Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2013

«Με απολύσεις πάει η Αττικό Μετρό να ρίξει το κόστος στη Θεσσαλονίκη»

www.enet.gr,06/09/2013

Του ΣΑΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗ

Κάθε Σεπτέμβρη το Μετρό Θεσσαλονίκης ξεμπλοκάρει και κάθε Οκτώβρη ξαναμπλοκάρει, λένε οι εργαζόμενοι στο έργο. Δεν βλέπουν ολοκλήρωση του έργου πριν από το 2019 και αναρωτιούνται πώς και δεν έχει ασχοληθεί η Δικαιοσύνη με την οικονομική ζημιά που προκαλούν οι πολύχρονες καθυστερήσεις στην εξέλιξη του έργου. Θεωρούν ότι το εξάμηνο χρονοδιάγραμμα εργασιών που ανακοίνωσε ο ΥΠΟΜΕΔΙ Μιχάλης Χρυσοχοΐδης είναι εφικτό με την προϋπόθεση ότι θα έρθουν σε συνεννόηση η «Αττικό Μετρό» και η κατασκευάστρια κοινοπραξία.


Καταγγέλλουν ότι η «Αττικό Μετρό» καθυστερεί το έργο γιατί θεωρεί είτε ότι θα μπορέσει να ολοκληρώσει το υπολειπόμενο ανασκαφικό έργο είτε ότι τουλάχιστον θα αναγκαστεί να ζητήσει πολύ λιγότερα χρήματα αν έχει μειωθεί στο ελάχιστο το κομμάτι του προϋπολογισμού που αφορά τη μισθοδοσία του κατασκευαστικού μέρους.

«Πραγματικά είναι άγνωστο αν το Μετρό Θεσσαλονίκης θα πάρει μπρος ή αν θα συνεχίσει να καρκινοβατεί», λένε οι εργαζόμενοι, ενώ η κοινοπραξία προχωρεί σε 57 απολύσεις εργαζομένων κατ' εντολήν της «Αττικό Μετρό», όπως τονίζουν.

Υπογραμμίζουν ότι είναι μύθος πως οι ανασκαφές μπλοκάρουν το έργο και εντοπίζουν ως μία από τις σοβαρές αιτίες καθυστέρησης την έλλειψη πολιτικής βούλησης και διάθεσης να λυθούν τα ουσιαστικά προβλήματα του έργου. Ενδεικτικά αναφέρουν την απουσία εκτελεστικής αρμοδιότητας στη διοίκηση της Θεσσαλονίκης, κάτι που αρχικά αντιμετωπίστηκε ως μια γραφικότητα, μια γκρίνια της πόλης απέναντι στην Αθήνα. Στην πορεία όμως διαπιστώθηκε ότι δεν υπάρχει επίπεδο απόφασης η οποία να μπορεί να ληφθεί εντός της πόλης.

Οποιαδήποτε εκτελεστική αρμοδιότητα παραπέμπεται στην Αθήνα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε καθυστέρηση λήψης αποφάσεων. «Υπάρχει περίπτωση που για την εξασφάλιση ενός τροχού, προκειμένου να κοπεί ένα σίδερο που εμπόδιζε την κίνηση των πεζών στο σταθμό Βενιζέλου, πέρασαν 2,5 μήνες για να έρθει η έγκριση ενοικίασης του τροχού από την Αθήνα» αναφέρουν οι εργαζόμενοι.

Σημειώνουν ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι ένα δημόσιο έργο, στο οποίο η «Αττικό Μετρό» προσπαθεί να εφαρμόσει κατά γράμμα τη νέα εργασιακή συνθήκη την οποία επιβάλλει στη χώρα η τρόικα. Γι' αυτό και οι απολύσεις είναι ένας πολύ πρόσφορος τρόπος, καθώς λειτουργούν σαν μπαμπούλας απέναντι σε οποιονδήποτε εργαζόμενο προκειμένου να υποκύψει και να υπογράψει ατομική σύμβαση με την ελάχιστη αμοιβή.

Απεργός για το Μετρό

Πριν από δύο χρόνια η οδός Δελφών έκλεισε για 10 μήνες, για να κατασκευαστεί ο σταθμός «Ανάληψη» του Μετρό Θεσσαλονίκης. Ακόμα παραμένει κλειστή. Δύο χρόνια μετά, ο Βασίλης Τζούτζιας, που μαζί με άλλους 44 καταστηματάρχες της Δελφών υφίσταται οικονομική καταστροφή, αγανάκτησε και χθες ξεκίνησε απεργία πείνας. «Από τους 45 απομείναμε 3 κι αργοπεθαίνουμε, αλλά καμία ανταπόκριση από πουθενά», δήλωνε χθες εξηγώντας τους λόγους που τον οδήγησαν στην απόφασή του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.