Μηνυτήρια αναφορά κατέθεσε το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης. Αγανακτισμένοι οι καταστηματάρχες. Καταγγέλλουν ότι οι λαμαρίνες οδηγούν σε μαρασμό τα καταστήματά τους.
Της Μαρίας Τερζούδη
Μηνυτήρια αναφορά, προκειμένου να διερευνηθούν τυχόν ποινικές ευθύνες για τις καθυστερήσεις στην κατασκευή του έργου του μετρό Θεσσαλονίκης κατέθεσε το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης στον εισαγγελέα πλημμελειοδικών Θεσσαλονίκης λίγες ώρες μετά τη συνάντηση που είχε με τους υπεύθυνους της Αττικό Μετρό Α.Ε.
Όπως επισημαίνεται στη μηνυτήρια αναφορά “οι επαγγελματίες έχουν περιέλθει σε οικονομικό μαρασμό και καταστροφή εξαιτίας της αδικαιολόγητης καθυστέρησης στην εκτέλεση κατασκευής του έργου του μετρό Θεσσαλονίκης από τον κύριο και ανάδοχο του έργου”. Όπως υπογραμμίζεται, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της Αττικό Μετρό Α.Ε. και του αρμόδιου υπουργού από την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής του έργου, τον Απρίλιο του 2006, και την έναρξη των εργασιών στα τέλη Ιουνίου του ίδιου έτους, έχει περάσει πάνω από το 50% του συμβατικού χρόνου κατασκευής του μέτρο, αλλά μέχρι τώρα έχει κατασκευαστεί μόνο το 11% του έργου, το οποίο σύμφωνα με τις αρχικές εκτιμήσεις θα ολοκληρωνόταν το 2012. “Τώρα μετατίθεται για το 2014 και βλέπουμε...”
Σε απόγνωση οι επαγγελματίες
Έντονο προβληματισμό εκφράζουν οι επαγγελματίες των περιοχών που πολιορκούνται από τα εργοτάξια του μετρό. Οι βιτρίνες τους, λένε, καλύπτονται από λαμαρίνες, τα καταστήματά τους γίνονται δυσπρόσιτα, η έλλειψη φωτισμού δημιουργεί προβλήματα και συνεπάγεται κινδύνους. “Με τις λαμαρίνες κάναμε γιορτές”, λένε χαρακτηριστικά καταστηματάρχες της Ανάληψης, ο τζίρος των οποίων σε πολλές περιπτώσεις έχει πέσει ακόμη και στο 50%.
“Πρέπει οπωσδήποτε να γίνει κάτι για τις ημέρες της αποκριάς και του Πάσχα, που φέτος γιορτάζονται νωρίς”, τονίζουν. Ειδικά για τις λαμαρίνες και μάλιστα σε σημεία με ελλιπή φωτισμό οι καταστηματάρχες αναφέρουν περιστατικά, όπως απόπειρες βιασμού και χρήση ναρκωτικών ουσιών.
Σήμα κινδύνου
Σύμφωνα με τον διευθυντή του μετρό Θεσσαλονίκης Ευάγγελο Γαλούση, σε πολλές περιπτώσεις, οι αρχαιολογικές ανασκαφές καθυστερούν σημαντικά την πρόοδο του συνολικού έργου. “Τα σκάμματα βαθαίνουν και ακόμη δεν έχουν λυθεί προβλήματα για το πώς θα ανεβαίνει το χώμα στην επιφάνεια”, λέει χαρακτηριστικά. “Δεδομένου ότι η βάρδια των αρχαιολόγων είναι μία και τελειώνει στις 4 μ.μ., επιχειρώ εδώ και καιρό να προστεθεί δεύτερη βάρδια, πράγμα που θα γίνει. Ήδη ο αριθμός των εργαζομένων στο Σιντριβάνι και τη Μοναστηρίου έχει αυξηθεί, ενώ, για να αντιμετωπιστούν συνολικά οι εν λόγω καθυστερήσεις, υπάρχει πολιτική απόφαση για πραγματοποίηση τακτικών συνεδριάσεων του ΚΑΣ εδώ στη Θεσσαλονίκη. Ζητούμενο είναι να ολοκληρωθεί η δουλειά των αρχαιολόγων, η οποία αν συνεχιστεί έτσι, θα έχουμε ακόμη μεγαλύτερες καθυστερήσεις”, αναφέρει.
Επιπλέον, κατά τον κ. Γαλούση, πρέπει να ληφθούν, μέτρα ώστε στις περιφράξεις των εργοταξίων σε όσες περιοχές αυτό είναι δυνατό να χρησιμοποιηθεί πλέγμα και όσο γίνεται λιγότερη λαμαρίνα, προκειμένου να μην αποκλείεται η πρόσβαση και η οπτική επαφή με τις βιτρίνες των καταστημάτων. “Αυτό θα οριστικοποιηθεί σύντομα”, λέει.
Τέλος, τις επόμενες ημέρες θα εντοπιστούν τα σημεία όπου ενδείκνυται να υπάρχει φωτισμός. “Δύο αλλαγές θα κάνουν τη διαφορά”, αναφέρει χαρακτηριστικά. “Η επικείμενη αλλαγή διοίκησης της Αττικό Μετρό Α.Ε. και η συνάντηση που θα έχουμε σύντομα με τον γενικό γραμματέα Δημοσίων Έργων του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννη Οικονομίδη”, καταλήγει.
Η επόμενη συνάντηση
Η επόμενη συνάντηση των ενδιαφερόμενων επαγγελματιών έχει οριστεί σε περίπου δέκα ημέρες, προκειμένου να συζητηθούν εκ νέου τα αιτήματα και να ελεγχθεί η υλοποίησή τους. Στη συνάντηση, σύμφωνα με τον κ. Ζορπίδη, θα κληθεί να παραστεί και ο αρμόδιος υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης.
Η πρόοδος των έργων
Σύμφωνα με την πρόοδο των έργων, έως τις 22 Ιανουαρίου ο δεύτερος μετροπόντικας αναμένεται να φτάσει στο Σιντριβάνι, τα έργα στη Βενιζέλου θα μεταφερθούν σύντομα στην άλλη πλευρά της Εγνατία, στην οδό Αγίας Σοφίας η κυκλοφορία θα αποκατασταθεί και θα κλείσει η οδός Πλάτωνος, στην οδό Φλέμιγκ η κίνηση θα μεταφερθεί στην άλλη πλευρά του δρόμου και η Μακεδονίας θα παραμείνει κλειστή, ενώ στην περιοχή Δροσίνη-Μπότσαρη τις επόμενες δύο εβδομάδες ολοκληρώνεται η εκτροπή του αποχετευτικού δικτύου και αρχίζει η κατασκευή διαφραγματικών τοίχων.
Μηνυτήρια αναφορά, προκειμένου να διερευνηθούν τυχόν ποινικές ευθύνες για τις καθυστερήσεις στην κατασκευή του έργου του μετρό Θεσσαλονίκης κατέθεσε το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης στον εισαγγελέα πλημμελειοδικών Θεσσαλονίκης λίγες ώρες μετά τη συνάντηση που είχε με τους υπεύθυνους της Αττικό Μετρό Α.Ε.
Όπως επισημαίνεται στη μηνυτήρια αναφορά “οι επαγγελματίες έχουν περιέλθει σε οικονομικό μαρασμό και καταστροφή εξαιτίας της αδικαιολόγητης καθυστέρησης στην εκτέλεση κατασκευής του έργου του μετρό Θεσσαλονίκης από τον κύριο και ανάδοχο του έργου”. Όπως υπογραμμίζεται, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της Αττικό Μετρό Α.Ε. και του αρμόδιου υπουργού από την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής του έργου, τον Απρίλιο του 2006, και την έναρξη των εργασιών στα τέλη Ιουνίου του ίδιου έτους, έχει περάσει πάνω από το 50% του συμβατικού χρόνου κατασκευής του μέτρο, αλλά μέχρι τώρα έχει κατασκευαστεί μόνο το 11% του έργου, το οποίο σύμφωνα με τις αρχικές εκτιμήσεις θα ολοκληρωνόταν το 2012. “Τώρα μετατίθεται για το 2014 και βλέπουμε...”
Σε απόγνωση οι επαγγελματίες
Έντονο προβληματισμό εκφράζουν οι επαγγελματίες των περιοχών που πολιορκούνται από τα εργοτάξια του μετρό. Οι βιτρίνες τους, λένε, καλύπτονται από λαμαρίνες, τα καταστήματά τους γίνονται δυσπρόσιτα, η έλλειψη φωτισμού δημιουργεί προβλήματα και συνεπάγεται κινδύνους. “Με τις λαμαρίνες κάναμε γιορτές”, λένε χαρακτηριστικά καταστηματάρχες της Ανάληψης, ο τζίρος των οποίων σε πολλές περιπτώσεις έχει πέσει ακόμη και στο 50%.
“Πρέπει οπωσδήποτε να γίνει κάτι για τις ημέρες της αποκριάς και του Πάσχα, που φέτος γιορτάζονται νωρίς”, τονίζουν. Ειδικά για τις λαμαρίνες και μάλιστα σε σημεία με ελλιπή φωτισμό οι καταστηματάρχες αναφέρουν περιστατικά, όπως απόπειρες βιασμού και χρήση ναρκωτικών ουσιών.
Σήμα κινδύνου
Σύμφωνα με τον διευθυντή του μετρό Θεσσαλονίκης Ευάγγελο Γαλούση, σε πολλές περιπτώσεις, οι αρχαιολογικές ανασκαφές καθυστερούν σημαντικά την πρόοδο του συνολικού έργου. “Τα σκάμματα βαθαίνουν και ακόμη δεν έχουν λυθεί προβλήματα για το πώς θα ανεβαίνει το χώμα στην επιφάνεια”, λέει χαρακτηριστικά. “Δεδομένου ότι η βάρδια των αρχαιολόγων είναι μία και τελειώνει στις 4 μ.μ., επιχειρώ εδώ και καιρό να προστεθεί δεύτερη βάρδια, πράγμα που θα γίνει. Ήδη ο αριθμός των εργαζομένων στο Σιντριβάνι και τη Μοναστηρίου έχει αυξηθεί, ενώ, για να αντιμετωπιστούν συνολικά οι εν λόγω καθυστερήσεις, υπάρχει πολιτική απόφαση για πραγματοποίηση τακτικών συνεδριάσεων του ΚΑΣ εδώ στη Θεσσαλονίκη. Ζητούμενο είναι να ολοκληρωθεί η δουλειά των αρχαιολόγων, η οποία αν συνεχιστεί έτσι, θα έχουμε ακόμη μεγαλύτερες καθυστερήσεις”, αναφέρει.
Επιπλέον, κατά τον κ. Γαλούση, πρέπει να ληφθούν, μέτρα ώστε στις περιφράξεις των εργοταξίων σε όσες περιοχές αυτό είναι δυνατό να χρησιμοποιηθεί πλέγμα και όσο γίνεται λιγότερη λαμαρίνα, προκειμένου να μην αποκλείεται η πρόσβαση και η οπτική επαφή με τις βιτρίνες των καταστημάτων. “Αυτό θα οριστικοποιηθεί σύντομα”, λέει.
Τέλος, τις επόμενες ημέρες θα εντοπιστούν τα σημεία όπου ενδείκνυται να υπάρχει φωτισμός. “Δύο αλλαγές θα κάνουν τη διαφορά”, αναφέρει χαρακτηριστικά. “Η επικείμενη αλλαγή διοίκησης της Αττικό Μετρό Α.Ε. και η συνάντηση που θα έχουμε σύντομα με τον γενικό γραμματέα Δημοσίων Έργων του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννη Οικονομίδη”, καταλήγει.
Η επόμενη συνάντηση
Η επόμενη συνάντηση των ενδιαφερόμενων επαγγελματιών έχει οριστεί σε περίπου δέκα ημέρες, προκειμένου να συζητηθούν εκ νέου τα αιτήματα και να ελεγχθεί η υλοποίησή τους. Στη συνάντηση, σύμφωνα με τον κ. Ζορπίδη, θα κληθεί να παραστεί και ο αρμόδιος υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης.
Η πρόοδος των έργων
Σύμφωνα με την πρόοδο των έργων, έως τις 22 Ιανουαρίου ο δεύτερος μετροπόντικας αναμένεται να φτάσει στο Σιντριβάνι, τα έργα στη Βενιζέλου θα μεταφερθούν σύντομα στην άλλη πλευρά της Εγνατία, στην οδό Αγίας Σοφίας η κυκλοφορία θα αποκατασταθεί και θα κλείσει η οδός Πλάτωνος, στην οδό Φλέμιγκ η κίνηση θα μεταφερθεί στην άλλη πλευρά του δρόμου και η Μακεδονίας θα παραμείνει κλειστή, ενώ στην περιοχή Δροσίνη-Μπότσαρη τις επόμενες δύο εβδομάδες ολοκληρώνεται η εκτροπή του αποχετευτικού δικτύου και αρχίζει η κατασκευή διαφραγματικών τοίχων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.