Πέμπτη 1 Απριλίου 2010

Επίσκεψη Γ. Μαγκριώτη σε εργοτάξιο του ΜΕΤΡΟ

Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, 01/04/2010


   Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης επισκέφθηκε σήμερα μαζί με τον Διευθυντή της Διευθύνουσας Υπηρεσίας του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης Ε. Γαλούση, τον Πρόεδρο του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Μ. Ζορπίδη και τον εκπρόσωπο των καταστηματαρχών της Μοναστηρίου Γ. Διαβάτη το εργοτάξιο του υπό κατασκευή σταθμού Δημοκρατίας του ΜΕΤΡΟ, στις οδούς Μοναστηρίου και Λαγκαδά στη Θεσσαλονίκη.

    Ο κ. Μαγκριώτης έκανε τις παρακάτω δηλώσεις:

    «Είναι εμφανείς οι προσπάθειες που κάνει η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και οι εργαζόμενοι για να λυθούν τα προβλήματα. Ειδικά σε περιοχές, όπως είναι αυτές που για πολλά χρόνια, σχεδόν από την έναρξη της κατασκευής του ΜΕΤΡΟ στη Θεσσαλονίκη είναι αποκλεισμένες. Είναι δικαιολογημένες οι διαμαρτυρίες των καταστηματαρχών, αφού και σε περιόδους που δεν είχαμε εργασίες ή που οι εργασίες πήγαιναν με πολύ αργούς ρυθμούς τα καταστήματά τους ήταν αποκλεισμένα, όπως και σε άλλες περιοχές της κεντρικής Θεσσαλονίκης.

    Γι’ αυτό από την πρώτη στιγμή μαζί με τον Πρόεδρο του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου τον κ. Ζορπίδη, αλλά και με τις επιτροπές των καταστηματαρχών όλων αυτών των περιοχών συνεργαστήκαμε για να μπορέσουμε να δώσουμε λύσεις.

    Οι λύσεις άρχισαν να δίνονται από τις παραμονές των Χριστουγέννων και συνεχίζονται. Βεβαίως η κατασκευή ενός τέτοιου μεγάλου έργου που το αγαπούμε όλοι στη Θεσσαλονίκη, το θέλουμε χρόνια και όλοι προσπαθούμε να τελειώσει το γρηγορότερο δυνατό σίγουρα δημιουργεί προβλήματα. Και πρέπει να τα ξέρουμε όλοι.

    Όμως ο καλύτερος συντονισμός των κρατικών φορέων, η συνεργασία με τους τοπικούς φορείς, η καλή χρηματοδότηση και η καλή διοίκηση του έργου περιορίζει και λύνει τα προβλήματα. Αυτή είναι η επιδίωξη και ο στόχος μας από την πρώτη στιγμή.

    Οι καθυστερήσεις μέχρι σήμερα ξεπερνούν τα δύο χρόνια και εάν συνεχιζόταν με τους ίδιους ρυθμούς, με τα ίδια προβλήματα και την ίδια συνεργασία των κρατικών φορέων, κανείς δεν ξέρει πότε θα τέλειωνε η βασική γραμμή του ΜΕΤΡΟ.

    Εμείς έχουμε έναν σχεδιασμό να τελειώσει στις αρχές του 2014 η βασική γραμμή. Δηλαδή να κερδίσουμε πάνω από το μισό του χαμένου χρόνου. Αυτόν τον στόχο θα τον πετύχουμε, έχοντας εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση του, έχοντας ενισχύσει τις υπηρεσίες που κάνουν τις ανασκαφές, τις οποίες θα ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο με τη νέα διοίκηση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε που ανέλαβε την προηγούμενη εβδομάδα και φυσικά φέρνοντας τη διοίκηση και την εποπτεία του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης στη Θεσσαλονίκη. Αυτό είναι το πιο αποφασιστικό βήμα για να εκλείψουν όλα τα προβλήματα ασυνεννοησίας και γραφειοκρατίας».

    Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με την «χαλάρωση» της εκτέλεσης των εργασιών του ΜΕΤΡΟ ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:

    «Χαλάρωση, υποχρηματοδότηση, ασυνεννοησία και καθυστερήσεις υπήρχαν τα προηγούμενα χρόνια. Δεν ξέρω αν αυτό ήταν αδυναμία ή επιλογή. Δεν θέλω να πιστέψω κάτι τέτοιο, απλώς δεν ήταν σε προτεραιότητα. Κάποιοι πίστεψαν ότι αφού ξεκίνησε το έργο πολιτικά πλέον πιστώνονται, δεν χρειάζεται να ολοκληρωθούν τα χρονοδιαγράμματα ή να προχωρήσουν οι εργασίες όπως πρέπει και ότι τα όποια προβλήματα δεν δημιουργούσαν πολιτικό κόστος και αυτά θα απορροφούνταν από την πρόοδο του έργου.

    Τα πράγματα δεν είναι έτσι. Τα προβλήματα περίσσεψαν και η αγανάκτηση του κόσμου εδώ στην περιοχή είναι δικαιολογημένη. Βέβαια πρέπει να πω, ότι οι καταστηματάρχες της περιοχής θα είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι όταν λειτουργήσει η γραμμή του ΜΕΤΡΟ, γιατί θα πολλαπλασιαστεί η εμπορικότητα της περιοχής. Όμως μέχρι τότε πρέπει να αντέξουμε. Αυτό είναι σημαντικό και γι’ αυτό θα πρέπει και η Τοπική Αυτοδιοίκηση να ικανοποιήσει μερικά από τα αιτήματα που από τα προηγούμενα χρόνια τίθενται αλλά κωφεύει.

    Με τις τρεις επιλογές, του καλού συντονισμού των κρατικών φορέων, ιδιαίτερα του δικού μας Υπουργείου με το Υπουργείο Πολιτισμού που ήδη ξεκίνησε, με τη σταθερή χρηματοδότηση αλλά πάνω απ’ όλα με την διοίκηση του ΜΕΤΡΟ στη Θεσσαλονίκη, τη συνεργασία με τους τοπικούς φορείς, που ήδη είναι πολύ καλή, με το Επαγγελματικό Επιμελητήριο και τους καταστηματάρχες είμαι βέβαιος πως θα πετύχουμε αυτόν τον στόχο.

    Στόχος επίσης είναι να ξεκινήσει και η κατασκευή του ΜΕΤΡΟ προς την Καλαμαριά. Γι’ αυτό ακριβώς η νέα διοίκηση το πρώτο που θα κάνει είναι να αναθέσει τις μελέτες για την ωριμότητα που θα μας οδηγήσει στην ουσιαστική δημοπράτηση του έργου. Γιατί παραμονές ευρωεκλογών και αυτό δήθεν δημοπρατήθηκε χωρίς μελετητική ωριμότητα. Αυτό θα γίνει πολύ γρήγορα σε συνεργασία με το Δήμο Καλαμαριάς και τις τροποποιήσεις στο γενικό πολεοδομικό σχέδιό της. Έτσι βγάζουμε και αυτό το πρόβλημα από τη μέση και φυσικά ξεκινούμε και τις μελέτες για την επέκταση του ΜΕΤΡΟ προς τα δυτικά, που μέχρι τώρα δεν έχει γίνει τίποτα ούτε φυσικά έχει διασφαλιστεί ούτε ένα ευρώ.

    Για μας το ΜΕΤΡΟ είναι το μεγάλο έργο της πόλης. Είναι περιβαλλοντικό, αναπτυξιακό και κοινωνικό. Είναι το έργο που θα αλλάξει την εικόνα, την λειτουργία και την ελκυστικότητα της πόλης μας. Είναι το έργο που μας ενώνει όλους. Γι’ αυτό πρέπει όλοι να προστρέξουμε για την γρηγορότερη ολοκλήρωσή του».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.