνολογία του θα επιτρέψει τη μείωση του χρόνου άφιξης των συρμών στους σταθμούς. Στο αρχικό έργο, ο χρόνος αυτός υπολογίζεται στα 3 λεπτά. Οταν, όμως, το μετρό επεκταθεί και σε άλλες περιοχές, ο χρόνος άφιξης προβλέπεται να μειωθεί στο 1,5 λεπτό.

Αντίθετα, τονίζει ο κ. Δάλλας, το μετρό της Αθήνας σχεδιάστηκε με βάση της οικονομία, ενώ όλος ο τρόπος σύλληψης χαρακτηρίζεται πεπαλαιωμένος. Αποτέλεσμα, να μην είναι όλοι οι σταθμοί ευθύγραμμοι, ενώ σε μερικούς δημιουργείται η εντύπωση ότι ο συρμός απομακρύνεται από την αποβάθρα. Επίσης, η κατασκευή του μετρό της Αθήνας δεν επιτρέπει τον εξοπλισμό των αποβάθρων με αυτόματες θύρες, καθώς αποτελούν μεταγενέστερη τεχνολογία. Οι δε συρμοί δεν έχουν τη δυνατότητα μείωσης του χρόνου άφιξης στους σταθμούς κάτω από τα 3 λεπτά.


Σ. ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.