Τετάρτη 15 Μαΐου 2013

Μεγάλα οδικά, σιδηροδρομικά και έργα Μετρό ελπίζουν στο νέο ΕΣΠΑ

ypodomes.com,15/05/2013

Οι μεγάλες υποδομές στο επίκεντρο του νέου χρηματοδοτικού εργαλείου της ΕΕ...Εδώ και ένα χρόνο συζητάμε για το νέο ΕΣΠΑ που αφορά την περίοδο 2014-2020 και ο χρόνος κυλά με γοργούς ρυθμούς. Η νέα κοινοτική χρηματοδοτική περίοδος βρίσκεται 6 μήνες πριν ξεκινήσει και επίσημα και στην Ελλάδα γίνεται μεγάλη προσπάθεια για να δούμε τελικά ποιες θα είναι οι δράσεις οι οποίες θα χρηματοδοτηθούν.

Σε αυτό το νέο ΕΣΠΑ περιμένουμε κάποια μεγάλα έργα να μπουν και φυσικά τα οδικά και σιδηροδρομικά έργα θα είναι εδώ και θα καταλάβουν ένα μεγάλο μέρος της «πίτας». Ένα άλλο μεγάλο μέρος έργων θα είναι σε έργα σταθερής τροχιάς σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη (ίσως και αλλού) ενώ οι αναπλάσεις θα πολλαπλασιαστούν στις άναρχες Ελληνικές πόλεις.

Ποια όμως λέγεται πως θα είναι τα μεγάλα έργα που θα δούμε την επόμενη επταετία;

1.ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ

Το τμήμα Πάτρα-Πύργος –Τσακώνα θα είναι ένα μεγάλο στοίχημα καθώς η Κυβέρνηση αν δεν το εντάξει στο νέο ΕΣΠΑ πολύ δύσκολα θα το δούμε να κατασκευάζεται. Πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο τμήμα του αυτοκινητόδρομου και τα κονδύλια που απαιτούνται είναι πολλά.

2.ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ Ε65

Εδώ υπάρχει ένα μεγάλο ερωτηματικό. Ποια θα είναι η τύχη των δύο τμημάτων του Ε65; Μιλάμε για το νότιο άκρο Λαμία-Ξυνιάδα και το βόρειο άκρο Τρίκαλα-Καλαμπάκα-Εγνατία. Θα μπορέσει να ενταχθεί στη χρηματοδότηση; Ο αυτοκινητόδρομος Ε65 για να γίνει πλήρης έχει ανάγκη τα δύο τμήματα καθώς σε άλλη περίπτωση θα παραμείνει κομπάρσος των οδικών μεταφορών.

3.ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΨΑΘΟΠΥΡΓΟΣ-ΡΙΟ-ΠΑΤΡΑ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ΚΙΑΤΟ-ΠΑΤΡΑ

Στο νέο ΕΣΠΑ ευελπιστούμε για να δούμε το ηλεκτροκίνητο τρένο να φτάνει στην πόλη της Πάτρας. Οι δημοπρατήσεις αφορούν το τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο-Πάτρα και την ηλεκτροκίνηση όλης της Βόρειας Πελοποννήσου, από το Κιάτο μέχρι την Πάτρα. Θα χρειαστούν τουλάχιστον 3-4 εργολαβίες.

4.ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΑΘΗΝΑΣ-ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΛΑΥΡΙΟ ΚΑΙ ΡΑΦΗΝΑ

Είναι οι δύο σημαντικές επεκτάσεις προς τα Μεσόγεια που οριστικά θα διασυνδέσουν την Αττική ολόκληρη. Λαύριο και Ραφήνα έχουν μετατραπεί σε σημαντικά λιμάνια και έχουν ανάγκη από τον Προαστιακό για να μπορέσουν να εξελιχθούν περισσότερο. Ωστόσο και τα δύο έργα βρίσκονται πολύ πίσω ακόμα σε επίπεδο μελετών.

5.ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ –ΓΡΑΜΜΗ 4 και ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΓΡΑΜΜΩΝ 1 ΚΑΙ 2

Μεγάλη ελπίδα για το Μετρό της Αθήνας είναι το νέο ΕΣΠΑ. Όλοι ελπίζουμε μέσα από τα επιχειρησιακά προγράμματα να δούμε να δημοπρατούνται τμήματα της νέας γραμμής 4 (Άλσος Βεϊκου-Ευαγγελισμός και Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη), οι επεκτάσεις που ολοκληρώνουν την γραμμή 2 προς Γλυφάδα και Ίλιον και οι επεκτάσεις της γραμμής 1 προς Νέα Ερυθραία και την υπογειοποίηση Φάληρο-Πειραιά.

6.ΤΡΑΜ ΑΘΗΝΑΣ-ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ προς ΠΕΙΡΑΙΑ ΚΑΙ ΑΘΗΝΑ

Στο νέο ΕΣΠΑ η Αττικό Μετρό θα θελήσει να χρηματοδοτηθεί για έργα επεκτάσεων του Τραμ τόσο προς Καλλίπολη, Κερατσίνι στον Πειραιά όσο και για Άνω Πατήσια και Πανεπιστημιούπολη στην Αθήνα.

7.ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΕΥΚΑΡΠΙΑ, ΕΥΟΣΜΟ

Σε περίοδο κατασκευής θα δούμε να μπαίνουν νέες επεκτάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης. Πρώτος υποψήφιος χρηματοδότησης είναι η επέκταση προς Ευκαρπία και η επέκταση προς Εύοσμο. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως τα περισσότερα έργα Μετρό γίνονται μέσα από 2 τουλάχιστον ΕΣΠΑ (σαν έργα γέφυρες). Η επέκταση για Καλαμαριά που θα ολοκληρωθεί το 2019 θα χρειαστεί χρηματοδότηση και το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020.

8.ΟΔΙΚΑ ΕΡΓΑ ΒΟΑΚ

Στη νέα χρηματοδοτική περίοδο τα έργα αναβάθμισης του ΒΟΑΚ σε αυτοκινητόδρομο περιμένουμε να πολλαπλασιαστούν αλλά οι λίγες μελέτες δεν επιτρέπουν αισιόδοξες προβλέψεις για συνολική αναβάθμιση του άξονα από το Κολυμπάρι μέχρι τον Άγιο Νικόλαο. Τουλάχιστον το κεντρικό τμήμα Χανιά-Ρέθυμνο-Ηράκλειο ίσως το δούμε ολοκληρωμένο.

Εκτός από τα παραπάνω έργα περιμένουμε και άλλα σημαντικά έργα όπως η κατασκευή του νέου εμπορικού λιμένα στο Τυμπάκι, νέες αναβαθμίσεις στα λιμάνια Πειραιά, Ηγουμενίτσας και Πάτρας, μεγάλες αναπλάσεις σε πολλές πόλεις της Ελλάδας κ.α

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.