apospasma, 09/04/2012
Να αναλάβει τις νέες αρμοδιότητες για τη μελέτη και κατασκευή υπόγειων χώρων στάθμευσης και λεωφορειολωρίδων ετοιμάζεται ο δήμος Θεσσαλονίκης, μετά το πράσινο φως που άναψε την περασμένη εβδομάδα η Βουλή για τη μεταφορά αρμοδιοτήτων σε τρεις ΟΤΑ...
Να αναλάβει τις νέες αρμοδιότητες για τη μελέτη και κατασκευή υπόγειων χώρων στάθμευσης και λεωφορειολωρίδων ετοιμάζεται ο δήμος Θεσσαλονίκης, μετά το πράσινο φως που άναψε την περασμένη εβδομάδα η Βουλή για τη μεταφορά αρμοδιοτήτων σε τρεις ΟΤΑ...
Η αρχή φαίνεται ότι θα γίνει με την κατασκευή τεσσάρων νέων λεωφορειολωρίδων, κόστους 550.000 ευρώ με χρηματοδότηση από κοινοτικά προγράμματα, η οποία αναμένεται να ξεκινήσει εντός του θέρους ή αμέσως μετά από το καλοκαίρι. Η εν λόγω ρύθμιση δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την κατασκευή περισσότερων πάρκινγκ και μάλιστα με ταχύτερες διαδικασίες, σε σχέση με το παρελθόν.
Το θέμα συζητήθηκε στη διάρκεια σύσκεψης στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης, παρουσία του υφυπουργού Μεταφορών και Υποδομών Γιάννη Μαγκριώτη, του δημάρχου Γιάννη Μπουτάρη, του αρμόδιου αντιδημάρχου Ανδρέα Κουράκη, του διευθυντή Θεσσαλονίκης της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Γιώργου Κωνσταντινίδη και στελεχών του δήμου.
Ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης επισήμανε ότι «η Θεσσαλονίκη παραείναι μεγάλη» για να εξαρτάται από τις αποφάσεις των υπουργείων, ενώ πρόσθεσε ότι με τις συγκεκριμένες δύο ρυθμίσεις ο δήμος αποκτά αυτονομία. Ερωτηθείς, δε, πότε θα μπορούσε να ξεκινήσει η κατασκευή των πρώτων πάρκινγκ, απάντησε ότι ο δήμος «έχει στο νου του ορισμένα σημεία», στα οποία θα μπορούσαν να δημιουργηθούν χώροι στάθμευσης, αλλά προς το παρόν δεν υπάρχει ωριμότητα στις σχετικές μελέτες.
Σε σχέση με το ζήτημα των λεωφορειολωρίδων, ο κ.Μπουτάρης επισήμανε ότι η Θεσσαλονίκη έχει απόλυτη ανάγκη από μέσα μαζικής μεταφοράς και, κατά συνέπεια, στόχος είναι να έχει πολλές τέτοιες, γιατί η λειτουργία του μετρό καθυστερεί ακόμη. «Η δημαρχία είναι εχθρική προς το ΙΧ», είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι κυρίαρχος στόχος της είναι να διευκολύνει τις μετακινήσεις των πολιτών, είτε με λεωφορεία είτε με ποδήλατα.
Ερωτηθείς σχετικά με το φλέγον ζήτημα της εισόδου -ή όχι- των ταξί στις λεωφορειολωρίδες, ο κ.Μπουτάρης επισήμανε ότι αυτή επιτρέπεται σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις και ότι «πιθανώς μπορούμε να συζητήσουμε ένα ωράριο».
Την ίδια στιγμή, νομοθετήθηκε και η μεταφορά -στην Αττικό Μετρό- της αρμοδιότητας να μελετά και να κατασκευάζει έργα σταθμών μετεπιβίβασης μεταξύ των δημόσιων συγκοινωνιακών μέσων, ενώ διαμορφώνεται οι προϋποθέσεις για την κατασκευή παρκινγκ δίπλα στους σταθμούς του μετρό, όπως γνωστοποίησε ο κ.Μαγκριώτης. Ειδικά στην περιοχή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, διευκρίνισε, «οι συζητήσεις για τη δημιουργία παρκινγκ δίπλα στον σταθμό του μετρό είναι πολύ προχωρημένες».
Πότε επιτέλους θα σταματήσουν τα ταξι να παρκαρουν πανω σε λεωφοριολωριδες??????
ΑπάντησηΔιαγραφή