Ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Δημοσίων Έργων, Γιάννης Μαγκριώτης, έδωσε σήμερα συνέντευξη Τύπου, στα γραφεία του ΠΑΣΟΚ Θεσσαλονίκης, με θέμα: «Οι Δημόσιες Υποδομές της Θεσσαλονίκης, τα μεγάλα λόγια χωρίς αντίκρισμα της κυβέρνησης και η προοπτική». Ο Γ. Μαγκριώτης, μεταξύ άλλων, είπε τα εξής:
Μετρό Θεσσαλονίκης
Έχει σπαταληθεί το 53% του συμβατικού χρόνου κατασκευής της γραμμής των 9,6 χιλ. και οι εργασίες που έχουν πραγματοποιηθεί δεν ξεπερνούν το 9,2% του συνολικού έργου.
Χάθηκαν τουλάχιστον 100 εκ. ευρώ από το Γ ΚΠΣ, δεν υπάρχουν οι διασφαλισμένοι πόροι για την ολοκλήρωση της πρώτης γραμμής, ενώ η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. κατασκευάζει το έργο κυρίως με δάνεια και όχι με δημόσιους πόρους.
Η κατασκευή της πρώτης γραμμής του ΜΕΤΡΟ γίνεται με πολύ αργούς ρυθμούς, δημιουργεί πολλά προβλήματα στην πόλη και την αγορά, ενώ το έργο βρίσκεται 2,5 χρόνια εκτός χρονοδιαγράμματος και κανείς δεν γνωρίζει πότε θα ολοκληρωθεί η πρώτη γραμμή. Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα είναι έτοιμη ούτε μέχρι το 2015, εάν συνεχιστεί η υποχρηματοδότησή του.
Οι επεκτάσεις προς την Καλαμαριά έχουν διασφαλισμένη χρηματοδότηση μόνο για το 50% του έργου. μέχρι το 2015, ενώ δεν υπάρχουν ολοκληρωμένες μελέτες.
Για τις επεκτάσεις προς την Δυτική πλευρά της πόλης, δεν υπάρχουν ούτε μελέτες, ούτε διασφαλισμένοι πόροι. Το μόνο που υπάρχει είναι οι διακηρύξεις προπαγάνδας από την κυβέρνηση.
Τέλος, το ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης δεν μπορεί να εποπτεύεται και να σχεδιάζεται από τις υπηρεσίες της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ στην Αθήνα.
Η συγκεκριμένη δομή και πρακτική οδηγεί σε μεγάλες καθυστερήσεις στον σχεδιασμό και την έγκριση των εργασιών. Τα στελέχη της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ στην Αθήνα δεν γνωρίζουν τις ιδιομορφίες κάθε περιοχής, για να πάρουν τα κατάλληλα μέτρα, που θα ελαχιστοποιούν τα προβλήματα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, τα προβλήματα στην αγορά και οι πλημμύρες στην Φλέμινγκ.
Το γεγονός αυτό είναι υποτιμητικό για τον επιστημονικό και τεχνικό κόσμο της Θεσσαλονίκης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.