Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου 2010

«Παγίδα» για πεζούς στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό

Αγγελιοφόρος, 22/09/2010

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει ο ΟΑΣΘ, αλλά και το Συνδικάτο Εργαζομένων του Οργανισμού, για την κατάσταση που επικρατεί στον τερματικό σταθμό των λεωφορείων, στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης...
Χιλιάδες επιβάτες στριμώχνονται σχεδόν καθ' όλη τη διάρκεια του 24ώρου ανάμεσα στα εκατοντάδες λεωφορεία που διέρχονται από το Σταθμό, αλλά και τα παράνομα σταθμευμένα αυτοκίνητα, με τον κίνδυνο ατυχήματος -ακόμη και δυστυχήματος- να είναι κάτι παραπάνω από ορατός.
Λύση στο πρόβλημα επιχειρείται με τη μεταφορά του τέρματος τεσσάρων λεωφορειακών γραμμών πίσω από το Ν. Σ. Σταθμό, στην οδό Μαργαροπούλου, αφού όμως δοθούν εγκρίσεις από τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες.
Από την αρχή της λειτουργίας του συγκεκριμένου σταθμού μετεπιβίβασης του ΟΑΣΘ η κατάσταση δεν ήταν ιδανική, λόγω της πληθώρας των λεωφορειακών γραμμών που προσεγγίζουν στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό. Ωστόσο, το πρόβλημα επιδεινώθηκε σημαντικά λόγω των έργων του μετρό, καθώς ο διαθέσιμος χώρος για τη στάθμευση των αστικών περιορίστηκε αισθητά. Εξάλλου, όπως αναφέρει ο γραμματέας του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ, Κώστας Αγγελούδης, η κατάσταση επιδεινώθηκε ακόμα περισσότερο μετά τη λειτουργία του εμπορικού κέντρου στο κτίριο του ΟΣΕ, που είχε ως συνέπεια να εισέρχονται στο χώρο δεκάδες οχήματα, δυσχεραίνοντας ακόμη περισσότερο τόσο τη στάθμευση όσο και τη διέλευση των αστικών λεωφορείων.
Ο κ. Αγγελούδης επισημαίνει ότι κατά την είσοδο των λεωφορείων που κατευθύνονται στον τερματικό σταθμό, διαμέσου της οδού Αγίων Πάντων, τα αστικά έρχονται... πρόσωπο με πρόσωπο με τους πεζούς. «Το πεζοδρόμιο που υπάρχει εκεί χωρά μετά βίας έναν πεζό, ο οποίος αν διασταυρωθεί με άλλον θα πρέπει να κατέβει στο δρόμο, απ' όπου περνούν διαρκώς λεωφορεία. Το ενδεχόμενο παράσυρσης πεζού είναι, δυστυχώς, μεγάλο. Γι' αυτό πρέπει να γίνει διαπλάτυνση του πεζοδρομίου, αλλά και να τοποθετηθούν κιγκλιδώματα», υπογραμμίζει ο κ. Αγγελούδης. Κι αν αυτά επικρατούν τη μέρα, είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς πώς διαμορφώνονται οι συνθήκες μόλις πέσει το σκοτάδι...
Οι αριθμοί μπορούν να δείξουν το μέγεθος του προβλήματος. Ετσι, στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό έχουν την αφετηρία ή το τέρμα τους 17 λεωφορειακές γραμμές, ενώ διέρχονται άλλες τρεις!
Μετακόμιση
Ο ΟΑΣΘ και το Συνδικάτο Εργαζομένων προχωρούν τις διαδικασίες προκειμένου να δημιουργηθεί τερματικός σταθμός για τέσσερις λεωφορειακές γραμμές επί της οδού Μαργαροπούλου. Πρόκειται για τη μετακόμιση των γραμμών Ν. Σ. Σ. - Λαχαναγορά (9), Ν. Σ. Σ. - Κρυονέρι (37), Ν. Σ. Σ. - Νέα Ευκαρπία (38) και Ν. Σ. Σ. - Καλοχώρι (40).
«Ο δήμος Θεσσαλονίκης έχει συναινέσει, όμως το θέμα κολλά σε γραφειοκρατικές διαδικασίες και κωλυσιεργίες. Αν, ο μη γένοιτο, συμβεί κάποιο δυστύχημα εκεί, ποιος θα φταίει; Πρέπει να ξεπεραστούν τάχιστα τα γραφειοκρατικά εμπόδια, ώστε να διαμορφωθεί ο νέος τερματικός χώρος, που θα δώσει ανάσα στον υπάρχοντα τερματικό σταθμό του ΟΑΣΘ», υπογραμμίζει ο κ. Αγγελούδης.
Εξάλλου, το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΘ, για την αποσυμφόρηση του σταθμού προτείνει, επιπλέον, να οριοθετηθεί χώρος μπροστά από το εμπορικό κέντρο, όπου θα μπορούν να σταθμεύουν οργανωμένα τα οχήματα που σήμερα παρκάρουν ανεξέλεγκτα εμποδίζοντας την κυκλοφορία των λεωφορείων. Οπως επισημαίνει, θα μπορούσε, επίσης, να μεταφερθεί η αφετηρία της γραμμής 56 στο Ωραιόκαστρο. Μεταφορά της αφετηρίας θα μπορούσε να γίνει και για τη γραμμή 64, στο Φίλυρο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.