Πέμπτη 26 Ιουλίου 2012

Έξι μέτρα για την ανακούφιση των επαγγελματιών που «σκοτώνει» το μετρό

typosthess.gr, 26/07/2012
Ο Γενικός Διευθυντής του Μετρό Θεσσαλονίκης  Γιώργος  Κωνσταντινίδης εξηγεί στο Πρόεδρο του Ε.Ε.Θ Μιχάλη Ζορπίδη τα προβλήματα του έργου...


Της ΜΑΡΚΕΛΛΑΣ ΑΛΕΞΙΟΥ
Επειγόντως μέτρα για τους επαγγελματίες, που «σκοτώνει το μετρό» ζήτησε ο πρόεδρος του ΕΕΘ Μιχάλης Ζορπίδης, ο οποίος προειδοποίησε ότι είτε θα ικανοποιηθούν τα αιτήματα των καταστηματαρχών (απαλλαγή από τέλη, ειδικοί συντελεστές ΙΚΑ, ΟΑΕΕ) είτε οι επαγγελματίες θα αρχίσουν να ξηλώνουν τις λαμαρίνες.


Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης που πραγματοποίησε στα εργοτάξια του μετρό ως επικεφαλής αντιπροσωπείας του επιμελητηρίου και μιλώντας με τους υπευθύνους της Αττικό Μετρό αλλά και τους επαγγελματίες, ανακοίνωσε ότι θα επιδιώξει συνάντηση με τον γγ δημοσίων έργων Στράτο Σιμόπουλο, σημειώνοντας πως αν δεν βρεθεί λύση τότε θα απομακρύνουν τις λαμαρίνες από την περιοχή.
«Το μετρό είναι ένα έργο πνοής για τη Θεσσαλονίκη, την κατασκευή του οποίου στηρίζουν όλοι οι Θεσσαλονικείς, επαγγελματίες και κάτοικοι. Μόνο που οι συνεχείς και μεγάλες καθυστερήσεις το έχουν καταστήσει εφιάλτη για όσους επαγγελματίες δραστηριοποιούνται στον άξονα κατασκευής του και ιδίως στις οδούς Μοναστηρίου, Εγνατίας και Δελφών, καθώς κοντά στα εργοτάξια η εμπορική κίνηση έχει σχεδόν μηδενιστεί και περίπου οι μισές επιχειρήσεις έχουν κλείσει», δήλωσε ο κ. Ζορπίδης.
Ταυτόχρονα υπογράμμισε ότι «παρά τα επανειλημμένα διαβήματα από το 2006 προς κάθε αρμόδιο, παρά της επανειλημμένες συσκέψεις με την Αττικό Μετρό Α.Ε και τους αρμόδιους υπουργούς των προηγούμενων κυβερνήσεων, παρά το μνημόνιο συνεργασίας που υπογράψαμε οι φορείς της Θεσσαλονίκης και οι υπεύθυνοι του έργου, πολιτική ηγεσία και ανάδοχοι στις 18 Απριλίου 2011, βρίσκουμε ακόμη μπροστά μας άλυτα ζητήματα που θα έπρεπε να έχουν αντιμετωπισθεί πριν καν ξεκινήσει το έργο».
«Το ζήτημα σε αυτή τη φάση είναι να βρούμε πρακτικούς τρόπους για να στηρίξουμε τους επιχειρηματίες που έχουν πληγεί και σε αυτό είναι απαραίτητη η συνδρομή της πολιτείας, που δεν μπορεί, πλέον, να αδιαφορεί» επεσήμανε ο κ. Ζορπίδης, ο οποίος προτείνει τα ακόλουθα έξι μέτρα για την ανακούφιση των επαγγελματιών, οι οποίοι χωρίς δική τους ευθύνη έχουν εμπλακεί σε μια πολύ δυσάρεστη κατάσταση:
1) Πλήρης απαλλαγή τους από την  καταβολή Δημοτικών τελών.
2) Θέσπιση ειδικών χαμηλών φορολογικών συντελεστών για την φορολόγηση των συγκεκριμένων επιχειρήσεων, για όσο διάστημα καθυστερεί το έργο.
3) Υπαγωγή σε ειδικό καθεστώς για τις ασφαλιστικές εισφορές των ταμείων ΙΚΑ και ΟΑΕΕ
4) Εφαρμογή ευνοϊκών ρυθμίσεων για την καταβολή τόσο των φορολογικών όσο και των ασφαλιστικών υποχρεώσεων.
5) Βελτίωση των συνθηκών διέλευσης στους χώρους γύρω από τα εργοτάξια με πρώτες προτεραιότητες την καθαριότητα, τον ευπρεπισμό, την ασφάλεια και τον φωτισμό.
6) Αστυνόμευση των χώρων των εργοταξίων, που ιδιαίτερα κατά τις νυχτερινές ώρες γίνονται θύλακες παραβατικότητας.

Σηκώνει τα χέρια ψηλά για τα οικονομικά αιτήματα η Αττικό Μετρό
Από την πλευρά του, ο διευθυντής της Αττικό Μετρό Γιώργος Κωνσταντινίδης, είπε πως σε 30 εβδομάδες είναι δυνατόν να ολοκληρωθούν οι εργασίες στο σταθμό Ανάληψης του Μετρό Θεσσαλονίκης, εφόσον ξεκινήσει να δουλεύει ο εργολάβος που έχει αναλάβει το έργο.
Οι εργασίες στο συγκεκριμένο σταθμό έχουν σταματήσει από την Μ. Εβδομάδα, εξαιτίας χρηματοδοτικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο εργολάβος. Ο κ.Κωνσταντινίδης, ανακοίνωσε ότι η εταιρεία από την πλευρά της έχει εκπονήσει κυκλοφοριακή μελέτη, η οποία μόλις εγκριθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες, θα διευκολύνει την κίνηση στην περιοχή. Επίσης, άμεσα θα περιοριστεί η εργοταξιακή κατάληψη και θα απελευθερωθεί ένα τμήμα της Δελφών, από την οδό Μπότσαρη προς οδό Χατζηλαζάρου. Αναφορικά με τα οικονομικά αιτήματα που αφορούν ασφαλιστικά ταμεία και υποχρεώσεις προς την Εφορία, ο κ. Κωνσταντινίδης σημείωσε ότι η Αττικό Μετρό δεν μπορεί να ανταποκριθεί σε αυτά και θα πρέπει να υποβληθούν σε όσους έχουν αρμοδιότητα.

2 σχόλια:

  1. Ανώνυμος27/7/12, 10:54 π.μ.

    Εχει συμφωνηθει η τιμη μοναδας για τις εργασιες ενισχυσης-αντικατάστασης του υπεδαφους στην περιοχη Αναληψης;
    Ποσα χρηματα διεκδικει ο εργολαβος επι πλεον και ποσα απο αυτα εχουν λογικη βαση συζητησης;
    Στο επόμενο δεκαήμερο (από ποιό) θα έχουμε θετική εξέλιξη για το Παπάφειο;
    Αληθεύει ότι χρηματοδοτεί το έργο ο εργολάβος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος27/7/12, 11:02 π.μ.

    ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΥΦΙΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΜΕΤΡΟ ΠΟΤΕ ΘΑ ΠΑΡΘΟΥΝΕ;(ΔΕΝ ΕΝΝΟΩ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΜΟΝΟΝ)
    ΠΟΣΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΥΣ ΕΧΟΥΝΕ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΣΥΜΒΑΣΗ ΚΑΙ ΞΕΡΟΥΝΕ ΤΙ ΕΡΓΟ ΕΧΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.