Κυριακή 5 Σεπτεμβρίου 2010

«Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί στον συντομότερο δυνατό χρόνο»

isotimia, 05/09/2010

Ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, σε συνέντευξη του , αναφέρεται στο Μετρό της Θεσσαλονίκης και στα προβλήματα που οδήγησαν στην μεγάλη καθυστέρηση του...


Ερ.: Τα δύο μεγάλα έργα υποδομής στη Θεσσαλονίκη, που εξαγγέλθηκαν από πολλές κυβερνήσεις, είχαν άσχημη εξέλιξη. Η υποθαλάσσια ακυρώθηκε και το «Μετρό» έχει καθυστερήσει αρκετούς μήνες. Όλα αυτά δεν καθυστερούν την ανάπτυξη της περιοχής;

Απ.: Το έργο της υποθαλάσσιας αρτηρίας αποτελεί «ναυάγιο» της προηγούμενης κυβέρνησης. Οι χειρισμοί της εξέθεσαν το Δημόσιο και προκάλεσαν αντιδράσεις από τους πολίτες. Η κατασκευάστρια κοινοπραξία κατήγγειλε τη σύμβαση παραχώρησης ήδη από τις 30/7/2009 και απέλυσε τους εργαζομένους.

Η συνειδητή απραξία από πλευράς ΝΔ άνοιξε το δρόμο για τη διεκδίκηση αποζημιώσεων δεδουλευμένων και διαφυγόντων κερδών πάνω από 400 εκατ. ευρώ, για ένα έργο, στο οποίο το Δημόσιο θα έβαζε περίπου 85 εκατ. ευρώ. Εμείς επιδιώκουμε τη δραστική μείωση των υπέρογκων απαιτήσεων των τραπεζών και του παραχωρησιούχου.

Προχωρούμε στην προκήρυξη διαγωνισμού για να μελετηθεί με βάση τα νέα δεδομένα η μορφή του έργου, της διαμπερούς διέλευσης του Θερμαϊκού, που θα ολοκληρώνει τον περιφερειακό δακτύλιο της πόλης. Έρχομαι τώρα στο ΜΕΤΡΟ. Σήμερα θα έπρεπε ήδη να κατασκευάζονται οι επεκτάσεις του. Δυστυχώς οι λανθασμένες επιλογές έχουν πάει το έργο πίσω 2,5 χρόνια.

Η πρόοδος του έργου βρίσκεται περίπου στο 14,5%, ενώ έχει παρέλθει το 65% του συνολικού συμβατικού χρόνου. Αυτή την κατάσταση παραλάβαμε. Η άμεση επίλυση των συσσωρευμένων προβλημάτων που αποτέλεσαν τροχοπέδη στην εξέλιξη του έργου, ήταν για μας η πρώτη μας προτεραιότητα.

Πολλά λύθηκαν, ιδιαίτερα με τα αρχαιολογικά ευρήματα και τις λαμαρίνες στα ανενεργά εργοτάξια, που δημιουργούν προβλήματα στην αγορά. Με την ανάληψη της νέας διοίκησης της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, ολοκληρώσαμε το σχέδιο παρεμβάσεων προκειμένου να επιλυθούν όλα τα υπάρχοντα προβλήματα. Ήδη οι ρυθμοί κατασκευής έχουν επιταχυνθεί και ανακτούμε, στο μέγιστο δυνατό βαθμό, το χαμένο χρόνο. Παράλληλα, προχωρούμε στην εκπόνηση όλων των απαραίτητων μελετών για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού της επέκτασης προς Καλαμαριά, που βρίσκεται σε εξέλιξη, ενώ για τις άλλες επεκτάσεις (αεροδρόμιο, Βόρεια και Δυτικά προάστια), υπάρχουν προκαταρκτικές μελέτες χάραξης, διερευνώνται λύσεις και αναζητούνται χρηματοδοτικά εργαλεία. Διαβεβαιώνουμε ότι το ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ θα παραδοθεί στους πολίτες στον συντομότερο δυνατό χρόνο. 

Στον Βασίλη Μούρτη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.