Τετάρτη 1 Ιουλίου 2009

«Κωστίκας» και «Γιωρίκας» πατούν τέρμα το γκάζι

Αγγελιοφόρος, 01/07/2009


Στο φουλ δουλεύουν ο «Κωστίκας» και ο «Γιωρίκας», οι δύο μετροπόντικες της Θεσσαλονίκης, που συνεχίζουν ακάθεκτοι το ταξίδι τους στα έγκατα της πόλης. Ο «Κωστίκας», που άρχισε πρώτος να εργάζεται τον περασμένο Ιανουάριο, έχει περάσει την οδό Συγγρού και κατευθύνεται προς την Ιωνος Δραγούμη. Ο «Γιωρίκας», το δεύτερο μηχάνημα διάνοιξης σηράγγων που έπιασε δουλειά στις 23 Απριλίου, έχει ήδη φτάσει στο Βαρδάρι, στο ύψος της οδού Λαγκαδά.

Οι δύο μετροπόντικες, που εργάζονται 24 ώρες το 24ωρο, προχωρούν κατά μέσο όρο δέκα μέτρα τη μέρα χωρίς να έχουν να αντιμετωπίσουν στο διάβα τους δυσάρεστα απρόοπτα. Κι αυτό καθώς στο βάθος που βρίσκονται (από μείον 16 έως μείον 31 μέτρα) δεν υπάρχει ούτε ίχνος αρχαίων, ενώ και ο υδροφόρος ορίζοντας βρίσκεται πάνω από την οροφή της σήραγγας που κατασκευάζουν.

Πυρετωδώς

Με πυρετώδεις ρυθμούς, εξάλλου, εργάζονται τα συνεργεία κατασκευής του μετρό από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι και το σταθμό Αναλήψεως, όπου έχουν αναπτυχθεί εργοτάξια του υπόγειου μέσου σε σταθερή τροχιά.

Στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, σημείο εκκίνησης της διαδρομής του μετρό, έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή των διαφραγματικών τοίχων (το περίβλημα) του σταθμού και βρίσκεται σε εξέλιξη η θεμελίωσή του. Μέσα στο μήνα, εξάλλου, αναμένεται να αρχίσουν οι εκσκαφές, πάντα υπό το... άγρυπνο βλέμμα των αρχαιολόγων. Τα υλικά εκσκαφής θα καταλήγουν σε εγκεκριμένους χώρους απόθεσης.

Την ίδια ώρα προχωρούν οι εργασίες και στον επίσταθμο (το σημείο όπου θα στρίβουν οι συρμοί για να αλλάξουν κατεύθυνση, κοντά στην εκκλησία των Αγίων Πάντων), όπου βρίσκεται σε εξέλιξη η αρχαιολογική έρευνα και γίνεται η προεργασία για τη σκυροδέτηση (μπετόν) της πλάκας οροφής.

Στη διακλάδωση του μετρό για τη Σταυρούπολη -η οποία κατασκευάζεται ήδη, ώστε μελλοντικά, όταν προχωρήσει η επέκταση του έργου, να μη δημιουργηθούν προβλήματα στη λειτουργία του υπόγειου μέσου σε σταθερή τροχιά- ολοκληρώθηκε η κατασκευή των διαφραγματικών τοίχων, συνεχίζεται η αρχαιολογική έρευνα και γίνεται εκσκαφή.

Ρυθμίσεις στο Βαρδάρι

Στο σταθμό Δημοκρατίας, που αποτελεί ένα από τα πιο δύσκολα σημεία στην κατασκευή του μετρό, από την άποψη των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και των προβλημάτων που δημιουργούνται στην κίνηση πεζών και οχημάτων λόγω των έργων, το περίβλημα του σταθμού είναι έτοιμο και σ' αυτήν τη φάση δημιουργείται η υποδομή για τις εισόδους του. Επιπλέον, τα συνεργεία προχωρούν σε εργασίες, ώστε στην επιφάνεια του εδάφους να τοποθετηθεί μεταλλική γέφυρα και να αποκατασταθεί η κυκλοφορία, ενώ τα έργα θα συνεχίζονται υπογείως. Πάντως, η τοποθέτηση της μεταλλικής γεφύρωσης βρίσκεται σε άμεση εξάρτηση με τις αρχαιολογικές έρευνες. Σήμερα, οι εργασίες εκτελούνται στο κέντρο της οδού Μοναστηρίου και υπολογίζεται ότι σε περίπου 15 μέρες τα συνεργεία θα μεταφερθούν στο νότιο τμήμα της οδού.

Στο σταθμό Βενιζέλου, επίσης, έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή των διαφραγματικών τοίχων και έχουν αρχίσει οι εκσκαφές. Σε εξέλιξη είναι οι εργασίες τοποθέτησης μεταλλικής γέφυρας, που και σε αυτήν την περίπτωση βρίσκεται σε άμεση εξάρτηση με τις αρχαιολογικές έρευνες.

Στο κέντρο

Στο σταθμό Αγίας Σοφίας ολοκληρώνεται η κατασκευή των διαφραγματικών τοίχων, στη νότια πλευρά του σταθμού, και πραγματοποιείται προσωρινή παράκαμψη του πυρίκαυστου αγωγού. Επίσης, τα συνεργεία προετοιμάζονται για την κατασκευή των εισόδων του σταθμού.

Στο σταθμό Σιντριβανίου σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η αρχαιολογική ανασκαφή, καθώς έχει ολοκληρωθεί το περίβλημα του σταθμού, ενώ τα κατασκευαστικά συνεργεία προχωρούν σε εργασίες αντιστήριξης.

Εξω από τη βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου, όπου έχει κατασκευαστεί ένα τεράστιο όρυγμα απ' όπου θα βγαίνει σημαντικό τμήμα των υλικών εκσκαφής από τους δύο μετροπόντικες, ολοκληρώθηκαν οι διαφραγματικοί τοίχοι, κατασκευάστηκε η πλάκα οροφής του φρέατος και τώρα τα συνεργεία σκάβουν για τον πρώτο υπόγειο όροφο και τοποθετούν όργανα μετρήσεων.

Στο σταθμό Πανεπιστημίου, προχωρά η κατασκευή των διαφραγματικών τοίχων, όπως επίσης και η υποδομή για τη μία εκ των εισόδων, ενώ στο δυτικό τμήμα του σταθμού εξελίσσεται η αρχαιολογική ανασκαφή.

Νέα εργοτάξια

Στο Παπάφειο, που θα αποτελέσει ένα νέο εργοτάξιο, βρίσκεται σε εξέλιξη η εγκατάσταση των συνεργείων της αναδόχου κοινοπραξίας.

Στο σταθμό Ευκλείδη, το μόνο εργοτάξιο το οποίο δε δημιουργεί κυκλοφοριακά προβλήματα, καθώς έχει οριοθετηθεί μέσα στην αλάνα μεταξύ των οδών Παπαναστασίου και Κωνσταντινουπόλεως, στο ύψος της Κατσιμίδη, ολοκληρώθηκαν οι παρακάμψεις των δικτύων των οργανισμών κοινής ωφελείας, εγκαταστάθηκαν ειδικά όργανα γεωμηχανικής και δομητικής παρακολούθησης και σήμερα τα συνεργεία κατασκευάζουν τους διαφραγματικούς τοίχους.

Στο σταθμό Φλέμιγκ σε φάση ολοκλήρωσης βρίσκονται οι εργασίες παράκαμψης των δικτύων των οργανισμών κοινής ωφελείας και αναμένεται η έναρξη κατασκευής των διαφραγματικών τοίχων.

Στο σταθμό Αναλήψεως ολοκληρώνονται οι εργοταξιακές εγκαταστάσεις και βρίσκονται σε εξέλιξη οι παρακάμψεις των δικτύων των οργανισμών κοινής ωφελείας.

Στο σταθμό Πατρικίου, τέλος, η ανάδοχος κοινοπραξία σύντομα θα αναπτύξει εργοταξιακή εγκατάσταση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.