Μόνο με θαύμα θα μπορούσε να παραδοθεί το έργο το 2012, ξεκαθάρισε ο υφ. Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης.
Της Φανής Σοβιτσλή
Fsovitsli@makthes.gr
Το 2014, και όχι νωρίτερα, θα παραδοθεί η βασική γραμμή του μετρό της Θεσσαλονίκης, που θα συνδέει τον Σιδηροδρομικό Σταθμό με τη Νέα Ελβετία. Τη δέσμευση ανέλαβε χθες από τη Θεσσαλονίκη ο υφυπουργός Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης, ανακοινώνοντας μάλιστα ότι θα τρέξουν σύντομα και οι γραμμές επέκτασης προς Καλαμαριά, αφού ζητήθηκε ήδη από την Αττικό Μετρό να προκηρύξει άμεσα διαγωνισμό για την επιλογή αναδόχου, ώστε να αποφευχθούν νέες καθυστερήσεις. ..
Ο κ. Μαγκριώτης, που συμμετείχε σε σύσκεψη για έργα υποδομής στον δήμο Καλαμαριάς, διέψευσε τα σενάρια που ήθελαν το μετρό να παραδίδεται νωρίτερα, λέγοντας ότι “η βασική γραμμή θα μπορούσε να παραδοθεί το 2012 μόνο με ένα... θαύμα”. Παρ’ όλα αυτά έκανε λόγο για μεγάλες καθυστερήσεις και, όπως είπε, χάθηκε πολύτιμος χρόνος για το έργο. Ανέφερε επίσης ότι πολύ σύντομα η διοίκηση της Αττικό Μετρό, παρά τις αντιδράσεις που εκφράζονται, θα εγκατασταθεί στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να ξεπεραστούν εκείνα τα προβλήματα που δημιούργησαν τις όποιες καθυστερήσεις.
Σε ό,τι αφορά τις γραμμές επέκτασης ο υφυπουργός Μεταφορών ανέφερε ότι “ζητήθηκε ήδη από την Αττικό Μετρό να προχωρήσει στην προκήρυξη διαγωνισμού για να υπάρξει ανάδοχος και να αποφευχθούν τυχόν νέες καθυστερήσεις”. Φυσικά, όπως διευκρίνισε ο κ. Μαγκριώτης, η κυβέρνηση θα διασφαλίσει τη χρηματοδότηση των επεκτάσεων, διότι, όπως είπε, μέχρι σήμερα έχει διασφαλιστεί μόνο το 50% των κονδυλίων. Όσον αφορά το έργο του μετρό, σημείωσε ότι διαθέτει πιστοποιημένες δαπάνες ύψους 120 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχούν στο 11% του συνολικού κόστους προϋπολογισμού (1,1 δισ. ευρώ).
Αποκατάσταση δρόμου
Στο μεταξύ, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όπως ανακοίνωσε ο κ. Μαγκριώτης, προχωρά στην αποκατάσταση του οδικού άξονα από τον Φοίνικα μέχρι και το ύψος της νομαρχίας Θεσσαλονίκης, που αποτελεί την ανατολική πύλη εισόδου της πόλης. Ο υφυπουργός, στη διάρκεια της χθεσινής σύσκεψης στον δήμο Καλαμαριάς, δεσμεύτηκε ότι θα διατεθούν 1 εκατ. ευρώ προκειμένου να δημοπρατηθεί το έργο και να αρχίσουν οι εργασίες για την ανακατασκευή του δρόμου, που εμφανίζει κακοτεχνίες κρύβοντας παγίδες θανάτου για τους οδηγούς. Πρόκειται για το τμήμα του δρόμου από την οδό Μαρίνου Αντύπα έως το ύψος της νομαρχίας, για το οποίο η διοίκηση του δήμου Καλαμαριάς είχε υποβάλει το αίτημα εδώ και πολλά χρόνια, αλλά η προηγούμενη ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ ενέκρινε χρηματοδότηση για διάφορα άλλα τμήματα προβληματικών οδικών αξόνων στον νομό, πλην του συγκεκριμένου. “Είναι ντροπή η ανατολική είσοδος της πόλης να έχει αυτή την άσχημη εικόνα, που δεν τιμά ούτε τους επισκέπτες ούτε τους κατοίκους”, υπογράμμισε ο υφυπουργός.
Από την πλευρά του ο δήμαρχος Καλαμαριάς, Χριστόδουλος Οικονομίδης, εμφανίστηκε ικανοποιημένος για τη λύση που προωθεί το αρμόδιο υπουργείο στο θέμα αποκατάστασης στον συγκεκριμένο δρόμο. “Επί πέντε χρόνια διαμαρτυρόμασταν στην προηγούμενη κυβέρνηση για το θέμα αυτό, αλλά δυστυχώς δεν βρίσκαμε ανταπόκριση. Εντέλει η σημερινή κυβέρνηση ανταποκρίθηκε και ο υφυπουργός δεσμεύτηκε να διατεθεί 1 εκατ. ευρώ, ούτως ώστε να γίνει άμεσα η δημοπράτηση του έργου”, τόνισε ο δήμαρχος. Προϋπόθεση για την ανακατασκευή του δρόμου, μήκους 1,5 χλμ., είναι για τον δήμο Καλαμαριάς και η πλήρης υποδομή, υπό την έννοια ότι θα πρέπει να ανακατασκευαστούν και τα πεζοδρόμια και βεβαίως να διατηρηθούν οπωσδήποτε οι τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας.
Fsovitsli@makthes.gr
Το 2014, και όχι νωρίτερα, θα παραδοθεί η βασική γραμμή του μετρό της Θεσσαλονίκης, που θα συνδέει τον Σιδηροδρομικό Σταθμό με τη Νέα Ελβετία. Τη δέσμευση ανέλαβε χθες από τη Θεσσαλονίκη ο υφυπουργός Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης, ανακοινώνοντας μάλιστα ότι θα τρέξουν σύντομα και οι γραμμές επέκτασης προς Καλαμαριά, αφού ζητήθηκε ήδη από την Αττικό Μετρό να προκηρύξει άμεσα διαγωνισμό για την επιλογή αναδόχου, ώστε να αποφευχθούν νέες καθυστερήσεις. ..
Ο κ. Μαγκριώτης, που συμμετείχε σε σύσκεψη για έργα υποδομής στον δήμο Καλαμαριάς, διέψευσε τα σενάρια που ήθελαν το μετρό να παραδίδεται νωρίτερα, λέγοντας ότι “η βασική γραμμή θα μπορούσε να παραδοθεί το 2012 μόνο με ένα... θαύμα”. Παρ’ όλα αυτά έκανε λόγο για μεγάλες καθυστερήσεις και, όπως είπε, χάθηκε πολύτιμος χρόνος για το έργο. Ανέφερε επίσης ότι πολύ σύντομα η διοίκηση της Αττικό Μετρό, παρά τις αντιδράσεις που εκφράζονται, θα εγκατασταθεί στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να ξεπεραστούν εκείνα τα προβλήματα που δημιούργησαν τις όποιες καθυστερήσεις.
Σε ό,τι αφορά τις γραμμές επέκτασης ο υφυπουργός Μεταφορών ανέφερε ότι “ζητήθηκε ήδη από την Αττικό Μετρό να προχωρήσει στην προκήρυξη διαγωνισμού για να υπάρξει ανάδοχος και να αποφευχθούν τυχόν νέες καθυστερήσεις”. Φυσικά, όπως διευκρίνισε ο κ. Μαγκριώτης, η κυβέρνηση θα διασφαλίσει τη χρηματοδότηση των επεκτάσεων, διότι, όπως είπε, μέχρι σήμερα έχει διασφαλιστεί μόνο το 50% των κονδυλίων. Όσον αφορά το έργο του μετρό, σημείωσε ότι διαθέτει πιστοποιημένες δαπάνες ύψους 120 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχούν στο 11% του συνολικού κόστους προϋπολογισμού (1,1 δισ. ευρώ).
Αποκατάσταση δρόμου
Στο μεταξύ, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όπως ανακοίνωσε ο κ. Μαγκριώτης, προχωρά στην αποκατάσταση του οδικού άξονα από τον Φοίνικα μέχρι και το ύψος της νομαρχίας Θεσσαλονίκης, που αποτελεί την ανατολική πύλη εισόδου της πόλης. Ο υφυπουργός, στη διάρκεια της χθεσινής σύσκεψης στον δήμο Καλαμαριάς, δεσμεύτηκε ότι θα διατεθούν 1 εκατ. ευρώ προκειμένου να δημοπρατηθεί το έργο και να αρχίσουν οι εργασίες για την ανακατασκευή του δρόμου, που εμφανίζει κακοτεχνίες κρύβοντας παγίδες θανάτου για τους οδηγούς. Πρόκειται για το τμήμα του δρόμου από την οδό Μαρίνου Αντύπα έως το ύψος της νομαρχίας, για το οποίο η διοίκηση του δήμου Καλαμαριάς είχε υποβάλει το αίτημα εδώ και πολλά χρόνια, αλλά η προηγούμενη ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ ενέκρινε χρηματοδότηση για διάφορα άλλα τμήματα προβληματικών οδικών αξόνων στον νομό, πλην του συγκεκριμένου. “Είναι ντροπή η ανατολική είσοδος της πόλης να έχει αυτή την άσχημη εικόνα, που δεν τιμά ούτε τους επισκέπτες ούτε τους κατοίκους”, υπογράμμισε ο υφυπουργός.
Από την πλευρά του ο δήμαρχος Καλαμαριάς, Χριστόδουλος Οικονομίδης, εμφανίστηκε ικανοποιημένος για τη λύση που προωθεί το αρμόδιο υπουργείο στο θέμα αποκατάστασης στον συγκεκριμένο δρόμο. “Επί πέντε χρόνια διαμαρτυρόμασταν στην προηγούμενη κυβέρνηση για το θέμα αυτό, αλλά δυστυχώς δεν βρίσκαμε ανταπόκριση. Εντέλει η σημερινή κυβέρνηση ανταποκρίθηκε και ο υφυπουργός δεσμεύτηκε να διατεθεί 1 εκατ. ευρώ, ούτως ώστε να γίνει άμεσα η δημοπράτηση του έργου”, τόνισε ο δήμαρχος. Προϋπόθεση για την ανακατασκευή του δρόμου, μήκους 1,5 χλμ., είναι για τον δήμο Καλαμαριάς και η πλήρης υποδομή, υπό την έννοια ότι θα πρέπει να ανακατασκευαστούν και τα πεζοδρόμια και βεβαίως να διατηρηθούν οπωσδήποτε οι τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.