Σάββατο 19 Ιουλίου 2008

ΜΕΤΡΟΠΟΝΤΙΚΑΣ Πιάνει δουλειά από Σεπτέμβριο

Μακεδονία, 19/07/2008

Μετά το Δεκαπενταύγουστο αναμένεται να ξεκινήσει η συναρμολόγηση του πρώτου μετροπόντικα στο ειδικό φρεάτιο που έχει διαμορφωθεί στο εργοτάξιο του σιδηροδρομικού σταθμού Θεσσαλονίκης.

Του Φώτη Κουτσαμπάρη

Χθες άρχισαν οι προετοιμασίες για τη μετακίνηση των τμημάτων του μετροπόντικα που έχουν εναποτεθεί στην πλατεία του σταθμού δίπλα από το φρεάτιο. Στο σημείο εγκαταστάθηκαν δύο γερανοί ύψους 25 μέτρων, ενώ ολοκληρώνονται οι εργασίες αντιστήριξης στο φρεάτιο.
“Θα ξεκινήσουν να κατεβαίνουν τα κομμάτια του μετροπόντικα κάτω στο φρεάτιο, για να συναρμολογηθούν, να κάνει τη δοκιμαστική του λειτουργία και να βάλει μπροστά”, αναφέρει ο κ. Χάρης Τσιματζής, εκπρόσωπος της Αττικό Μετρό Α.Ε. “Οι εργασίες στο φρεάτιο υποδοχής έχουν ολοκληρωθεί στο 95%”, προσθέτει ο ίδιος.
Μόλις συναρμολογηθεί ο πρώτος μετροπόντικας, κάτι που υπολογίζεται έως το τέλος Σεπτεμβρίου, θα ξεκινήσει το υπόγειο ταξίδι του και αφού διανύσει εκατό μέτρα κάτω από την Εγνατία, θα ξεκινήσει η συναρμολόγηση του δεύτερου μετροπόντικα που θα διανοίξει τη δεύτερη σήραγγα από την απέναντι πλευρά. “Δεν θέλουμε να έχει παράλληλα 6,5 μέτρα από τη μια πλευρά και 6,5 μέτρα από την άλλη διαταραχή στο υπέδαφος. Για το λόγο αυτό θα υπάρχει διαφορά στην απόστασή τους”, περιγράφει ο κ. Τσιματζής.
Τα τμήματα του πρώτου μετροπόντικα ήρθαν στη Θεσσαλονίκη το Νοέμβριο του 2007 και του δεύτερου τον Απρίλιο του 2008. Ενώ έπρεπε στο τέλος Απριλίου να αρχίσει η διάνοιξη, το έργο καθυστέρησε λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων εντός του φρεατίου υποδοχής. Έτσι, η εκσκαφή θα γίνει με καθυστέρηση τουλάχιστον πέντε μηνών, η οποία, σύμφωνα με τους επιβλέποντες, δεν θα επηρεάσει συνολικά το χρονοδιάγραμμα του έργου.
Τα υπερσύγχρονα μηχανήματα, γερμανικής κατασκευής, που έχουν βάρος 400 τόνων και μήκος 90 μέτρων, διαθέτουν ασπίδα εξισορρόπησης της πίεσης του εδάφους, για να ελαχιστοποιεί τις επιφανειακές καθιζήσεις μέσω του ελέγχου της φυσικής εδαφικής πίεσης στο μέτωπο της σήραγγας. Θα κατασκευάσουν παράλληλα τα τμήματα σήραγγας μονής τροχιάς μεταξύ των σταθμών Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού και Νέας Ελβετίας, με συνολικό μήκος 7,7 χλμ. Σε καθημερινή βάση θα σκάβουν 10 μέτρα σήραγγας μετρό σε βάθος από 16 μέχρι 31 μέτρα. Το υπόλοιπο τμήμα του κύριου άξονα των 9,6 χλμ. θα γίνει με ανοικτό όρυγμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.