ypodomes, 18/06/2011
Πολλές είναι οι εκκρεμότητες που αναλαμβάνει ο νέος Υπουργός Υποδομών κος Ραγκούσης. Δυστυχώς επί της Υπουργίας του κου Ρέππα όλα τα μεγάλα έργα βάλτωσαν, οι περισσότερες συμβάσεις έργων κόπηκαν και τα έργα βρέθηκαν στο χειρότερο σημείο την τελευταίο εικοσαετία.
Η πρόκληση πλέον για το νέο Υπουργό είναι να δώσει την απαραίτητη ώθηση σε ένα Υπουργείο που μπορεί να παίξει το ρόλο της ατμομηχανής της ανάπτυξης. Στην πιο δύσκολη μεταπολιτευτικά περίοδο στην Ελλάδα το ΥΠΟΜΕΔΙ καλείται να παίξει τον ρόλο που εξαρχής ήρθε...
ΤΙ ΠΑΡΑΛΑΜΒΑΝΕΙ
Ο νέος Υπουργός παραλαμβάνει ..προβλήματα. Τα κολλημένα έργα στους αυτοκινητόδρομους είναι το νούμερο ένα πρόβλημα που κληρονομεί. Θα πρέπει τάχιστα να έρθει σε συμφωνία με τις τράπεζες έτσι ώστε η χρηματοδοτική ροή να τρέξει και πάλι. Επίσης καλείται να πείσει τους πολίτες ότι πρέπει να πληρώνουν στους σταθμούς διοδίων.
Ο νέος Υπουργός παραλαμβάνει ..προβλήματα. Τα κολλημένα έργα στους αυτοκινητόδρομους είναι το νούμερο ένα πρόβλημα που κληρονομεί. Θα πρέπει τάχιστα να έρθει σε συμφωνία με τις τράπεζες έτσι ώστε η χρηματοδοτική ροή να τρέξει και πάλι. Επίσης καλείται να πείσει τους πολίτες ότι πρέπει να πληρώνουν στους σταθμούς διοδίων.
Και τα δύο αποτελούν σημαντική πρόκληση καθώς και τα χρήματα «δεν υπάρχουν» αλλά και οι πολίτες έχουν φτάσει σε οριακό σημείο οικονομικά.
Τα οδικά έργα είναι σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης με δεκάδες συμβάσεις να «πέφτουν». Πρώτο στη λίστα της επαναδημοπράτησης πρέπει να μπει το τμήμα του Μαλιακού Κόλπου καθώς η ολοκλήρωση του ΠΑΘΕ είναι η σημαντικότερη αποστολή. Ο δρόμος αναβαθμίζεται από το 1985 και 26 χρόνια μετά η ολοκλήρωση του παραμένει όνειρο..
Τα έργα Μετρό έχουν τη δική τους ιστορία και λίγο πριν την αλλαγή στο Υπουργείο δόθηκε το πράσινο φως για την σύμβαση της Siemens για την ολοκλήρωση των επεκτάσεων της Αθήνας (προς Ελληνικό, Ανθούπολη, Χαϊδάρι). Εδώ ο νέος Υπουργός καλείται να τρέξει τα έργα και να τα αποδώσει στους πολίτες το συντομότερο δυνατό καθώς σχεδόν στο σύνολο τους είναι έτοιμα.
Στο Μετρό Θεσσαλονίκης τα πράγματα δείχνουν πιο ομαλά πλέον αλλά η ατυχία αυτού του έργου είναι παροιμιώδεις και η παρουσία του Υφυπουργού που παρέμεινε στη θέση του (Μαγκριώτης) είναι καίρια.
Στα σιδηροδρομικά έχουμε τις ατελείωτες εργολαβίες στο τμήμα του ΠΑΘΕΠ τόσο στο βόρεια Πελοπόννησο όσο και στο τμήμα Τιθορέα- Λιανοκλάδι- Δομοκός που πάνε από παράταση σε παράταση αναγκάζοντας το τρένο σε ρόλο κομπάρσου στις υπεραστικές μεταφορές της χώρας.
Αναφορικά με τον Προαστιακό της Αθήνας, η κατάσταση είναι για γέλια, καθώς η ηλεκτροκίνηση απουσιάζει ακόμα από την πόλη, τα δρομολόγια είναι αραιά και ο κόσμος προσπαθεί ακόμα να καταλάβει το ρόλο αυτού του μέσου που αλλιώς σχεδιαζόταν και αλλιώς μας προέκυψε.
Το νέο ρυθμιστικό της Αθήνας είναι άλλη μία σημαντική υπόθεση η οποία συζητείται από τα τέλη του 2009 αλλά σχεδόν δύο χρόνια μετά η υπόθεση αυτή δεν λέει να ολοκληρωθεί καθώς υπάρχει και ο φόβος των αντιδράσεων από διάφορους δήμους της Αττικής.
ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ
Εδώ η λίστα είναι τεράστια καθώς μέχρι τώρα το moto του Υπουργείου Υποδομών ήταν οι εξαγγελίες. Κανένα μεγάλο έργο δεν προωθήθηκε, κανένα δεν δημοπρατήθηκε. Όλα πάνε από αναβολή σε αναβολή.
Εδώ η λίστα είναι τεράστια καθώς μέχρι τώρα το moto του Υπουργείου Υποδομών ήταν οι εξαγγελίες. Κανένα μεγάλο έργο δεν προωθήθηκε, κανένα δεν δημοπρατήθηκε. Όλα πάνε από αναβολή σε αναβολή.
Η λίστα με τα to do πράγματα που πρέπει να φέρει εις πέρας το Υπουργείο Υποδομών είναι τεράστια:
- Να δημοπρατήσει επιτέλους το Αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου. Το έργο έχει αναβληθεί 5 φορές!
- Να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για το Θριάσιο Πεδίο. Ο διαγωνισμός έχει αναβληθεί τρείς φορές.
- Να δημοπρατηθούν οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού που φέτος κλείνουν 10 χρόνια από την αρχική τους δημοπράτηση (το 2001 επί εποχής Λαλιώτη!!).
- Να ολοκληρωθούν οι διαγωνισμοί φαντάσματα για την επέκταση του Μετρό και του Τραμ στον Πειραιά. Ο διαγωνισμός του Μετρό είναι σχεδόν 5 χρόνια στον αέρα και το Τραμ δύο!
- Να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης στην Καλαμαριά (έχει κλείσει δύο χρόνια από την δημοπράτηση του!!).
- Να προωθήσει την παραχώρηση όλων των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας που είναι περίπου 30!
- Να δημοπρατηθεί επιτέλους το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας (ΆΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ- ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ).
- Να προωθηθούν τα νέα έργα παραχώρησης (Υποθαλάσσια σύνδεση Λευκάδας και Σαλαμίνας και ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα- Θήβα- Υλίκη).
- Να δημοπρατηθούν οι αναβαθμίσεις για τα τελευταία τμήματα του βασικού σιδηροδρομικού άξονα της χώρας Ροδοδάφνη- Ρίο- Πάτρα που είναι στο συρτάρι μία δεκαετία.
- Να προωθηθούν οι παραχωρήσεις των μεγάλων λιμανιών της χώρας.
- Να δημοπρατηθεί το πρώτο τμήμα της Εξωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης
- Να δημοπρατηθεί η επέκταση του Τραμ από το Σύνταγμα στην Πλατεία Αιγύπτου.
- Να ολοκληρωθεί η κατασκευή του Προαστιακού της Αθήνας και να λειτουργήσει επιτέλους η ηλεκτροκίνηση 7 χρόνια μετά την πρώτη λειτουργία του μέσου.
Η λίστα είναι κυριολεκτικά ατελείωτη καθώς επί 20 μήνες το έργο που δεν παράχθηκε στο Υπουργείο Υποδομών που δημοπράτησε μόνο επιμέρους έργα υποδομών είναι πολύ μεγάλο.
Ας ελπίσουμε ότι δεν θα ακολουθηθεί η ίδια στρατηγική και πως επιτέλους θα γίνει στροφή και θα γίνει αντιληπτό πως χωρίς έργα δεν νοείται ανάπτυξη και απασχόληση.
Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΡΕΝΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΑΒΑΛΑΣ ΠΟΤΕ ΤΟ 2100
ΑπάντησηΔιαγραφή