Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, 23/05/2011
Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης, συμμετείχε σήμερα στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης, ύστερα από πρόσκληση του Δήμου, για να ενημερώσει για τις εξελίξεις στο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Μεταξύ άλλων, ο Υφυπουργός τόνισε:
«Το Μετρό είναι ένα έργο που μας ενώνει όλους, το θέλουμε όλοι και αγωνιζόμαστε όλοι για αυτό. Έχουμε λύσει πολλά από τα προβλήματα που κληρονομήσαμε από την προηγούμενη κυβέρνηση. Υπάρχουν αρκετά που είναι μπροστά μας. Η κατασκευή όμως προχωρά, έστω και με χαμηλότερους από τους επιθυμητούς ρυθμούς. Ξεπεράσαμε τον κίνδυνο που υπήρχε στην αρχή να σταματήσει δηλαδή οριστικά το έργο. Διασφαλίσαμε οριστικά την χρηματοδότηση του και για την επέκταση στην Καλαμαριά, αφού εντάξαμε τα χρήματα στο ενδιάμεσο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής και Αναπτυξιακής Πολιτικής 2012-2015, που θα ψηφίσουμε σε λίγες μέρες στη Βουλή.
Τον Οκτώβριο του 2009 είχε παρέλθει το 60% περίπου του χρόνου κατασκευής του έργου, όπως οριζόταν από τη σύμβαση του 2006 και είχε κατασκευαστεί μόνο το 11% του έργου. Μπορεί ο καθένας να καταλάβει την τραγική καθυστέρηση που υπήρχε τα προηγούμενα χρονιά. Εάν σε αυτό προσθέσουμε και τα τεράστια προβλήματα με την κατασκευαστική κοινοπραξία, τις ελλιπέστατες μελέτες και τα προβλήματα με τη διοίκηση του Παπαφείου τότε, αντιλαμβάνεστε ότι αν συνεχίζαμε με τους ρυθμούς των προηγούμενων χρόνων, κανείς δεν θα ήξερε αν θα τελείωνε ποτέ το έργο.
Το έργο αναστήθηκε στην κυριολεξία, αφού ξεπεράστηκαν πολλά προβλήματα με πολύ δουλειά. Προβλήματα συνεχίζουν να υπάρχουν και είμαι βέβαιος πως με τη συνεργασία των φορέων της πόλης, που τώρα είναι παρά πολύ ουσιαστική, τα προβλήματα θα ξεπεραστούν και μπορούμε το 2015 να έχουμε ολοκληρωμένη τη γραμμή από τον σιδηροδρομικό σταθμό μέχρι την Μίκρα της Καλαμαριάς.
Επιταχύνουμε την ολοκλήρωση των μελετών για να δημοπρατήσουμε την πρώτη γραμμή Δυτικά κατά μήκος της οδού Λαγκαδά προς την Ευκαρπία και τα Νοσοκομεία, μέσα στο 2013. Διαμορφώσαμε το συνολικό σχέδιο του δικτύου του μετρό με μια γραμμή ακόμη προς τα Δυτικά που θα περνά από την Ξηροκρήνη, τους Αμπελόκηπους, τη Μενεμένη και το Ελευθέριο-Κορδελιό, μια γραμμή από το ΑΠΘ μέχρι την Τούμπα, την Χαριλάου και την Νέα Ελβετία και μια γραμμή που θα συνδέει τη Μίκρα με το Αεροδρόμιο, για την οποία υπάρχουν εναλλακτικές προτάσεις άλλων μέσων σταθερής τροχιάς, πλην του μετρό. Όταν θα έρθει ο χρόνος και ολοκληρωθούν οι μελέτες θα κάνουμε και την τελική επιλογή του μέσου για το αεροδρόμιο.
Ξεκινήσαμε συνεργασία με το Δήμο Θεσσαλονίκης και το ΑΠΘ για την κατασκευή χώρων στάθμευσης (parking) και σταθμών μετεπιβίβασης.
Σε συνεργασία με εκπροσώπους επαγγελματιών και εργαζόμενων είμαστε στην τελική φάση για να δώσουμε λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στις περιοχές κατασκευής των σταθμών μετρό. Προβλήματα που ξεκινούν από το 2007, κάποια συνεχίζουν και σίγουρα θα υπάρξουν άλλα εκεί όπου θα κατασκευαστούν οι επόμενοι σταθμοί.
Επίσης, θα ήθελα να επισημάνω την αισθητική ανάπλαση των σταθμών, που κατασκευάζονται με τη συνεργασία των Εφοριών αρχαιοτήτων, του τμήματος Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου, των φορέων του πολιτισμού της πόλης και του Δήμου. Έτσι, ακόμα και εκεί όπου υπάρχουν οι λαμαρίνες για λόγους ασφαλείας, να μην έχουμε την εικόνα που είχαμε μέχρι σήμερα.
Έχουμε υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας για την υποστήριξη του μετρό και έχω προτείνει τη συγκρότηση διακομματικής επιτροπής στη Θεσσαλονίκη, για τη διαρκή ενημέρωση και υποστήριξη του έργου. Μέχρι στιγμής υπάρχουν αρκετές θετικές απαντήσεις».
Στη συνέχεια, ο κ. Μαγκριώτης αναφέρθηκε στο Στρατηγικό Σχέδιο Συγκοινωνιών και Υποδομών 2010-2020 της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής.
«Το έργο του Μετρό είναι οργανικά ενταγμένο στο γενικότερο σχεδιασμό μας για τις αναπτυξιακές υποδομές της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής που έχουμε παρουσιάσει με τον κ. Ρέππα από τον Σεπτέμβριο του 2010.
Η πρόταση για το Στρατηγικό Σχέδιο Συγκοινωνιακών Υποδομών είναι αναρτημένη στο διαδίκτυο, στην ιστοσελίδα, τόσο του ΤΕΕ/ ΤΚΜ, όσο και του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Το ΤΕΕ έχει αναλάβει τον συντονισμό της δημόσιας διαβούλευσης.
Εκτός του Μετρό, στο σχεδιασμό περιλαμβάνονται και τα εξής έργα:
α) Δύο συγκοινωνιακοί δακτύλιοι με τις ακτινωτές συνδέσεις τους με το πολεοδομικό συγκρότημα, η εσωτερική και εξωτερική περιφερειακή.
β) Οι συνδέσεις της Θεσσαλονίκης με τις πρωτεύουσες της Κεντρικής Μακεδονίας με οδικούς άξονες που θα έχουν τα χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου (μερικοί ήδη έχουν κατασκευαστεί και είναι σε χρήση και η κατασκευή των υπολοίπων είναι σε εξέλιξη αυτήν την περίοδο, μέχρι το 2015).
γ) Η ολοκλήρωση του διάδρομου προσγείωσης - απογείωσης του αεροδρομίου και η μελέτη σκοπιμότητας ενός νέου αεροσταθμού.
δ) Ο επανασχεδιασμός των γραμμών του ΟΑΣΘ με βάση το δίκτυο των γραμμών του μετρό και η ανάπτυξη στη συνέχεια συμπληρωματικών γραμμών τραμ, εκεί όπου η πόλη δεν θα καλύπτεται από το μετρό.
Θέλουμε τη συνεργασία όλων γιατί τα έργα αυτά είναι για την πόλη, την ευρύτερη περιοχή και τους ανθρώπους της».
Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης, συμμετείχε σήμερα στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης, ύστερα από πρόσκληση του Δήμου, για να ενημερώσει για τις εξελίξεις στο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Μεταξύ άλλων, ο Υφυπουργός τόνισε:
«Το Μετρό είναι ένα έργο που μας ενώνει όλους, το θέλουμε όλοι και αγωνιζόμαστε όλοι για αυτό. Έχουμε λύσει πολλά από τα προβλήματα που κληρονομήσαμε από την προηγούμενη κυβέρνηση. Υπάρχουν αρκετά που είναι μπροστά μας. Η κατασκευή όμως προχωρά, έστω και με χαμηλότερους από τους επιθυμητούς ρυθμούς. Ξεπεράσαμε τον κίνδυνο που υπήρχε στην αρχή να σταματήσει δηλαδή οριστικά το έργο. Διασφαλίσαμε οριστικά την χρηματοδότηση του και για την επέκταση στην Καλαμαριά, αφού εντάξαμε τα χρήματα στο ενδιάμεσο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής και Αναπτυξιακής Πολιτικής 2012-2015, που θα ψηφίσουμε σε λίγες μέρες στη Βουλή.
Τον Οκτώβριο του 2009 είχε παρέλθει το 60% περίπου του χρόνου κατασκευής του έργου, όπως οριζόταν από τη σύμβαση του 2006 και είχε κατασκευαστεί μόνο το 11% του έργου. Μπορεί ο καθένας να καταλάβει την τραγική καθυστέρηση που υπήρχε τα προηγούμενα χρονιά. Εάν σε αυτό προσθέσουμε και τα τεράστια προβλήματα με την κατασκευαστική κοινοπραξία, τις ελλιπέστατες μελέτες και τα προβλήματα με τη διοίκηση του Παπαφείου τότε, αντιλαμβάνεστε ότι αν συνεχίζαμε με τους ρυθμούς των προηγούμενων χρόνων, κανείς δεν θα ήξερε αν θα τελείωνε ποτέ το έργο.
Το έργο αναστήθηκε στην κυριολεξία, αφού ξεπεράστηκαν πολλά προβλήματα με πολύ δουλειά. Προβλήματα συνεχίζουν να υπάρχουν και είμαι βέβαιος πως με τη συνεργασία των φορέων της πόλης, που τώρα είναι παρά πολύ ουσιαστική, τα προβλήματα θα ξεπεραστούν και μπορούμε το 2015 να έχουμε ολοκληρωμένη τη γραμμή από τον σιδηροδρομικό σταθμό μέχρι την Μίκρα της Καλαμαριάς.
Επιταχύνουμε την ολοκλήρωση των μελετών για να δημοπρατήσουμε την πρώτη γραμμή Δυτικά κατά μήκος της οδού Λαγκαδά προς την Ευκαρπία και τα Νοσοκομεία, μέσα στο 2013. Διαμορφώσαμε το συνολικό σχέδιο του δικτύου του μετρό με μια γραμμή ακόμη προς τα Δυτικά που θα περνά από την Ξηροκρήνη, τους Αμπελόκηπους, τη Μενεμένη και το Ελευθέριο-Κορδελιό, μια γραμμή από το ΑΠΘ μέχρι την Τούμπα, την Χαριλάου και την Νέα Ελβετία και μια γραμμή που θα συνδέει τη Μίκρα με το Αεροδρόμιο, για την οποία υπάρχουν εναλλακτικές προτάσεις άλλων μέσων σταθερής τροχιάς, πλην του μετρό. Όταν θα έρθει ο χρόνος και ολοκληρωθούν οι μελέτες θα κάνουμε και την τελική επιλογή του μέσου για το αεροδρόμιο.
Ξεκινήσαμε συνεργασία με το Δήμο Θεσσαλονίκης και το ΑΠΘ για την κατασκευή χώρων στάθμευσης (parking) και σταθμών μετεπιβίβασης.
Σε συνεργασία με εκπροσώπους επαγγελματιών και εργαζόμενων είμαστε στην τελική φάση για να δώσουμε λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στις περιοχές κατασκευής των σταθμών μετρό. Προβλήματα που ξεκινούν από το 2007, κάποια συνεχίζουν και σίγουρα θα υπάρξουν άλλα εκεί όπου θα κατασκευαστούν οι επόμενοι σταθμοί.
Επίσης, θα ήθελα να επισημάνω την αισθητική ανάπλαση των σταθμών, που κατασκευάζονται με τη συνεργασία των Εφοριών αρχαιοτήτων, του τμήματος Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου, των φορέων του πολιτισμού της πόλης και του Δήμου. Έτσι, ακόμα και εκεί όπου υπάρχουν οι λαμαρίνες για λόγους ασφαλείας, να μην έχουμε την εικόνα που είχαμε μέχρι σήμερα.
Έχουμε υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας για την υποστήριξη του μετρό και έχω προτείνει τη συγκρότηση διακομματικής επιτροπής στη Θεσσαλονίκη, για τη διαρκή ενημέρωση και υποστήριξη του έργου. Μέχρι στιγμής υπάρχουν αρκετές θετικές απαντήσεις».
Στη συνέχεια, ο κ. Μαγκριώτης αναφέρθηκε στο Στρατηγικό Σχέδιο Συγκοινωνιών και Υποδομών 2010-2020 της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής.
«Το έργο του Μετρό είναι οργανικά ενταγμένο στο γενικότερο σχεδιασμό μας για τις αναπτυξιακές υποδομές της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής που έχουμε παρουσιάσει με τον κ. Ρέππα από τον Σεπτέμβριο του 2010.
Η πρόταση για το Στρατηγικό Σχέδιο Συγκοινωνιακών Υποδομών είναι αναρτημένη στο διαδίκτυο, στην ιστοσελίδα, τόσο του ΤΕΕ/ ΤΚΜ, όσο και του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Το ΤΕΕ έχει αναλάβει τον συντονισμό της δημόσιας διαβούλευσης.
Εκτός του Μετρό, στο σχεδιασμό περιλαμβάνονται και τα εξής έργα:
α) Δύο συγκοινωνιακοί δακτύλιοι με τις ακτινωτές συνδέσεις τους με το πολεοδομικό συγκρότημα, η εσωτερική και εξωτερική περιφερειακή.
β) Οι συνδέσεις της Θεσσαλονίκης με τις πρωτεύουσες της Κεντρικής Μακεδονίας με οδικούς άξονες που θα έχουν τα χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου (μερικοί ήδη έχουν κατασκευαστεί και είναι σε χρήση και η κατασκευή των υπολοίπων είναι σε εξέλιξη αυτήν την περίοδο, μέχρι το 2015).
γ) Η ολοκλήρωση του διάδρομου προσγείωσης - απογείωσης του αεροδρομίου και η μελέτη σκοπιμότητας ενός νέου αεροσταθμού.
δ) Ο επανασχεδιασμός των γραμμών του ΟΑΣΘ με βάση το δίκτυο των γραμμών του μετρό και η ανάπτυξη στη συνέχεια συμπληρωματικών γραμμών τραμ, εκεί όπου η πόλη δεν θα καλύπτεται από το μετρό.
Θέλουμε τη συνεργασία όλων γιατί τα έργα αυτά είναι για την πόλη, την ευρύτερη περιοχή και τους ανθρώπους της».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.