Δευτέρα 30 Μαΐου 2011

Έργα - ανάσα στη δυτική Θεσσαλονίκη

Μακεδονία, 30/05/2011
Δύο σημαντικά οδικά έργα, που θα δώσουν ανάσα στη δυτική Θεσσαλονίκη, θα παρουσιάσει σήμερα, στις 6.30 το απόγευμα, ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης σε ειδική εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στο Κέντρο Πολιτισμού του δήμου Παύλου Μελά...




Της Μαρούλας Πλήκα
 
Πρόκειται για την αναβάθμιση της εσωτερικής περιφερειακής από τον κόμβο Λαχαναγοράς έως τον ανισόπεδο κόμβο Λαγκαδά και για τμήμα της εξωτερικής περιφερειακής από τον κόμβο Αγίου Παντελεήμονα έως τα Πεύκα. Στην ίδια εκδήλωση θα παρουσιαστεί και η επέκταση του μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη.
Πρόκειται για έργα προτεραιότητας του Στρατηγικού Σχεδίου Υποδομών και Μεταφορών-Masterplan 2020 (ΣΣΥΜ), το οποίο βρίσκεται σε διαβούλευση, ωστόσο ορισμένα έργα που παρουσιάζουν μελετητική ωριμότητα μπορούν να προχωρήσουν, προκειμένου να μη χαθούν ευρωπαϊκά κονδύλια. Ένα τέτοιο ώριμο έργο είναι η αναβάθμιση της εσωτερικής περιφερειακής οδού στη δυτική Θεσσαλονίκη, κυρίως με ανισοπεδοποίηση επτά σημαντικών κόμβων.

Ποιοι κόμβοι θα γίνουν ανισόπεδοι
Η «Θ» παρουσιάζει σήμερα σε ποιους κόμβους θα γίνει η ανισοπεδοποίηση και το τι θα σημάνει αυτό για τις μετακινήσεις και την ποιότητα ζωής των πολιτών που κατοικούν στη δυτική πλευρά της πόλης. Το έργο προβλέπει αναβάθμιση της αρτηρίας της εσωτερικής περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης (ΔΕΣΠΕΡ) σε μήκος περίπου 8 χλμ. με ανισοπεδοποίηση επτά υφιστάμενων κόμβων, κατασκευή επιπλέον μιας άνω διάβασης, καθώς και πεζογεφυρών. Όπως εξηγούν οι επιστήμονες που έχουν μελετήσει το έργο, «οι παρεμβάσεις δεν στοχεύουν μόνο στην αύξηση της διαμπερούς κυκλοφοριακής ικανότητας του δρόμου και στην καλύτερη σύνδεση με το αστικό δίκτυο αλλά και στην αναβάθμιση της δυνατότητας των τοπικών μετακινήσεων και εμμέσως στην αποφόρτιση του συναρτώμενου τοπικού οδικού δικτύου και τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης στην περιοχή, αφήνοντας περισσότερο χώρο για τον πολίτη και μειώνοντας την περιβαλλοντική όχληση».
Η βελτίωση της εσωτερικής περιφερειακής οδού περιλαμβάνει πρωταρχικά την αναβάθμιση των κόμβων και των συνδέσεων που σήμερα παραμένουν ισόπεδοι δημιουργώντας σημαντικές καθυστερήσεις, καθώς και την περαιτέρω ανισοπεδοποίηση του κόμβου της οδού Λαγκαδά.
Οι προβλεπόμενοι ανισόπεδοι κόμβοι είναι οι εξής:
1. Α/Κ 16 (δυτικής εισόδου)
2. Α/Κ 3ης Σεπτεμβρίου (Ελευθέρια)
3. Α/Κ Μαιάνδρου (Εύοσμος)
4. Α/Δ Οδού Ολυμπιάδος (Εύοσμος)
5. Οδού Μακρυγιάννη (Ηλιούπολη)
6. Α/Κ Λαγκαδά - Σταυρουπόλεως
7. Κ14 (Πολίχνη)
Το προεκτιμώμενο κόστος κατασκευής του έργου ανέρχεται σε 200 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα περίπου 30 εκατ. ευρώ θα δοθούν για απαλλοτριώσεις. Η ένταξή του σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα της Ε.Ε. (ΕΣΠΑ Μακεδονίας-Θράκης κ.α.), καθώς και η δημοπράτησή του προγραμματίζονται για το τέλος του τρέχοντος έτους, με εξαίρεση τον κόμβο Κ16, ο οποίος βρίσκεται ήδη σε διαδικασία δημοπράτησης. Οι κόμβοι στο σύνολό τους αναμένεται να είναι έτοιμοι το 2015.

Διασύνδεση δήμων
Όπως εξήγησαν στελέχη της «Εγνατίας Οδού Α.Ε.», που έχει αναλάβει την τεχνική-μελετητική υποστήριξη του ΣΣΥΜ, «η υλοποίηση του έργου αναβάθμισης μεταξύ των κόμβων Κ16 (Λαχαναγορά) και Κ5 (Πολίχνη) θα επιτρέψει την αποτελεσματικότερη διασύνδεση των δήμων της περιοχής, οι οποίοι έχουν ήδη περιοχές επέκτασης πέρα από την περιφερειακή, και θα δημιουργήσει συνθήκες ελευθεροεπικοινωνίας εκατέρωθεν αυτής, από τα σημεία των κόμβων, με πολλαπλά οφέλη για τους παρόδιους χρήστες. Επίσης θα διευκολύνει την προσπέλαση στις ζώνες παραγωγικών δραστηριοτήτων που υπάρχουν στην περιοχή αλλά και στην καλύτερη προστασία των ζωνών αμιγούς κατοικίας από αυτές. Στο πλαίσιο αυτό προτεραιότητα έχει η μετατροπή του κόμβου της Λαχαναγοράς (Κ16) σε ανισόπεδο κόμβο με παράλληλη σύνδεση με το Νέο Εμπορευματικό Σταθμό (στρατόπεδο Γκόνου) και η βελτιωμένη διαμόρφωση του Α/Κ Μοναστηρίου μέσω νέων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και αναβαθμίσεων του τοπικού οδικού δικτύου με πρόσθετα μέτρα ασφάλειας κυρίως στην περιοχή των ΕΛΠΕ».

Το βορειοανατολικό τμήμα της ΕξΟΔ
Το δεύτερο έργο στο οποίο θα αναφερθεί σήμερα ο Γ. Μαγκριώτης είναι ο εξωτερικός οδικός δακτύλιος, ο οποίος διαφοροποιείται από την προηγούμενη χάραξη της εξωτερικής περιφερειακής, που «αποκτά ηπιότερο χαρακτήρα και εντάσσεται στη λογική της αποτελεσματικής λειτουργίας της βιώσιμης πόλης». Η λειτουργία της έχει διπλό ρόλο, αφού ως εξωτερική περιφερειακή αρτηρία καθοδηγεί μακριά από το συμπαγή αστικό πυρήνα κινήσεις παράκαμψης της πόλης, αλλά παράλληλα λειτουργεί ως αρτηρία σύνδεσης των περιαστικών οικιστικών κέντρων.
Στον τελευταίο ρόλο του εντάσσεται η άμεση προτεραιότητα σχεδιασμού και υλοποίησης του βορειοανατολικού τμήματος από τον κόμβο της Ευκαρπίας, ο οποίος θα συνδεθεί και με την Εγνατία οδό με νέο οδικό τμήμα, μέχρι τον κόμβο του Γηροκομείου. Το τμήμα αυτό κατευθύνεται προς τους οικισμούς Πεύκων, Ασβεστοχωρίου και Εξοχής. Η νέα χάραξη υλοποιείται από τη δυτική πλευρά των οικισμών παρακάμπτοντας ουσιαστικά το σύνολο του περιαστικού δάσους Σέιχ Σου και εφάπτεται μόνο σημειακά στους οικισμούς Πεύκων και Ασβεστοχωρίου. Συνδετήρια αρτηρία από τον κόμβο Α/Κ Α7 στην περιοχή επέκτασης του γενικού πολεοδομικού σχεδίου μεταξύ Ασβεστοχωρίου-Πεύκων εξυπηρετεί τους κατοίκους των δύο οικισμών.
Το συνολικό μήκος του μελετούμενου τμήματος είναι περίπου 14 χλμ. και περιλαμβάνει τέσσερις ανισόπεδους κόμβους στην Ευκαρπία, το Φίλυρο, το Ασβεστοχώρι και το Χορτιάτη. Η συνδετήρια οδός Γηροκομείου έχει μήκος 2,8 χλμ., ενώ θα ανακατασκευαστεί και ο ανισόπεδος κόμβος Γηροκομείου.
Η ΕξΟΔ θα είναι αστικός αυτοκινητόδρομος με δύο λωρίδες κυκλοφορίας, λωρίδα εκτάκτου ανάγκης ανά κατεύθυνση και ταχύτητα μελέτης 90 km/h σε όλο το μήκος του. Το προεκτιμώμενο κόστος κατασκευής του πρώτου τμήματος ανέρχεται σε 120 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 30 εκατ. θα δοθούν για απαλλοτριώσεις. Η ένταξη και αυτού του έργου σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα της Ε.Ε., καθώς και η δημοπράτησή του προγραμματίζονται για το τέλος του τρέχοντος έτους, ενώ η ολοκλήρωσή του αναμένεται το 2015.
Τέλος ο υφυπουργός θα αναφερθεί και στους σχεδιασμούς του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την επέκταση του μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη, ενώ την παρουσίαση των έργων θα κάνουν ειδικοί επιστήμονες μέσα από διαφάνειες.

Οι επεκτάσεις του μετρό στα Δυτικά
Το έργο του Μετρό θα παρουσιάσει στην εκδήλωση ο διευθυντής έργων μετρό Θεσσαλονίκης Γιώργος Κωνσταντινίδης, και σύμφωνα με πληροφορίες θα αναφερθεί στα έργα που βρίσκονται υπό κατασκευή, δηλαδή στο βασικό έργο των 9,6 χλμ, με δύο ανεξάρτητες σύραγγες και 13 σταθμούς, στα έργα που βρίσκονται υπό δημοπράτηση και είναι η επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά, ενώ θα παρουσιάσει και τα νέα έργα που βρίσκονται υπό μελέτη. Τα τελευταία αφορούν την επέκταση του μετρό προς την Σταυρούπολη (6,5 χλμ, 6 σταθμοί), τον Εύοσμο (4,5 χλμ, 4 σταθμοί), τον νέο κλάδο Πανεπιστήμιο - Νέα Ελβετία μέσω Τούμπας και Χαριλάου (3,8 χλμ, 3 σταθμοί) και την επέκταση προ το αεροδρόμιο (5,5 χλμ, 3 ή 4 σταθμοί).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.