magriotis, 11/04/2012
«Μέχρι το 2020 η Θεσσαλονίκη θα είναι ένα διαρκές εργοτάξιο».
Το διαχρονικό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης ήταν η έλλειψη ενός ολοκληρωμένου, ρεαλιστικού στρατηγικού σχεδίου για την ανάπτυξη της. Οι φορείς της πόλης παρ’ ότι πολλές φορές συμμετείχαν σε συσκέψεις, δεν συμφώνησαν στις προτεραιότητες τις πόλης, ούτε ανέπτυξαν κοινές δράσεις. Ο χρόνος περνούσε και η πόλη έχανε ευκαιρίες. Συνήθως κατέληγαν σε αθροίσματα επιμέρους αιτημάτων, ασύνδετων μεταξύ τους και με τόνους υπερβολής...
Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η πρόθεση του Δήμου Θεσσαλονίκης να κατασκευάσει το Μετρό από τα κέρδη του δημοτικού ραδιοφώνου, με κατάληξη την περίφημη «τρύπα». Η κατασκευή της «Υποθαλάσσιας Αρτηρίας», ναυάγησε μια εβδομάδα πριν τις εκλογές του 2009, λόγω της προχειρότητας στο σχεδιασμό και στα κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά προβλήματα που θα δημιουργούσε η κατασκευή της. Το κόστος όλων αυτών των πρωτοβουλιών, το πλήρωνε τελικά ο φορολογούμενος πολίτης και έργα δεν έβλεπε.
Τα τελευταία χρόνια έγινε μια συστηματική προσπάθεια να κερδηθεί μια τουλάχιστον χαμένη δεκαετία. Καταλυτικός παράγοντας, το συναινετικό πνεύμα και η αξιοποίηση μιας αντιπροσωπευτικής ομάδας έμπειρων επιστημόνων της πόλης, με την τεχνική και μελετητική υποστήριξη της εταιρείας Εγνατία Οδός Α.Ε και τον συντονισμό του ΥΠΥΜΕΔΙ.
Σημαντικός ήταν ο ρόλος του ΤΕΕ Κ/Μ το οποίο συντόνισε την ανοιχτή και για αρκετό καιρό διαβούλευση των φορέων της πόλης.
Το αποτέλεσμα ήταν να επιτευχθεί για πρώτη φορά, στα νεότερα χρονικά της πόλης, η απαιτούμενη συναίνεση και συμφωνία, να αξιολογηθούν από κοινού οι προτεραιότητες και τα σημαντικότερα έργα που χρειάζεται η πόλη.
Έτσι προχώρησαν έργα που είχαν βαλτώσει, όπως η επέκταση και η αναβάθμιση του Αεροδρομίου Μακεδονία, έργα που είχαν γίνει μισά, όπως η Περιφερειακή Οδός, έργα που είχαν καθυστερήσει, όπως η βασική γραμμή του Μετρό και έργα που δεν είχαν καν μελετηθεί και σχεδιαστεί, όπως οι επεκτάσεις του Μετρό ανατολικά και δυτικά της πόλης.
Στη βασική γραμμή του μετρό προϋπολογισμού 1,05 δις € εργάζονται περίπου 1500 άτομα, έχει κατασκευαστεί το μεγαλύτερο μέρος των σηράγγων και σε μεγάλο ποσοστό τα έργα πολιτικού μηχανικού στους σταθμούς όπου έχει ολοκληρωθεί η αρχαιολογική έρευνα.
Η επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά, μέχρι την Μίκρα, προϋπολογισμού 518 εκατ. €, εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ και δημοπρατήθηκε. Η έναρξη των εργασιών προσδιορίζεται για τις αρχές του Φθινοπώρου και θα απασχοληθούν περίπου 1000 εργαζόμενοι.
Για την επέκταση της πρώτης γραμμής του μετρό δυτικά από την πλατεία Δημοκρατίας, την Οδό Λαγκαδά, μέχρι την Ευκαρπία και τα νοσοκομεία, σε λίγες ημέρες προκηρύσσετε διαγωνισμός για τις οριστικές μελέτες, και η δημοπράτησή του μπορεί να γίνει μέχρι το τέλος του 2013. Σχεδιάζονται 3 ακόμα τμήματα που συμπληρώνουν το συνολικό δίκτυο του Μετρό Θεσσαλονίκης:
α) Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Αμπελόκηπους, Μενεμένη, Εύοσμος, Κορδελιό.
β) Πανεπιστήμιο, Τούμπα, Χαριλάου, Νέα Ελβετία.
γ) Μίκρα, Αεροδρόμιο.
Μέχρι το τέλος του 2020 η Θεσσαλονίκη μπορεί να έχει ένα ολοκληρωμένο δίκτυο Μετρό 33 χλμ.
Στο έργο της επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων -απογειώσεων του Αεροδρομίου Μακεδονία, προϋπολογισμού 246 εκατ. €, έχει κατασκευαστεί το 63%, ενώ έχει προκηρυχθεί ο διαγωνισμός αναβάθμισης του υφιστάμενου χερσαίου τμήματος του ιδίου διαδρόμου, με προϋπολογισμό 38.745.000 €. Σήμερα απασχολούνται 120 εργαζόμενοι και από το Καλοκαίρι, στα δύο έργα, θα υπερβούν τους 300.
Η κατασκευή έξι (6) κόμβων στη Δυτική Εσωτερική Περιφερειακή από την Λαχαναγορά μέχρι την Ευκαρπία, με προϋπολογισμό 200 εκατ. €, έχουν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και θα δημοπρατηθούν τον επόμενο μήνα.
Μέχρι τις αρχές του Καλοκαιριού προγραμματίζεται και η ένταξη έργων για την αναβάθμιση της υπόλοιπης Περιφερειακής οδού από την Ευκαρπία, μέχρι τον Κόμβο του Αεροδρομίου στη Θέρμη, συνολικού προϋπολογισμού 400 εκ €. Η δημοπράτησή τους προγραμματίζεται για το τέλος του φετινού Καλοκαιριού.
Το πρώτο τμήμα της Εξωτερικής Περιφερειακής, από τον Α/Κ του Γηροκομείου Άγιος Παντελεήμων έως τον οικισμό Πεύκα, προϋπολογισμού 120 εκ €, είναι μελετητικά έτοιμο και εκτιμάται ότι μπορεί να δημοπρατηθεί μέχρι τον Οκτώβριο 2012.
Τέλος υλοποιούνται και μελετώνται έργα για την αντιπλημμυρική θωράκιση της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιαστικής ζώνης, από το Καλοχώρι μέχρι τον Δήμο Θερμαϊκού, συνολικού προϋπολογισμού 180 εκ €.
ΕΚΕΙΝΗ Η ΓΡΑΜΜΗ ΚΑΒΑΛΑΣ -ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΜΕ ΤΡΕΝΟ ΝΟΤΙΑ ΧΑΡΑΞΗ ΑΠΟ ΑΣΠΡΟΒΑΛΤΑ ΠΟΤΕ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΕΛΛΗΝΑΡΑΔΕΣ ΜΟΥ ? ΑΝΑΠΤΥΞΗ Ε ΜΟΥ ΘΕΛΕΤΑΙ ΠΩΣ ΜΟΝΟ ΜΕ ΦΟΡΟΛΟΓΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΙ ΜΟΥ ΣΠΙΡΤΑ .
ΑπάντησηΔιαγραφή