Τρίτη 12 Ιουνίου 2007

Μελέτη κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για το μετρό

Μακεδονία, 12.06.2007

Ολοκληρώνεται και θα καλύπτει ακτίνα 2 χλμ. από τον κεντρικό άξονα

Συνολική μελέτη για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις κατά τη διάρκεια των εργασιών του μετρό Θεσσαλονίκης, η οποία θα καλύπτει μία ακτίνα 2 χλμ. από τον κεντρικό άξονα, ολοκληρώνει η Αττικό Μετρό, όπως έκανε γνωστό ο πρόεδρός της Γιώργος Γιαννής.

Στο πλαίσιο του χθεσινού 2ου διεθνούς συμποσίου του ΕΒΕΘ για τη βιώσιμη ανάπτυξη στις σύγχρονες ευρωπαϊκές πόλεις και την επιχειρηματικότητα ο κ. Γιαννής ανέφερε επίσης πως παράλληλα αρχίζει μελέτη του Οργανισμού Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης για τις συνδυασμένες επιπτώσεις από τα έργα του μετρό και της υποθαλάσσιας αρτηρίας στην πόλη.



"Αν εφαρμόσουμε με τόλμη τη μελέτη κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, η κατάσταση στη Θεσσαλονίκη μπορεί να βελτιωθεί σημαντικά", σημείωσε ο κ. Γιαννής, φέρνοντας παραδείγματα κυκλοφοριακών παρεμβάσεων ελέω μετρό στην Αθήνα, οι οποίες κρίθηκαν αποδοτικές και διατηρήθηκαν και μετά την ολοκλήρωση του έργου.



Από την πλευρά του ο διευθυντής του Ελληνικού Ινστιτούτου Μεταφορών Γιώργος Γιαννόπουλος τόνισε πως, αν δεν προβλεφθεί σήμερα η επέκταση της υποθαλάσσιας αρτηρίας προς την Καλαμαριά, θα μιλάμε για μία μοναδικά χαμένη ευκαιρία με τεράστιο κόστος για την πόλη.



Το όραμα



"Περπατώ σε μία παραλία που σφύζει από ζωή, από εμπορική δραστηριότητα και ψυχαγωγία. Παρατηρώ ένα ζευγάρι να παρακολουθεί τα ψάρια στον Θερμαϊκό κι έναν υπαίθριο ζωγράφο. Απολαμβάνω τη βόλτα μου με το ποδήλατο βλέποντας τα κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι. Αφήνω το αυτοκίνητό μου στο πάρκιγκ και παίρνω το μετρό. Ένας φίλος από το Λονδίνο επιλέγει την πόλη μου ως προορισμό city break. Οι πτήσεις βολεύουν καθημερινά. Θα πάρουμε το ιπτάμενο δελφίνι για τη Χαλκιδική, όταν έρθει, αφού κάνουμε ένα τουρ στα αξιοθέατα της πόλης. Ένας φίλος από τη Νέα Υόρκη ενδιαφέρεται να επενδύσει στην πόλη μου. Θα τον καλέσω να συμμετάσχει στη Ζώνη Καινοτομίας. Μπορεί όλα αυτά να φαντάζουν μακρινά, θέλω όμως να πιστεύω ότι σε λίγα χρόνια θα είναι η καθημερινότητα της Θεσσαλονίκης". Με τη γλαφυρή αυτή περιγραφή, που δεν αποτελεί ευχολόγιο, όπως έσπευσε να διευκρινίσει, παρουσίασε το όραμά του για τη Θεσσαλονίκη ο γενικός γραμματέας της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Γιώργος Τσιότρας.



15 χρόνια τα ίδια



Επί 15 χρόνια συζητάμε για τα ίδια πράγματα, σημείωσε από την πλευρά του ο νομάρχης Θεσσαλονίκης Παναγιώτης Ψωμιάδης, και ελάχιστα έχουν γίνει. "Γκαζώνουμε το τελευταίο διάστημα, αλλά βρισκόμαστε ακόμη μακριά από τις επιθυμητές ταχύτητες", τόνισε ο κ. Ψωμιάδης, εξηγώντας πως αναπτυξιακά μοντέλα υπάρχουν πολλά, μαθήματα ακόμη περισσότερα, αλλά συνέχεια μένουμε μετεξεταστέοι. Ο νομάρχης υπογράμμισε μάλιστα πως η Θεσσαλονίκη έχασε πολλούς πόρους, παρακολουθώντας τα "τρένα που τρέχανε". "Οι ξένοι πιστεύουν περισσότερο στην πόλη μας από μας. Χορτάσαμε λόγια", σημείωσε ο κ. Ψωμιάδης, ο οποίος αναφέρθηκε και στον αναπτυξιακό νόμο, που πρέπει, όπως τόνισε, να λειτουργήσει με ταχύτερους ρυθμούς.



Σχολιάζοντας την υποθαλάσσια, ο νομάρχης Θεσσαλονίκης διατύπωσε την απορία γιατί φοβόμαστε τις συμπληρωματικές προτάσεις, ενώ είπε με νόημα πως, αν και κάποιοι υποστηρίζουν πως το καράβι έχει ήδη ξεκινήσει, και το "Σάμινα" ξεκίνησε, αλλά δεν έφτασε ποτέ στον προορισμό του.



“Πανσπερμία εξουσιών στην πόλη”




Από πανσπερμία εξουσιών και διάχυση ευθυνών χαρακτηρίζεται η εικόνα που παρουσιάζει η Θεσσαλονίκη στο επίπεδο των καθημερινών προβλημάτων, σύμφωνα με το δήμαρχο της πόλης Βασίλη Παπαγεωργόπουλο. "Άλλος κατασκευάζει το μετρό, την υποθαλάσσια και τα πάρκιγκ. Άλλος φροντίζει για τη λειτουργία της σηματοδότησης, άλλος για τη μετακίνηση των λαϊκών αγορών, άλλος για τις λεωφορειολωρίδες και άλλος για το ωράριο των φορτοεκφορτώσεων", ανέφερε χαρακτηριστικά, εξηγώντας πως σε όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις ο δήμος είναι αυτός που αναλαμβάνει τις αρμοδιότητες για τα καθημερινά προβλήματα. "Το πρώτο που πρέπει να γίνει είναι να θεσμοθετηθεί μια ισχυρή αρχή εδώ στη Θεσσαλονίκη, η οποία θα πάρει επάνω της όλα τα καθημερινά προβλήματα" σημείωσε. Στράφηκε μάλιστα κατά του ΥΠΕΧΩΔΕ, αναφέροντας πως έχει διατηρήσει από όλη την Ελλάδα την αρμοδιότητα για κατασκευή υπόγειων πάρκιγκ σε κοινόχρηστους χώρους στους δήμους Θεσσαλονίκης, Αθηνών και Πειραιά. "Ο κ. Σουφλιάς είναι ο μόνος που μπορεί να φτιάξει υπόγεια πάρκιγκ στο δήμο Θεσσαλονίκης, τη στιγμή που στο διπλανό δήμο ο δήμαρχος Καλαμαριάς έχει την ίδια δυνατότητα", τόνισε.



Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΕΒΕΘ, Δημήτρης Μπακατσέλος, σημείωσε πως οι προκλήσεις για την πόλη είναι πολλές, ενώ έχει να επιλύσει προβλήματα που συσσωρεύτηκαν επί δεκαετίες.



Οι ξένες πόλεις




Για την πολεμική που δέχτηκε στο Δουβλίνο το τούνελ του λιμανιού έκανε λόγο ο τέως city manager της πόλης Τζον Φιτζέραλντ, σημειώνοντας πως σήμερα η λειτουργία του έχει στεφθεί με μεγάλη επιτυχία. Τόνισε δε, με αφορμή τη φιλοξενία που γεύτηκε στη Θεσσαλονίκη, πως, αν και είναι καλό οι πόλεις να έχουν πράσινο, αξιόπιστες συγκοινωνίες και υποδομές, χωρίς καλούς ανθρώπους αυτά δεν σημαίνουν τίποτα. Από την πλευρά του ο σύμβουλος της Αναπτυξιακής Εταιρείας του δήμου Μιλάνου Μάρκο Φλοριάν επισήμανε ότι πρέπει στις ευρωπαϊκές πόλεις να αρχίσουν να αξιοποιούνται τοπικοί πόροι για στροφή σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ώστε να μειωθεί η ρύπανση.



ΜΑΡΙΑ ΜΑΘΙΟΠΟΥΛΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.