Σάββατο 1 Σεπτεμβρίου 2012

Μετρό Θεσσαλονίκης: βασική προτεραιότητα η ολοκλήρωση του έργου λέει ο Σιμόπουλος

ypodomes.com, 01/09/2012
Μεγάλη βαρύτητα στο πιο σπουδαίο έργο για τη Θεσσαλονίκη δίνει ο νέος Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων
Αποφασισμένος να πάρει επάνω του το θέμα της επίσπευσης των διαδικασιών για την ολοκλήρωση του Μετρό Θεσσαλονίκης εμφανίζεται με συνέντευξη του στην «Κarfitsa» ο νέος γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων Στράτος Σιμόπουλος. Ο Θεσσαλονικιός ηλεκτρολόγος μηχανικός που εκλήθη από τον Αντώνη Σαμαρά να «τολμήσει στα δύσκολα», σύμφωνα με το κεντρικό προεκλογικό του σύνθημα, δεσμεύεται για την επανεκκίνηση των μεγάλων έργων στη Βόρεια Ελλάδα και απαντά σε αυτούς που τον κατηγόρησαν ότι κακώς ανέλαβε τη δημόσια αυτή θέση, ενώ ήταν μέτοχος σε κατασκευαστική εταιρεία...
 1.    Κ. Σιμόπουλε, η τοποθέτηση σας στη θέση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Έργων προκάλεσε αντιδράσεις. Τονίστηκε από μερίδα του Τύπου το γεγονός, πως αναλάβατε αυτή τη σημαντική θέση ενώ διατηρείτε ο ίδιος κατασκευαστική εταιρεία. Τι απαντάτε;

«Ότι ο δημοσιογραφικός θησαυρός ορισμένων, τελικά αποδείχτηκε… άνθραξ. Η τεχνική εταιρεία μέσω της οποίας ασκούσα την επαγγελματική μου δραστηριότητα εδώ και 30 χρόνια αναλάμβανε στην συντριπτική της πλειοψηφία ιδιωτικά έργα. Φυσικά από τη στιγμή που κατέχω μια τόσο σημαντική θέση ευθύνης, έχω αποχωρήσει από το Δ.Σ. και εντός των προσεχών εβδομάδων θα αποχωρήσω και από τη μετοχική σύνθεση της εταιρίας».

2.    Επισκεφθήκατε πριν μερικές ημέρες τα εργοτάξια του Μετρό στη Θεσσαλονίκη. Οι μεγάλες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση ενός έργου που έπρεπε κανονικά να παραδοθεί φέτος, το 2012, έχουν προκαλέσει «ασφυξία» στην αγορά και αποτελούν ανοικτή «πληγή» για την πόλη. Από την πλευρά σας, τι σκοπεύετε να κάνετε ώστε να επιταχυνθούν οι εργασίες;

«Το έργο βέβαια παρουσιάζει μέχρι σήμερα   μεγάλες καθυστερήσεις οι οποίες οφείλονται στις αλλαγές σχεδιασμών, στην ανάγκη για αρχαιολογικές εργασίες, στη μη έγκαιρη υλοποίηση ορισμένων απαλλοτριώσεων, και τώρα τελευταία στην έλλειψη ρευστότητας εκ μέρους της αναδόχου κοινοπραξίας.  Σε όλα αυτά τα θέματα, μικρά ή μεγάλα, προσπαθούμε να δίνουμε καθημερινά λύσεις ώστε το έργο να επανέλθει σε φυσιολογικούς ρυθμούς εκτέλεσης.
Έτσι αποφασίσαμε να αυξήσουμε την προκαταβολή στον Ανάδοχο και να ικανοποιήσουμε δίκαια αιτήματά του και όλα αυτά φυσικά μέσα στα πλαίσια των υφισταμένων συμβάσεων και της νομιμότητας. Επίσης οι αρχαιολογικές εργασίες επιταχύνονται, ένα τμήματα της κατάληψης στην Ανάληψη δίνεται στην κυκλοφορία και μια φορά το μήνα θα επισκέπτεται τα εργοτάξια και κλιμάκιο του Υπουργείου Πολιτισμού από την Αθήνα.  Ακόμη, χρησιμοποιώντας την εμπειρία των προηγουμένων ετών προχωρούμε τα θέματα των απαλλοτριώσεων προς την Καλαμαριά,  και σχεδιάζουμε να υπογράψουμε τη σχετική σύμβαση εντός του έτους.
Ελπίζουμε ότι στο θέμα της αύξησης της  ρευστότητας της αναδόχου εταιρίας  θα συμβάλουν και οι δανείστριες τράπεζες. Σας διαβεβαιώ πρώτα ως Θεσσαλονικιός και μετά ως γραμματέας Δημοσίων Έργων ότι το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης αποτελεί βασική προτεραιότητα της σημερινής κυβέρνησης και κάνουμε ότι είναι δυνατόν ώστε να αυξηθούν οι ρυθμοί υλοποίησής του».

3.    Δεσμευτήκατε στην πρόσφατη συνάντηση σας με τον πρόεδρο του Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας του ΤΕΕ Τάσο Κονακλίδη για την υλοποίηση όλων των μεγάλων έργων που έχουν δρομολογηθεί αλλά έχουν «κολλήσει» στη Β. Ελλάδα. Λεφτά υπάρχουν κ. Γενικέ;

«Γενικώς στη Θεσσαλονίκη, αλλά ορισμένες φορές και στη Βόρειο Ελλάδα έχουμε το «ταλέντο» αλλάζοντας το σχεδιασμό των έργων να αναβάλλουμε ή να ματαιώνουμε την υλοποίησή τους. Επί της δικής μου παρουσίας στο Υπουργείο Δημοσίων Έργων αυτό δεν θα γίνεται.  Όσον αφορά το ΕΣΠΑ χρήματα υπάρχουν, αλλά γραφειοκρατικές διαδικασίες, αντιδικίες εργολάβων μεταξύ τους και με τις δημόσιες υπηρεσίες, καθυστερούν κάποια έργα. Ήδη έχουμε «ξεπαγώσει» κάποια από αυτά και σε πλήρη συντονισμό  με τον Υπουργό κ. Καλογιάννη ξεπερνούμε μικρά και μεγάλα προβλήματα προς την κατεύθυνση αυτή».

4.    Μια προσωπική ερώτηση. Είστε ένας τεχνοκράτης που βλέπει για πρώτη φορά εκ των έσω πως λειτουργεί η κρατική μηχανή. Εάν εφαρμόζονταν οι κανόνες του ιδιωτικού τομέα στο δημόσιο, πόσο διαφορετική θα ήταν η οργάνωση και η δομή του;

«Ο Πίτερ Ντράκερ, ειδικός στο μάνατζμεντ, έλεγε ότι σημαντικό σε μια πολιτική δεν είναι να αποφασίσεις προς τα πού θα πας αλλά τι θα εγκαταλείψεις.  Βιώνοντας λοιπόν εκ των έσω πλέον το δημόσιο τομέα, σας απαντώ πως πρέπει να εγκαταλείψουμε το φόβο της ανάληψης ευθυνών και την ενασχόληση μόνο με τα μεγάλα.  Διότι το ξεπέρασμα πολλών μικρών καθημερινών θεμάτων τελικά δίνει ώθηση στην αναπτυξιακή προοπτική.  Ακόμη και τα μεγάλα θέματα ή τα μεγάλα έργα κύριε Οραήλογλου, κρύβουν πίσω τους την ανάγκη πολλών μικρών συντονισμένων δράσεων».

Πηγή:Εφημερίδα Καρφίτσα


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.