Τρίτη 9 Οκτωβρίου 2007

Να επεκταθεί το μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη

Μακεδονία, 09/10/2007

central_09_10_07Το αίτημα έθεσε με επιστολή στον πρωθυπουργό, τους υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ και Μεταφορών, τον πρόεδρο του ΟΣΕ, την Αττικό Μετρό Α.Ε. και το ΣΑΣΘ ο δήμαρχος Αμπελοκήπων Λάζαρος Κυρίζογλου. "Σε ό,τι αφορά την επέκταση του μετρό από τον τερματικό σταθμό του, που βρίσκεται στο νέο σιδηροδρομικό σταθμό προς τη δυτική Θεσσαλονίκη, προτείνουμε αυτή να μελετηθεί και να γίνει προς τις περιοχές των δήμων Θεσσαλονίκης (β' δημοτικό διαμέρισμα), Αμπελοκήπων, Ελευθερίου Κορδελιού και Ευόσμου με κατάληξη,
διά της οδού Καραολή και Δημητρίου, στην οδό Λαγκαδά (Σταυρούπολη).

Του Φώτη Κουτσαμπάρη

Μάλιστα στο τμήμα της διαδρομής από Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι το Ελευθέριο Κορδελιό να διέρχεται κάτω από το χώρο των υπαρχουσών γραμμών του ΟΣΕ με ταυτόχρονη υπογείωση και των γραμμών του ΟΣΕ", τονίζεται στην επιστολή του δημάρχου.
Όπως υποστηρίζει ο κ. Κυρίζογλου, με την προτεινόμενη διαδρομή της επέκτασης του μετρό προς δυτικά θα εξυπηρετηθούν περισσότεροι δήμοι και η συντριπτική πλειοψηφία του πληθυσμού της δυτικής Θεσσαλονίκης. Το σύνολο του πληθυσμού των περιοχών αυτών είναι περίπου 400.000 κάτοικοι.

Τα πλεονεκτήματα

Τεράστια είναι κατά το δήμαρχο Αμπελοκήπων τα οφέλη που θα προκύψουν από την ταυτόχρονη υπογείωση των γραμμών του ΟΣΕ μέχρι το Ελευθέριο μαζί με την επέκταση του μετρό. Τα οφέλη είναι:
1. Μεγάλη κυκλοφοριακή ανάσα οδηγών-οχημάτων από και προς τη δυτική Θεσσαλονίκη.
2. Μείωση χρόνου μεταφοράς προσωπικού και εμπορευμάτων.
3. Μείωση ρύπων.
4. Μείωση κόστους μεταφοράς.
5. Αλλαγή εικόνας στην περιοχή.
6. Αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της περιοχής με την αξιοποίηση χώρων που θα προκύψουν για χρήσεις κοινής ωφελείας, κοινωνικών υποδομών.
"Ενώ τα πάσης φύσεως τείχη παντού έχουν κατεδαφιστεί ή καταρρεύσει, δυστυχώς στη συγκεκριμένη περιοχή της δυτικής Θεσσαλονίκης εξακολουθούν να υφίστανται και τα τρένα διέρχονται μέσα από κατοικημένες περιοχές", υπογραμμίζει ο κ. Κυρίζογλου, σημειώνοντας ότι η πρόταση για υπογείωση των γραμμών έχει τεθεί εδώ και είκοσι χρόνια.
Υπέρ της υπογείωσης των σιδηροδρομικών γραμμών τάσσεται το ΣΑΣΘ μέσω του προέδρου του Γιάννη Τόσκα. "Η υπογείωση θα βελτιώσει το αστικό περιβάλλον, τη μετακίνηση και την κοινωνία των πολιτών, το περιβάλλον. Επίσης θα βελτιώσει τις αστικές συγκοινωνίες, γιατί θα μπορούμε να κάνουμε νέες γραμμές. Μας βρίσκει σύμφωνους", δήλωσε στη "Μ" ο κ. Τόσκας.
Στελέχη του ΟΣΕ ωστόσο χαρακτηρίζουν ανέφικτη την υπογείωση των σιδηροδρομικών γραμμών λόγω υψηλού κόστους. Ο τεράστιος προϋπολογισμός άλλωστε που απαιτείται για ένα τέτοιο έργο ήταν η αιτία για την οποία μέχρι σήμερα δεν συζητήθηκε κανένα ενδεχόμενο υπογείωσης στον ΟΣΕ, με δεδομένο και το γεγονός ότι κατά μήκος των γραμμών από το σταθμό μέχρι το Ελευθέριο Κορδελιό υπάρχουν και λειτουργούν εγκαταστάσεις, αποθήκες, αμαξοστάσιο, εργοστάσιο και ηλεκτραμαξοστάσιο, για τα οποία πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη.

Διέλευση πεζών

Ο ΟΣΕ για την ακίνδυνη διέλευση των πεζών από τα σημεία από τα οποία διέρχονται οι σιδηροδρομικές γραμμές στο τμήμα από το σιδηροδρομικό σταθμό μέχρι το Ελευθέριο Κορδελιό έχει κατασκευάσει ή σχεδιάζει υπόγειες ή υπέργειες διαβάσεις. Ειδικότερα:

1. Λειτουργεί από το 2005 η άνω διάβαση των σιδηροδρομικών γραμμών, στο σημείο που διασταυρώνονται με την οδό Καζαντζάκη στη Μενεμένη Θεσσαλονίκης. Η γέφυρα έχει ύψος είκοσι μέτρων και συνδέει την περιοχή με το υπόλοιπο τμήμα του δήμου. Διαθέτει ανελκυστήρα για τους ηλικιωμένους και τα άτομα με ειδικές ανάγκες και είναι τεχνολογικά σύγχρονη.

2. Τον Αύγουστο του 2005 δόθηκε σε κυκλοφορία ο υπόγειος δρόμος της οδού Αχαρνών στον Εύοσμο, ο οποίος διέρχεται κάτω από τις σιδηροδρομικές γραμμές και συνδέει την οδό Μοναστηρίου με τον Εύοσμο, αμέσως μετά την αερογέφυρα Μενεμένης, στην περιοχή Ομοσπονδία.

3. Σε εξέλιξη είναι οι εργασίες για την υπόγεια διάνοιξη του σιδηροδρομικού σταθμού Θεσσαλονίκης, η οποία θα συνδέσει την οδό Μαργαροπούλου με την οδό Μοναστηρίου, καθώς και με τις αποβάθρες του σταθμού.

4. Ο ΟΣΕ και ο δήμος Μενεμένης έχουν αναθέσει σε τεχνικό γραφείο την εκπόνηση μελέτης για την κατασκευή υπόγειας διάβασης οχημάτων και πεζών στην οδό Αγίας Παρασκευής, τον κεντρικό δρόμο εισόδου στη Μενεμένη από την οδό Μοναστηρίου.

5. Στην περιοχή Επταλόφου των Αμπελοκήπων υπάρχει για περισσότερα από 40 χρόνια μεταλλική άνω διάβαση των σιδηροδρομικών γραμμών, η οποία ανακατασκευάστηκε προ λίγων μηνών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.