agelioforos.gr,11/07/2012
Τη διαβεβαίωση ότι «είναι εφικτό τον Νοέμβριο του 2016 να λειτουργεί στη Θεσσαλονίκη μετρό», αλλά και ότι τα κεφάλαια για την υλοποίηση του έργου είναι εξασφαλισμένα, έδωσε εκ νέου σήμερα ο διευθυντής του έργου, Γιώργος Κωνσταντινίδης, απευθυνόμενος σε ένα άκρως δύσπιστο κοινό φορέων και επαγγελματιών, οι οποίοι έκαναν λόγο για «ξεχείλωμα» των χρονοδιαγραμμάτων, ανεπάρκεια κονδυλίων και κίνδυνο νέων καθυστερήσεων. Κι αυτό, σε μια περίοδο που το 35% των επιχειρήσεων με έδρα κοντά στα εργοτάξια υπολογίζεται ότι έχουν βάλει λουκέτο, σύμφωνα με έρευνα της Αναπτυξιακής Εταιρείας του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ).
Μιλώντας -εν μέσω διαδοχικών διακοπών και αντιδράσεων- σε ευρεία σύσκεψη για τα προβλήματα της Θεσσαλονίκης, που διοργάνωσε το ΕΕΘ, ο κ.Κωνσταντινίδης διαβεβαίωσε τους παρευρισκόμενους ότι, μέχρι τέλους 2012 πρέπει να κλείσουν όλα τα σκάμματα των αρχαιολογικών ανασκαφών, οι οποίες είναι μία από τις βασικές αιτίες καθυστερήσεων του έργου.
Υπενθύμισε δε, ότι ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός για τις αρχαιολογικές εργασίες έχει υπερβεί κατά 75 εκατ. τον αρχικά υπολογισθέντα (15 εκατ. ευρώ), καθώς το κόστος της διαδικασίας «υποεκτιμήθηκε σημαντικά» (σ.σ. σήμερα γίνεται στη Θεσσαλονίκη η μεγαλύτερη αρχαιολογική έρευνα στην Ελλάδα, στην οποία έχουν, μεταξύ άλλων, αποκαλυφθεί 32 διαφορετικά καταστρώματα της σημερινής οδού Εγνατίας!).
Η χρηματοδότηση του μετρό είναι εξασφαλισμένη
Πρόσθεσε ότι ολοκληρώθηκε το 73% των αρχαιολογικών ανασκαφών και το 44% των έργων πολιτικού μηχανικού, ενώ οι μετροπόντικες έχουν διανοίξει 6 χιλιόμετρα σηράγγων και ξεκίνησαν οι πρώτες διαδικασίες για την κατασκευή των συρμών στην Ιταλία. Ο ίδιος επισήμανε ότι οι κτήσεις γης, δηλαδή η αρχαιολογία και οι απαλλοτριώσεις είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα του μετρό σήμερα. Κληθείς να σχολιάσει φήμες ότι το έργο κινδυνεύει με "πάγωμα" λόγω έλλειψης κεφαλαίων για την ολοκλήρωσή του, ο κ.Κωνσταντινίδης ξεκαθάρισε ότι το μετρό έχει εξασφαλισμένα κεφάλαια από ευρωπαϊκά κονδύλια και εγκεκριμένα δάνεια απ΄ την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ενώ εξασφαλισμένα είναι τα χρήματα και για την επέκταση προς Καλαμαριά.
«Προσωπικά δεν γνωρίζω νά ΄χει σταματήσει σε κάποιο σημείο το κόσμου έργο με ολοκληρωμένη χρηματοδότηση», είπε χαρακτηριστικά, αν και παραδέχτηκε ότι η ανάδοχος κοινοπραξία (σ.σ. με επικεφαλής την ΑΕΓΕΚ) δυσκολεύεται να χρηματοδοτήσει το έργο για έναν μήνα, μέχρι να 'μπει" η χρηματοδότηση στον λογαριασμό της.
Ερωτηθείς από τον πρόεδρο του ΕΕΘ, Μιχάλη Ζορπίδη, αν αληθεύουν οι φήμες ότι «τον Νοέμβριο του 2012 λήγει η σύμβαση με τον ανάδοχο εργολάβο και [...]υπάρχει η πληροφορία ότι αυτός θα διεκδικήσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για αποζημιώσεις», ο κ.Κωνσταντινίδης ξεκαθάρισε ότι δεν γνωρίζει κάτι τέτοιο. «Δεν μπορούμε να πληρώσουμε ούτε το ρεύμα»
Σε όλη τη διάρκεια τής ομιλίας του κ.Κωνσταντινίδη, επαγγελματίες της οδού Δελφών, που έχει κλείσει επί μήνες για τα έργα του μετρό, φώναζαν ότι οι επιχειρήσεις τους έχουν καταστραφεί και οι ίδιοι αδυνατούν να πληρώσουν τις ασφαλιστικές εισφορές, ακόμη και το ηλεκτρικό ρεύμα σε κάποιες περιπτώσεις και δυσκολεύονται να συντηρήσουν τις οικογένειές τους. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση ιδιοκτήτη βουλκανιζατέρ, που δεν μπορεί να δουλέψει επί μήνες, γιατί δεν υπάρχει πρόσβαση για τα αυτοκίνητα στο συνεργείο του.
Ο κ.Κωνσταντινίδης και ο κ.Ζορπίδης αποφασίστηκε σήμερα ότι θα πραγματοποιήσουν την επόμενη εβδομάδα κοινή επίσκεψη στα εργοτάξια του μετρό στη Δελφών, προκειμένου να συζητήσουν με τους θιγόμενους επιχειρηματίες. «Η κυβέρνηση να μην έρθει στη ΔΕΘ χωρίς να έχει λύσει το θέμα του μετρό» Αναφερόμενος στο θέμα του μετρό, ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Απόστολος Τζιτζικώστας είπε από την πλευρά του, ότι «δεν διανοείται να πιστέψει ότι η κυβέρνηση αυτή, θα έρθει για τη ΔΕΘ στη Θεσσαλονίκη χωρίς προηγουμένως να έχει δοθεί λύση στο θέμα του μετρό».
Πρόσθεσε ότι τα τελευταία 2,5 χρόνια το μετρό έχει εγκαταλειφθεί κι ότι έτσι όπως πάει δεν πρόκειται να τελειώσει στην τρέχουσα δεκαετία.
Υπενθύμισε δε, ότι ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός για τις αρχαιολογικές εργασίες έχει υπερβεί κατά 75 εκατ. τον αρχικά υπολογισθέντα (15 εκατ. ευρώ), καθώς το κόστος της διαδικασίας «υποεκτιμήθηκε σημαντικά» (σ.σ. σήμερα γίνεται στη Θεσσαλονίκη η μεγαλύτερη αρχαιολογική έρευνα στην Ελλάδα, στην οποία έχουν, μεταξύ άλλων, αποκαλυφθεί 32 διαφορετικά καταστρώματα της σημερινής οδού Εγνατίας!).
Η χρηματοδότηση του μετρό είναι εξασφαλισμένη
Πρόσθεσε ότι ολοκληρώθηκε το 73% των αρχαιολογικών ανασκαφών και το 44% των έργων πολιτικού μηχανικού, ενώ οι μετροπόντικες έχουν διανοίξει 6 χιλιόμετρα σηράγγων και ξεκίνησαν οι πρώτες διαδικασίες για την κατασκευή των συρμών στην Ιταλία. Ο ίδιος επισήμανε ότι οι κτήσεις γης, δηλαδή η αρχαιολογία και οι απαλλοτριώσεις είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα του μετρό σήμερα. Κληθείς να σχολιάσει φήμες ότι το έργο κινδυνεύει με "πάγωμα" λόγω έλλειψης κεφαλαίων για την ολοκλήρωσή του, ο κ.Κωνσταντινίδης ξεκαθάρισε ότι το μετρό έχει εξασφαλισμένα κεφάλαια από ευρωπαϊκά κονδύλια και εγκεκριμένα δάνεια απ΄ την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ενώ εξασφαλισμένα είναι τα χρήματα και για την επέκταση προς Καλαμαριά.
«Προσωπικά δεν γνωρίζω νά ΄χει σταματήσει σε κάποιο σημείο το κόσμου έργο με ολοκληρωμένη χρηματοδότηση», είπε χαρακτηριστικά, αν και παραδέχτηκε ότι η ανάδοχος κοινοπραξία (σ.σ. με επικεφαλής την ΑΕΓΕΚ) δυσκολεύεται να χρηματοδοτήσει το έργο για έναν μήνα, μέχρι να 'μπει" η χρηματοδότηση στον λογαριασμό της.
Ερωτηθείς από τον πρόεδρο του ΕΕΘ, Μιχάλη Ζορπίδη, αν αληθεύουν οι φήμες ότι «τον Νοέμβριο του 2012 λήγει η σύμβαση με τον ανάδοχο εργολάβο και [...]υπάρχει η πληροφορία ότι αυτός θα διεκδικήσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για αποζημιώσεις», ο κ.Κωνσταντινίδης ξεκαθάρισε ότι δεν γνωρίζει κάτι τέτοιο. «Δεν μπορούμε να πληρώσουμε ούτε το ρεύμα»
Σε όλη τη διάρκεια τής ομιλίας του κ.Κωνσταντινίδη, επαγγελματίες της οδού Δελφών, που έχει κλείσει επί μήνες για τα έργα του μετρό, φώναζαν ότι οι επιχειρήσεις τους έχουν καταστραφεί και οι ίδιοι αδυνατούν να πληρώσουν τις ασφαλιστικές εισφορές, ακόμη και το ηλεκτρικό ρεύμα σε κάποιες περιπτώσεις και δυσκολεύονται να συντηρήσουν τις οικογένειές τους. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση ιδιοκτήτη βουλκανιζατέρ, που δεν μπορεί να δουλέψει επί μήνες, γιατί δεν υπάρχει πρόσβαση για τα αυτοκίνητα στο συνεργείο του.
Ο κ.Κωνσταντινίδης και ο κ.Ζορπίδης αποφασίστηκε σήμερα ότι θα πραγματοποιήσουν την επόμενη εβδομάδα κοινή επίσκεψη στα εργοτάξια του μετρό στη Δελφών, προκειμένου να συζητήσουν με τους θιγόμενους επιχειρηματίες. «Η κυβέρνηση να μην έρθει στη ΔΕΘ χωρίς να έχει λύσει το θέμα του μετρό» Αναφερόμενος στο θέμα του μετρό, ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Απόστολος Τζιτζικώστας είπε από την πλευρά του, ότι «δεν διανοείται να πιστέψει ότι η κυβέρνηση αυτή, θα έρθει για τη ΔΕΘ στη Θεσσαλονίκη χωρίς προηγουμένως να έχει δοθεί λύση στο θέμα του μετρό».
Πρόσθεσε ότι τα τελευταία 2,5 χρόνια το μετρό έχει εγκαταλειφθεί κι ότι έτσι όπως πάει δεν πρόκειται να τελειώσει στην τρέχουσα δεκαετία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.