Τετάρτη 23 Ιουνίου 2010

Στα σκαριά επτά μεγάλα έργα

Αγγελιοφόρος, 23/06/2010

Μάστερ πλαν για τη Θεσσαλονίκη του αύριο, το οποίο θα περιλαμβάνει τουλάχιστον επτά μεγάλα έργα, έχει στα σκαριά το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων...

Σύμφωνα με πληροφορίες, με το σχέδιο αυτό θα βγει από το... συρτάρι ακόμη και η ζεύξη του Θερμαϊκού, ένα έργο που μετρά πολλά χρόνια ιστορίας, προκειμένου να δοθεί λύση στη διαμπερή κυκλοφορία της Θεσσαλονίκης.
Ταυτόχρονα, θα διερευνηθεί και η αποσυμφόρηση του κέντρου της πόλης μέσω παρεμβάσεων στη λεωφόρο Νίκης. Στο... τραπέζι βρίσκονται προτάσεις όπως η επιχωμάτωσή της, η κατασκευή μιας μικρής υποθαλάσσιας, η επέκτασή της με γεφύρωμα!
Το επόμενο χρονικό διάστημα θα έρθουν στη Θεσσαλονίκη ο υπουργός Υποδομών, Δημήτρης Ρέππας, και η υπουργός Περιβάλλοντος, Τίνα Μπιρμπίλη, προκειμένου να προχωρήσουν στις σχετικές ανακοινώσεις.
Εξάλλου, τη Δευτέρα έγινε υπό τον υφυπουργό Υποδομών Γιάννη Μαγκριώτη η τρίτη σύσκεψη φορέων της Θεσσαλονίκης για το συντονισμό και την προώθηση των συγκοινωνιακών έργων της πόλης και της ευρύτερης περιοχής.
«Ο επανασχεδιασμός των συγκοινωνιακών υποδομών πρέπει να δίνει λύσεις στα σημερινά οξυμμένα προβλήματα και ταυτόχρονα να προβλέπει και να καλύπτει τις εξελίξεις τουλάχιστον για τις επόμενες τρεις δεκαετίες. Οι αλλεπάλληλες εξαγγελίες έργων, ακόμη και οι δημοπρατήσεις χωρίς ολοκληρωμένες μελέτες και πολλές φορές χωρίς διασφαλισμένους πόρους, είναι πρακτικές που ανήκουν οριστικά στο παρελθόν. Είναι αδιανόητο να συνεχίσουμε την πρακτική των αποσπασματικών έργων χωρίς ενιαίο σχεδιασμό. Σπαταλούνται πόροι, χάνεται χρόνος και τα προβλήματα οξύνονται», σημείωσε ο Γιάννης Μαγκριώτης.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν οι γ.γ. Χάρης Τσιόκας, Γιάννης Οικονομίδης, Σέργιος Λαμπρόπουλος, η περιφερειάρχης Μαρία Λιονή, οι πρόεδροι του ΟΡΘ, του ΣΑΣΘ και της Εγνατίας οδού, ο διευθυντής του μετρό Θεσσαλονίκης κ.ά.
Το μάστερ πλαν
Η Θεσσαλονίκη, μέχρι σήμερα, είναι εγκλωβισμένη σε μια ατζέντα έργων, τα οποία κυριαρχούν στην κουβέντα για το αύριο της πόλης από τη δεκαετία του '80, ενώ η πρώτη γενική κυκλοφοριακή μελέτη έγινε μόλις το 2000. Σήμερα πρόθεση του υπουργείου είναι να προχωρήσει στον επανασχεδιασμό των έργων υποδομής, όχι μόνο του κέντρου της Θεσσαλονίκης, αλλά της ευρύτερης περιοχής.
Το μάστερ πλαν θα περιλαμβάνει επιμέρους τμήματα και έργα, όπως το μετρό με τις επεκτάσεις του προς Καλαμαριά, Σταυρούπολη και Σίνδο, την παράκαμψη του κέντρου της πόλης, τη διαμπερή κίνηση από ανατολικά προς δυτικά και αντίστροφα μέσω του Θερμαϊκού, την εξωτερική περιφερειακή, τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία, τον προαστιακό, τις συνδέσεις της εσωτερικής περιφερειακής με την πόλη αλλά και με την εξωτερική περιφερειακή, αλλά και τις συνδέσεις της Θεσσαλονίκης με την Κεντρική Μακεδονία αλλά και με τις γειτονικές χώρες.
Χωροταξικά, το μάστερ πλαν θα πατά πάνω στην οριστική χωροθέτηση της ΔΕΘ, των πανεπιστημίων, της Ζώνης Καινοτομίας, όλων, δηλαδή, των μελλοντικών πόλων οικονομικής δραστηριότητας της Θεσσαλονίκης.
Με βάση τις οδηγίες που θα δοθούν από το υπουργείο Υποδομών, κανένα έργο δε θα μπορεί να ανακοινώνεται ή να δημοπρατείται χωρίς να υπάρχουν διασφαλισμένοι πόροι.
Περιφερειακή
Το υπουργείο Υποδομών διέψευσε αργά το βράδυ της Δευτέρας ότι η κατασκευή της εξωτερικής περιφερειακής οδού της Θεσσαλονίκης θα γίνει με παραχώρηση και ότι οι χρήστες θα πληρώνουν διόδια, όπως αναφερόταν σε τηλεγράφημα του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων, επικαλούμενο ομιλία του υπουργού, Δημήτρη Ρέππα. «Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας, ουδέποτε έχει ανακοινώσει κάτι σχετικό και μέχρι τώρα δεν έχει γίνει καμία συζήτηση για το θέμα αυτό. Μάλιστα, ο υπουργός σε ομιλία του τόνισε ότι «η Εξωτερική Περιφερειακή Οδός της Θεσσαλονίκης, θα χρηματοδοτηθεί με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους"», αναφέρεται.

ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.