elem.tee.gr,07/04/2013
Εκτός ορίων βρίσκεται η σύγκρουση μεταξύ της Αττικό Μετρό και της ΑΕΓΕΚ για το μετρό Θεσσαλονίκης, όπως επιβεβαιώνει το ύφος αλλά και το περιεχόμενο της αλληλογραφίας μεταξύ των δύο πλευρών, την ώρα που το έργο βρίσκεται στο μικροσκόπιο της Επιτροπής Ανταγωνισμού και του εισαγγελέα της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Ελέγχου Δημόσιων Συμβάσεων κ. Βασίλη Φλωρίδη...Τον τελευταίο επισκέφτηκε τις προηγούμενες μέρες ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό κ. Χρήστος Τσίτουρας κατόπιν εισαγγελικού αιτήματος, σε μια ενημέρωση που λόγω των καταγγελιών για τα δημόσια έργα δεν φαίνεται να ήταν... τόσο φιλική - όσο αφήνουν από τη διοίκηση της εταιρείας να εννοηθεί.
Η ΑΕΓΕΚ του κ. Γιάννη Μαρούλη, στην οποία εδώ και μήνες κάνει κουμάντο η Alpha Bank ως πλειοψηφών μέτοχος, χαρακτηρίζει «προσχηματική τη συναινετική διάθεση» που επιδεικνύει η Αττικό Μετρό για το μετρό Θεσσαλονίκης και κάνει λόγο για προσπάθειες ματαίωσης του έργου και καταστροφής του αναδόχου, καθώς και για μονομερή ερμηνεία συμβάσεων!
Σε επιστολή της με ημερομηνία 13 Μαρτίου, μάλιστα, τονίζει ότι, εάν δεν υπάρξει μια κοινά αποδεκτή τεχνοοικονομική λύση, «το έργο δεν θα κατασκευαστεί και η μεταξύ των συμβαλλομένου σχέση θα κριθεί από τα δικαστήρια είτε της Ελλάδας είτε της Ευρωπαϊκής Ένωσης» καθώς το έργο βρίσκεται «στα πρόθυρα της κατάρρευσης». Ο επικεφαλής του, από τους πλέον έμπειρους μηχανικούς σε έργα μετρό στην Ελλάδα και υπογράφων την επιστολή κ. Μιχάλης Σίμας, έχει προβλέψει ότι το μετρό Θεσσαλονίκηςδεν θα παραδοθεί ούτε το 2018 λόγω λανθασμένων παραδοχών. Από την άλλη, η διοίκηση της Αττικό Μετρό κάνει λόγο για «κωλυσιεργία, προβολή αβάσιμων και αόριστων αξιώσεων» και καλεί την ΑΕΓΕΚ «να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει σύμφωνα με τον νόμο και τα τεύχη του έργου». Η κυβέρνηση ευελπιστεί σε οριστική λύση γιο το μετρό Θεσσαλονίκης με «σωσίβιο» τον όμιλο Ελλάκτωρ που βρίσκεται σε συνεχείς διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες για την ΑΕΓΕΚ, θεωρώντας ότι είναι ο ασφαλέστερος δρόμος για να επιλυθεί ο γόρδιος δεσμός του βασικού δικτύου αλλά και των επεκτάσεων προς Καλαμαριά. Eξ αυτού του λόγου εικάζεται ότι στην Αττικό Μετρό έχουν σκληρύνει τη στάση τους απέναντι στην ΑΕΓΕΚ και ροκανίζουν τον χρόνο για καταβολή αποζημιώσεων που αξιώνει η κοινοπραξία για τις μεγάλες καθυστερήσεις λόγω αρχαιοτήτων και απαλλοτριώσεων μέχρι να αποσαφηνιστεί η τύχη του deal με την Άκτωρ. Στο υπουργείο Ανάπτυξης βλέπουν ότι μόνο ένας λευκός ιππότης θα έδινε φιλί ζωής στο έργο, βγάζοντας από την «κατάψυξη» σενάρια για υποκατάσταση του εργολάβου αν δεν βρεθεί λύση μέχρι τα τέλη του μήνα.
Την ίδια στιγμή, οι αλληλοκατηγορίες μεταξύ της κοινοπραξίας και της Αττικό Μετρό πάνε σύννεφο, με επίκεντρο τους καθηλωμένους μετροπόντικες (ΤΒΜ). Από την αλληλογραφία προκύπτει ότι υπάρχει σύγχυση ακόμη και στο θέμα της αποσυναρμολόγησης των μηχανημάτων ΤΒΜ και της μεταφοράς τους από την Ανάληψη στον τερματικό σταθμό Νέα Ελβετία για την εκσκαφή του υπολοίπου της σήραγγας από την αντίθετη κατεύθυνση. Η ΑΕΓΕΚ υποστηρίζει ότι «δεν έχει απορριφθεί το αίτημα για μεταφορά των ΤΒΜ», όπως αφήνει να εννοηθεί η Αττικό Μετρό, και ότι σε συσκέψεις με το υπουργείο δόθηκε η διαβεβαίωση για την τεχνική παρέκκλιση με μόνη εκκρεμότητα τον τρόπο χρηματοδότησης των πρόσθετων εργασιών.
«Διερωτώμεθα αν έχουμε να κάνουμε με δύο υπηρεσίες που η μεν μία έχει πλήρη επίγνωση των προβλημάτων, η δε άλλη πλήρη άγνοια των πραγματικών συνθηκών, προσπαθεί να ματαιώσει το έργο και να καταστρέψει τον ανάδοχο ώστε να προστατευτεί από τις ευθύνες της για τη δημοπράτηση ενός ανώριμου και υποκοστολογημένου έργου». Ο κυριότερος λόγος της διγλωσσίας φαίνεται να είναι η μη γεφύρωση των απόψεων στο θέμα των πρόσθετων δαπανών που συνεπάγεται η αντίστροφη πορεία του μετροπόνπκα,καθώς στην ΑΕΓΕΚ μιλούν για 1,6 εκατ. ευρώ και στην Αττικό Μετρό για 3 εκατ. Από τη άλλη, υπάρχει η άποψη ότι από τη στιγμή που έχουν παραδοθεί οι χώροι στην κοινοπραξία υπάρχει πεδίο εργασιών και δεν χρειάζεται η εταιρεία να επωμιστεί πρόσθετα βάρη. Σημειώνεται ότι η καθήλωση των μηχανημάτων ΤΒΜ έχει «στεγνώσει» τα ταμεία της ΑΕΓΕΚ, η οποία όσο καιρό δούλευε εισέπραττε για κάθε μέτρο που έσκαβε 10.000 ευρώ!
Μεγάλες καθυστερήσεις προδιαγράφονται και στον σταθμό Βενιζέλου λόγω των βυζαντινών αρχαιοτήτων που έχουν ανευρεθεί στην περιοχή. Η Αττικό Μετρό επιμένει στην απόσπαση των αρχαιοτήτων όσο θα κατασκευάζεται ο σταθμός και στην επαναφορά τους σε ποσοστό 65% όταν ολοκληρωθεί για να εκτεθούν μέσα στον σταθμό. Αυτό όμως προϋποθέτει επιπλέον κόστη για τη μεταφορά των αρχαιοτήτων, τροποποίηση του σχεδιασμού του σταθμού για να φιλοξενήσει τα ευρήματα και νέες καθυστερήσεις (τρεις μήνες εκτιμάται ότι θα χρειαστούν για την απόσπαση των αρχαίων) στην κατασκευή του έργου.
Πηγή: Πρώτο Θέμα
Εκτός ορίων βρίσκεται η σύγκρουση μεταξύ της Αττικό Μετρό και της ΑΕΓΕΚ για το μετρό Θεσσαλονίκης, όπως επιβεβαιώνει το ύφος αλλά και το περιεχόμενο της αλληλογραφίας μεταξύ των δύο πλευρών, την ώρα που το έργο βρίσκεται στο μικροσκόπιο της Επιτροπής Ανταγωνισμού και του εισαγγελέα της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Ελέγχου Δημόσιων Συμβάσεων κ. Βασίλη Φλωρίδη...Τον τελευταίο επισκέφτηκε τις προηγούμενες μέρες ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό κ. Χρήστος Τσίτουρας κατόπιν εισαγγελικού αιτήματος, σε μια ενημέρωση που λόγω των καταγγελιών για τα δημόσια έργα δεν φαίνεται να ήταν... τόσο φιλική - όσο αφήνουν από τη διοίκηση της εταιρείας να εννοηθεί.
Η ΑΕΓΕΚ του κ. Γιάννη Μαρούλη, στην οποία εδώ και μήνες κάνει κουμάντο η Alpha Bank ως πλειοψηφών μέτοχος, χαρακτηρίζει «προσχηματική τη συναινετική διάθεση» που επιδεικνύει η Αττικό Μετρό για το μετρό Θεσσαλονίκης και κάνει λόγο για προσπάθειες ματαίωσης του έργου και καταστροφής του αναδόχου, καθώς και για μονομερή ερμηνεία συμβάσεων!
Σε επιστολή της με ημερομηνία 13 Μαρτίου, μάλιστα, τονίζει ότι, εάν δεν υπάρξει μια κοινά αποδεκτή τεχνοοικονομική λύση, «το έργο δεν θα κατασκευαστεί και η μεταξύ των συμβαλλομένου σχέση θα κριθεί από τα δικαστήρια είτε της Ελλάδας είτε της Ευρωπαϊκής Ένωσης» καθώς το έργο βρίσκεται «στα πρόθυρα της κατάρρευσης». Ο επικεφαλής του, από τους πλέον έμπειρους μηχανικούς σε έργα μετρό στην Ελλάδα και υπογράφων την επιστολή κ. Μιχάλης Σίμας, έχει προβλέψει ότι το μετρό Θεσσαλονίκηςδεν θα παραδοθεί ούτε το 2018 λόγω λανθασμένων παραδοχών. Από την άλλη, η διοίκηση της Αττικό Μετρό κάνει λόγο για «κωλυσιεργία, προβολή αβάσιμων και αόριστων αξιώσεων» και καλεί την ΑΕΓΕΚ «να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει σύμφωνα με τον νόμο και τα τεύχη του έργου». Η κυβέρνηση ευελπιστεί σε οριστική λύση γιο το μετρό Θεσσαλονίκης με «σωσίβιο» τον όμιλο Ελλάκτωρ που βρίσκεται σε συνεχείς διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες για την ΑΕΓΕΚ, θεωρώντας ότι είναι ο ασφαλέστερος δρόμος για να επιλυθεί ο γόρδιος δεσμός του βασικού δικτύου αλλά και των επεκτάσεων προς Καλαμαριά. Eξ αυτού του λόγου εικάζεται ότι στην Αττικό Μετρό έχουν σκληρύνει τη στάση τους απέναντι στην ΑΕΓΕΚ και ροκανίζουν τον χρόνο για καταβολή αποζημιώσεων που αξιώνει η κοινοπραξία για τις μεγάλες καθυστερήσεις λόγω αρχαιοτήτων και απαλλοτριώσεων μέχρι να αποσαφηνιστεί η τύχη του deal με την Άκτωρ. Στο υπουργείο Ανάπτυξης βλέπουν ότι μόνο ένας λευκός ιππότης θα έδινε φιλί ζωής στο έργο, βγάζοντας από την «κατάψυξη» σενάρια για υποκατάσταση του εργολάβου αν δεν βρεθεί λύση μέχρι τα τέλη του μήνα.
Την ίδια στιγμή, οι αλληλοκατηγορίες μεταξύ της κοινοπραξίας και της Αττικό Μετρό πάνε σύννεφο, με επίκεντρο τους καθηλωμένους μετροπόντικες (ΤΒΜ). Από την αλληλογραφία προκύπτει ότι υπάρχει σύγχυση ακόμη και στο θέμα της αποσυναρμολόγησης των μηχανημάτων ΤΒΜ και της μεταφοράς τους από την Ανάληψη στον τερματικό σταθμό Νέα Ελβετία για την εκσκαφή του υπολοίπου της σήραγγας από την αντίθετη κατεύθυνση. Η ΑΕΓΕΚ υποστηρίζει ότι «δεν έχει απορριφθεί το αίτημα για μεταφορά των ΤΒΜ», όπως αφήνει να εννοηθεί η Αττικό Μετρό, και ότι σε συσκέψεις με το υπουργείο δόθηκε η διαβεβαίωση για την τεχνική παρέκκλιση με μόνη εκκρεμότητα τον τρόπο χρηματοδότησης των πρόσθετων εργασιών.
«Διερωτώμεθα αν έχουμε να κάνουμε με δύο υπηρεσίες που η μεν μία έχει πλήρη επίγνωση των προβλημάτων, η δε άλλη πλήρη άγνοια των πραγματικών συνθηκών, προσπαθεί να ματαιώσει το έργο και να καταστρέψει τον ανάδοχο ώστε να προστατευτεί από τις ευθύνες της για τη δημοπράτηση ενός ανώριμου και υποκοστολογημένου έργου». Ο κυριότερος λόγος της διγλωσσίας φαίνεται να είναι η μη γεφύρωση των απόψεων στο θέμα των πρόσθετων δαπανών που συνεπάγεται η αντίστροφη πορεία του μετροπόνπκα,καθώς στην ΑΕΓΕΚ μιλούν για 1,6 εκατ. ευρώ και στην Αττικό Μετρό για 3 εκατ. Από τη άλλη, υπάρχει η άποψη ότι από τη στιγμή που έχουν παραδοθεί οι χώροι στην κοινοπραξία υπάρχει πεδίο εργασιών και δεν χρειάζεται η εταιρεία να επωμιστεί πρόσθετα βάρη. Σημειώνεται ότι η καθήλωση των μηχανημάτων ΤΒΜ έχει «στεγνώσει» τα ταμεία της ΑΕΓΕΚ, η οποία όσο καιρό δούλευε εισέπραττε για κάθε μέτρο που έσκαβε 10.000 ευρώ!
Μεγάλες καθυστερήσεις προδιαγράφονται και στον σταθμό Βενιζέλου λόγω των βυζαντινών αρχαιοτήτων που έχουν ανευρεθεί στην περιοχή. Η Αττικό Μετρό επιμένει στην απόσπαση των αρχαιοτήτων όσο θα κατασκευάζεται ο σταθμός και στην επαναφορά τους σε ποσοστό 65% όταν ολοκληρωθεί για να εκτεθούν μέσα στον σταθμό. Αυτό όμως προϋποθέτει επιπλέον κόστη για τη μεταφορά των αρχαιοτήτων, τροποποίηση του σχεδιασμού του σταθμού για να φιλοξενήσει τα ευρήματα και νέες καθυστερήσεις (τρεις μήνες εκτιμάται ότι θα χρειαστούν για την απόσπαση των αρχαίων) στην κατασκευή του έργου.
Πηγή: Πρώτο Θέμα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.