makthes.gr,26/02/2013
Πεδίο έντονων αντιπαραθέσεων αποτέλεσε η συζήτηση για τις τραγικές καθυστερήσεις στην κατασκευή του μετρό, η οποία άνοιξε στη χθεσινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης μετά την παράσταση διαμαρτυρίας που πραγματοποίησαν εκατοντάδες υπό απόλυση εργαζόμενοι στις αρχαιολογικές ανασκαφές...Της Βαρβάρας Ζούκα
Ο πρόεδρος του οργάνου Παναγιώτης Αβραμόπουλος κατέστησε σαφές ότι το δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης θα ζητήσει μετ’ επιτάσεως την παραμονή στην εργασία του συνόλου των απασχολούμενων, καλώντας συγχρόνως την Αττικό Μετρό να μεριμνήσει για τη συνέχιση του έργου σε όλο το φάσμα του.
«Προφανώς και δεν θέλουμε καμία απόλυση. Προφανώς και οι καθυστερήσεις στην κατασκευή του μετρό πλήττουν την πόλη, αλλά κανείς δεν μας λέει πού οφείλονται οι καθυστερήσεις αυτές. Επιτέλους ας πουν ξεκάθαρα στη Θεσσαλονίκη εάν υπάρχουν λεφτά ή όχι», είπε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, υπογραμμίζοντας ότι σε σχετική συζήτηση που είχε με τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό Χρήστο Τσίτουρα ο ίδιος τον διαβεβαίωσε ότι από την πλευρά του κράτους τα κονδύλια είναι διασφαλισμένα. «Αυτό που δεν υπάρχει είναι τα λεφτά του εργολάβου, της κατασκευαστικής κοινοπραξίας, η οποία θα πρέπει πρώτα να πληρώσει τους εργαζόμενους και στη συνέχεια να λάβει τα χρήματα από τον προϋπολογισμό», σημείωσε ο κ. Μπουτάρης.
ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ Ο ΔΗΜΟΣ
Στο στόχαστρο βρέθηκε χθες και η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης, η οποία κατηγορήθηκε ότι καθυστέρησε να παραχωρήσει στην Αττικό Μετρό τμήμα της έκτασης όπου αναπτύσσεται ο ΣΜΑ του Φοίνικα, ώστε να ξεκινήσουν οι εργασίες για το εργοτάξιο της Πυλαίας. Για το θέμα αυτό ο κ. Μπουτάρης επεσήμανε ότι μέσα στις επόμενες δέκα ημέρες θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για την υπογραφή προγραμματικής σύμβασης που θα επιλύσει το θέμα. Όπως γνωστοποίησε, η απόφαση για τη μεταφορά μέρους των εγκαταστάσεων του ΣΜΑ ελήφθη από το δημοτικό συμβούλιο τον περασμένο Οκτώβριο. «Η Αττικό Μετρό θα απαλλοτριώσει τον χώρο και συγχρόνως θα αναλάβει τη διαδικασία της μεταφοράς των εγκαταστάσεων, χρεώνοντας τον δήμο με το ποσό που αναλογεί. Αυτή την εβδομάδα οριστικοποιείται η νομική μορφή με την οποία θα αποτυπωθεί αυτή η συμφωνία», τόνισε ο κ. Μπουτάρης.
Για υποκριτική στάση από την πλευρά της Αττικό Μετρό έκανε λόγο ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης Παναγιώτης Αβραμόπουλος, σημειώνοντας με νόημα ότι υπεύθυνος για το έργο του μετρό δεν είναι ο δήμος, αλλά η Αττικό Μετρό και η κοινοπραξία.
Ο αντιδήμαρχος Ποιότητας Ζωής Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο οποίος είναι και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Αττικό Μετρό, μίλησε για αδυναμία του αναδόχου να χρηματοδοτήσει την καθημερινότητα του έργου, επισημαίνοντας συγχρόνως ότι κάθε ημέρα που το μετρό δεν λειτουργεί η πόλη χάνει τρία εκατομμύρια ευρώ.
ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
Με το δηκτικό σχόλιο ότι «ο δήμαρχος και πάλι ανακαλύπτει τον εχθρό έξω από τα τείχη» ξεκίνησε την τοποθέτησή του ο επικεφαλής της παράταξης της μείζονος αντιπολίτευσης Κώστας Γκιουλέκας. Ο ίδιος εγκάλεσε τη δημοτική αρχή γιατί, όπως υποστήριξε, δεν προχώρησε στην παραχώρηση του χώρου του ΣΜΑ, με αποτέλεσμα 450 εργαζόμενοι να χάνουν τη δουλειά τους. «Ο δήμαρχος σαν Δον Κιχώτης αναζητά ανεμόμυλους», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Γκιουλέκας. Υπέρ των αιτημάτων των εργαζομένων στο μετρό δήλωσε ο εκπρόσωπος της Λαϊκής Συσπείρωσης Γιάννης Δελλής, σημειώνοντας ότι το έργο του μετρό καρκινοβατεί, λόγω και της μειωμένης κερδοφορίας της εταιρείας που ανέλαβε την υλοποίησή του. «Κάθε έργο είναι σημαντικό, καθώς δημιουργούνται θέσεις απασχόλησης. Η δημοτική αρχή θα πρέπει να κάνει τα αδύνατα δυνατά ώστε να ξεπεραστούν τα προβλήματα», υπογράμμισε ο επικεφαλής της παράταξης Υπερκομματικό Δημοτικό Κίνημα Θεσσαλονικέων Στέλιος Παπαθεμελής. Την παρέμβαση του δημοτικού συμβουλίου, ώστε να μην παιχτούν παιχνίδια σε βάρος των εργαζομένων με αλλαγή στις συμβάσεις τους, αξίωσε μεταξύ των άλλων ο επικεφαλής της παράταξης Θεσσαλονίκη - Ανοιχτή Πόλη Τριαντάφυλλος Μηταφίδης. «Για ποιον λόγο δεν εφαρμόζεται η απόφαση για μεταφορά του ΣΜΑ, που ελήφθη από τον περασμένο Οκτώβριο;», διερωτήθηκε ο επικεφαλής της παράταξης Ενεργοί Πολίτες - Οικολογία στην Πράξη Χρήστος Μάτης.
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ «Κανείς δεν ασχολείται με αυτούς που απολύονται»
«Όλοι ασχολούνται με τα αρχαιολογικά ευρήματα στον σταθμό της Βενιζέλου, αλλά κανείς δεν ασχολείται με τους 450 εργαζόμενους που απολύονται», σημείωσε ο αντιπρόεδρος του συλλόγου εργαζομένων στο μετρό της Θεσσαλονίκης Δημήτρης Παππάς. Ο ίδιος έθεσε και το ζήτημα της μετεγκατάστασης του ΣΜΑ, υποστηρίζοντας ότι, αν είχαν ξεκινήσει οι εργασίες για τον σταθμό της Πυλαίας, θα είχαν δουλειά περισσότερα από πεντακόσια άτομα. Στο πλευρό των εργαζομένων βρέθηκε και ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, ο οποίος σημείωσε ότι η ανεργία στην πόλη έχει εκτιναχθεί στο 35%. Αναφορικά με τις αρχαιότητες της Βενιζέλου ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου κ. Αβραμόπουλος ανέγνωσε επιστολή του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Θεσσαλονίκης, τα μέλη του οποίου τάσσονται υπέρ της διατήρησης των αρχαίων ευρημάτων στον χώρο όπου αποκαλύφθηκαν και ζητά τη συνδρομή όλων των τεχνικών και άλλων επιστημόνων της Αττικό Μετρό. Για το θέμα αυτό θα υπάρξει ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου.
ΕΙΔΙΚΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΓΙΑ ΜΕΤΡΟ ΚΑΙ ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ
Ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου για τα θέματα που αφορούν τις αρχαιότητες οι οποίες εντοπίστηκαν στο σταθμό στη Βενιζέλου αλλά και την πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας προανήγγειλε ο Γ. Μπουτάρης. Σύμφωνα με την πρόταση του δημάρχου το όργανο θα συνεδριάσει για αυτά τα δύο ευαίσθητα θέματα την ερχόμενη Δευτέρα. Από το βήμα του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης χθες ο Γιάννης Μπουτάρης εξέφρασε για ακόμη μία φορά την πλήρη αντίθεσή του στην ενδεχόμενη μεταφορά των αρχαιοτήτων στη Σταυρούπολη. Όπως είπε μάλιστα, έχει την πληροφόρηση ότι δόθηκε εντολή για κοστολόγηση πιθανής μεταφοράς των ευρημάτων στο Καλοχώρι. «Δεν είναι δυνατόν εν κρυπτώ να γίνονται τέτοιες ενέργειες», σημείωσε με νόημα.
Πεδίο έντονων αντιπαραθέσεων αποτέλεσε η συζήτηση για τις τραγικές καθυστερήσεις στην κατασκευή του μετρό, η οποία άνοιξε στη χθεσινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης μετά την παράσταση διαμαρτυρίας που πραγματοποίησαν εκατοντάδες υπό απόλυση εργαζόμενοι στις αρχαιολογικές ανασκαφές...Της Βαρβάρας Ζούκα
Ο πρόεδρος του οργάνου Παναγιώτης Αβραμόπουλος κατέστησε σαφές ότι το δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης θα ζητήσει μετ’ επιτάσεως την παραμονή στην εργασία του συνόλου των απασχολούμενων, καλώντας συγχρόνως την Αττικό Μετρό να μεριμνήσει για τη συνέχιση του έργου σε όλο το φάσμα του.
«Προφανώς και δεν θέλουμε καμία απόλυση. Προφανώς και οι καθυστερήσεις στην κατασκευή του μετρό πλήττουν την πόλη, αλλά κανείς δεν μας λέει πού οφείλονται οι καθυστερήσεις αυτές. Επιτέλους ας πουν ξεκάθαρα στη Θεσσαλονίκη εάν υπάρχουν λεφτά ή όχι», είπε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, υπογραμμίζοντας ότι σε σχετική συζήτηση που είχε με τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό Χρήστο Τσίτουρα ο ίδιος τον διαβεβαίωσε ότι από την πλευρά του κράτους τα κονδύλια είναι διασφαλισμένα. «Αυτό που δεν υπάρχει είναι τα λεφτά του εργολάβου, της κατασκευαστικής κοινοπραξίας, η οποία θα πρέπει πρώτα να πληρώσει τους εργαζόμενους και στη συνέχεια να λάβει τα χρήματα από τον προϋπολογισμό», σημείωσε ο κ. Μπουτάρης.
ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ Ο ΔΗΜΟΣ
Στο στόχαστρο βρέθηκε χθες και η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης, η οποία κατηγορήθηκε ότι καθυστέρησε να παραχωρήσει στην Αττικό Μετρό τμήμα της έκτασης όπου αναπτύσσεται ο ΣΜΑ του Φοίνικα, ώστε να ξεκινήσουν οι εργασίες για το εργοτάξιο της Πυλαίας. Για το θέμα αυτό ο κ. Μπουτάρης επεσήμανε ότι μέσα στις επόμενες δέκα ημέρες θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για την υπογραφή προγραμματικής σύμβασης που θα επιλύσει το θέμα. Όπως γνωστοποίησε, η απόφαση για τη μεταφορά μέρους των εγκαταστάσεων του ΣΜΑ ελήφθη από το δημοτικό συμβούλιο τον περασμένο Οκτώβριο. «Η Αττικό Μετρό θα απαλλοτριώσει τον χώρο και συγχρόνως θα αναλάβει τη διαδικασία της μεταφοράς των εγκαταστάσεων, χρεώνοντας τον δήμο με το ποσό που αναλογεί. Αυτή την εβδομάδα οριστικοποιείται η νομική μορφή με την οποία θα αποτυπωθεί αυτή η συμφωνία», τόνισε ο κ. Μπουτάρης.
Για υποκριτική στάση από την πλευρά της Αττικό Μετρό έκανε λόγο ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης Παναγιώτης Αβραμόπουλος, σημειώνοντας με νόημα ότι υπεύθυνος για το έργο του μετρό δεν είναι ο δήμος, αλλά η Αττικό Μετρό και η κοινοπραξία.
Ο αντιδήμαρχος Ποιότητας Ζωής Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο οποίος είναι και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Αττικό Μετρό, μίλησε για αδυναμία του αναδόχου να χρηματοδοτήσει την καθημερινότητα του έργου, επισημαίνοντας συγχρόνως ότι κάθε ημέρα που το μετρό δεν λειτουργεί η πόλη χάνει τρία εκατομμύρια ευρώ.
ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
Με το δηκτικό σχόλιο ότι «ο δήμαρχος και πάλι ανακαλύπτει τον εχθρό έξω από τα τείχη» ξεκίνησε την τοποθέτησή του ο επικεφαλής της παράταξης της μείζονος αντιπολίτευσης Κώστας Γκιουλέκας. Ο ίδιος εγκάλεσε τη δημοτική αρχή γιατί, όπως υποστήριξε, δεν προχώρησε στην παραχώρηση του χώρου του ΣΜΑ, με αποτέλεσμα 450 εργαζόμενοι να χάνουν τη δουλειά τους. «Ο δήμαρχος σαν Δον Κιχώτης αναζητά ανεμόμυλους», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Γκιουλέκας. Υπέρ των αιτημάτων των εργαζομένων στο μετρό δήλωσε ο εκπρόσωπος της Λαϊκής Συσπείρωσης Γιάννης Δελλής, σημειώνοντας ότι το έργο του μετρό καρκινοβατεί, λόγω και της μειωμένης κερδοφορίας της εταιρείας που ανέλαβε την υλοποίησή του. «Κάθε έργο είναι σημαντικό, καθώς δημιουργούνται θέσεις απασχόλησης. Η δημοτική αρχή θα πρέπει να κάνει τα αδύνατα δυνατά ώστε να ξεπεραστούν τα προβλήματα», υπογράμμισε ο επικεφαλής της παράταξης Υπερκομματικό Δημοτικό Κίνημα Θεσσαλονικέων Στέλιος Παπαθεμελής. Την παρέμβαση του δημοτικού συμβουλίου, ώστε να μην παιχτούν παιχνίδια σε βάρος των εργαζομένων με αλλαγή στις συμβάσεις τους, αξίωσε μεταξύ των άλλων ο επικεφαλής της παράταξης Θεσσαλονίκη - Ανοιχτή Πόλη Τριαντάφυλλος Μηταφίδης. «Για ποιον λόγο δεν εφαρμόζεται η απόφαση για μεταφορά του ΣΜΑ, που ελήφθη από τον περασμένο Οκτώβριο;», διερωτήθηκε ο επικεφαλής της παράταξης Ενεργοί Πολίτες - Οικολογία στην Πράξη Χρήστος Μάτης.
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ «Κανείς δεν ασχολείται με αυτούς που απολύονται»
«Όλοι ασχολούνται με τα αρχαιολογικά ευρήματα στον σταθμό της Βενιζέλου, αλλά κανείς δεν ασχολείται με τους 450 εργαζόμενους που απολύονται», σημείωσε ο αντιπρόεδρος του συλλόγου εργαζομένων στο μετρό της Θεσσαλονίκης Δημήτρης Παππάς. Ο ίδιος έθεσε και το ζήτημα της μετεγκατάστασης του ΣΜΑ, υποστηρίζοντας ότι, αν είχαν ξεκινήσει οι εργασίες για τον σταθμό της Πυλαίας, θα είχαν δουλειά περισσότερα από πεντακόσια άτομα. Στο πλευρό των εργαζομένων βρέθηκε και ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, ο οποίος σημείωσε ότι η ανεργία στην πόλη έχει εκτιναχθεί στο 35%. Αναφορικά με τις αρχαιότητες της Βενιζέλου ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου κ. Αβραμόπουλος ανέγνωσε επιστολή του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Θεσσαλονίκης, τα μέλη του οποίου τάσσονται υπέρ της διατήρησης των αρχαίων ευρημάτων στον χώρο όπου αποκαλύφθηκαν και ζητά τη συνδρομή όλων των τεχνικών και άλλων επιστημόνων της Αττικό Μετρό. Για το θέμα αυτό θα υπάρξει ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου.
ΕΙΔΙΚΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΓΙΑ ΜΕΤΡΟ ΚΑΙ ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ
Ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου για τα θέματα που αφορούν τις αρχαιότητες οι οποίες εντοπίστηκαν στο σταθμό στη Βενιζέλου αλλά και την πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας προανήγγειλε ο Γ. Μπουτάρης. Σύμφωνα με την πρόταση του δημάρχου το όργανο θα συνεδριάσει για αυτά τα δύο ευαίσθητα θέματα την ερχόμενη Δευτέρα. Από το βήμα του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης χθες ο Γιάννης Μπουτάρης εξέφρασε για ακόμη μία φορά την πλήρη αντίθεσή του στην ενδεχόμενη μεταφορά των αρχαιοτήτων στη Σταυρούπολη. Όπως είπε μάλιστα, έχει την πληροφόρηση ότι δόθηκε εντολή για κοστολόγηση πιθανής μεταφοράς των ευρημάτων στο Καλοχώρι. «Δεν είναι δυνατόν εν κρυπτώ να γίνονται τέτοιες ενέργειες», σημείωσε με νόημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.